کد خبر: ۳۹۰۵۱۲
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
0
معاون انسانی اداره کل محیط زیست تهران گفت: گاز متان باید استحصال شده تا از رهاسازی آن جلوگیری شود. استحصال این گاز از نظر اقتصادی نیز به کشور کمک می‌کند و می‌تواند برای تولید برق استفاده شود.

لزوم استحصال

زهره عبادتی در رابطه با انتشار متان از سایت زباله آرادکوه اظهار کرد: گاز متان گاز آلاینده نیست و جزو گاز‌های گلخانه‌ای مؤثر در گرمایش زمین است. به طور کلی لندفیل‌ها (سایت زباله) یکی از منابع انتشار گاز‌های گلخانه‌ای هستند و انتشار گاز متان از این مناطق در همه جای جهان اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: نکته قابل توجه این است که گاز متان باید استحصال شده تا از رهاسازی آن جلوگیری شود. استحصال باید توسط شهرداری مدیریت شود. استحصال این گاز از نظر اقتصادی نیز به کشور کمک می‌کند و می‌تواند برای تولید برق استفاده شود.

معاون انسانی اداره کل محیط زیست تهران اظهار کرد: ما در مجموعه اداره کل محیط زیست تهران از سال‌های قبل و در زمان مدیریت سابق شهرداری تهران پیگیر این موضوع بوده‌ایم. در گذشته اقداماتی نیز به صورت پایلوت انجام شد، اما اثرگذار نبود. در سال‌های گذشته قراردادی نیز برای استحصال متان از آرادکوه بسته شده بود، اما به دلیل تحریم‌ها این اتفاق نیفتاد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: