April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۰۵۳۱
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
0
نهاد ناظر بر اوضاع حقوق بشر و توسعه در یمن از ادامه جنایات رژیم سعودی علیه مردم این کشور خبر داد.

ادامه جنایت‌های رژیم سعودی علیه مردم یمن

جنایات ائتلاف سعودی علیه مردم یمن همچنان ادامه دارد.

به نقل از پرس تی وی، نهاد ناظر بر اوضاع حقوق بشر و توسعه در یمن اعلام کرد، شواهدی را به دست آورده است مبنی بر اینکه ائتلاف سعودی دست به کشتار گسترده غیرنظامیان در شش مورد در سال ۲۰۲۲ زده است.

در حالی که جهان آغاز سال نو را جشن می‌گیرد، یمن شاهد حملات توپخانه‌ای ائتلاف تحت هدایت عربستان است. ریاض حملاتی توپخانه‌ای را به شمال یمن و در نزدیکی مرز‌های خود انجام داد. بر اساس گزارش‌ها، حداقل ۸۰ غیرنظامی در آخرین حملات سعودی‌ها زخمی شدند. امسال سالی مملو از جنایت ضد مردم یمن بود.

نهاد ناظر بر اوضاع حقوق بشر و توسعه در یمن در آخرین گزارش خود به موارد کشتار مردم بیگناه یمن اشاره داشته است. بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۲۲ بیش از سه هزار یمنی کشته یا زخمی شدند. این جنایات بیشتر در نزدیکی مرز‌های عربستان با یمن و در زمان آتش بس روی داده اند.

قیس جمال از مرکز ناظر بر حقوق بشر در یمن گفت: در سال ۲۰۲۲ جنایات زیادی ضد غیرنظامیان در مناطق مرزی یمن با عربستان انجام شد. این با وجود اعلام آتش بس بود. تنها حملات هوایی متوقف شد، اما حملات توپخانه‌ای و خمپاره‌ای ادامه یافت. در مناطق مرزی هیچ آتش بسی وجود نداشت. از روز نخست که آتش بس اعلام شد حملات ادامه یافت. این حملات تا امروز هم ادامه داشته است.

عربستان و ائتلاف تحت هدایت آن همچنین به فرودگاه‌ها، به بنادر یمن و ۱۵ هزار واحد مسکونی و به مزرعه‌ها و ایستگاه‌های مخابراتی حمله کردند. این نهاد همچنین اطلاعاتی در اختیار دارد مبنی بر اینکه عربستان در سطح گسترده مرتکب جنایات جنگی شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: