April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
پیش بینی قیمت سکه ۱۰ دی
کد خبر: ۳۹۰۲۴۸
۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
0
برخی از فعالان بازار در شرایط فعلی باور دارند سکه‌بازانی که در هفته‌های گذشته تحت تاثیر جو روانی و هیجانی افزایش قیمت دلار دست به خرید زده بودند در بازار امروز ممکن است در صورت ریزش نرخ دلار با عقب نشینی قیمت سکه روبرو شوند و بخشی از دارایی خود را از دست بدهند.

شوک ریزشی به بازار سکه

بررسی بازار سکه در هفته‌های گذشته نشان می‌دهد که سکه بازان با وجود حباب سنگین قیمت سکه اقدام به خرید فلز زرد رنگ داخلی کرده اند.

ترس خریداران سکه کم شد

گفته می‌شود نرخ دلار هفته قبل رکورد‌های قابل توجهی را ثبت کرده و همین امر ترس خریداران سکه را کاهش داده بود.

فلز زرد به تحلیل‌ها هم پایبند نبود در هر روز تحلیلگران هشدار ریزش دادند، ولی دلار رشد بیشتری کرد و همین امر جسارت خریداران سکه را تقویت کرد.

شوک ریزشی بانک مرکزی به قیمت دلار و سکه

سکه در روز پنج‌شنبه که تا حدودا ۲۲میلیون و ۶۰۰هزار تومان هم پیش رفته بود، از بعدازظهر این روز با اعلام خبر تغییر رئیس کل بانک مرکزی، در قیمت‌ها کمی کاهش نسبت به اوج‌ها قیمت‌ها دیده شد و آخرین قیمت ۲۱میلیون و ۹۰۰هزار تومان را ثبت کرد.

گفته می‌شود پس از عزل رئیس کل بانک مرکزی و نصب رئیس کل جدید، قیمت دلار در معاملات پشت خطی ریزش قابل ملاحظه‌ای را تجربه کرد.

روز سخت برای سکه بازان/ سکه بازان زیان می‌کنند؟

برخی از فعالان بازار در شرایط فعلی باور دارند سکه بازانی که در هفته‌های گذشته تحت تاثیر جو روانی و هیجانی افزایش قیمت دلار دست به خرید زده بودند در بازار امروز ممکن است در صورت ریزش نرخ دلار با عقب نشینی قیمت سکه روبرو شوند و بخشی از دارایی خود را از دست بدهند.

تنها امید سکه بازان در صورت ریزش نرخ دلار

با این حال قیمت اونس طلا در معاملات دیروز رشد کرد و در زمان نوشتن این گزارش در محدوده ۱۸۲۴ دلار معامله شد.

برخی از تحلیلگران با اشاره به نوسان قیمت طلا بالای محدوده ۱۸۲۰ دلار می‌گفتند این امر تنها امید سکه بازان در مقابل ریزش است.

برچسب ها: بازار ، سکه ، دلار ، بانک مرکزی ، طلا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: