April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۰۶۸۴
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
0
ارزیابی بازار لوازم خانگی در روز‌های اخیر از رشد خودسرانه برخی تولیدکنندگان در بازار حکایت دارد، بطوریکه برخی از تولیدکنندگان لوازم خانگی محصولات خودر را با لیست جدید راهی بازار کردند. اقدامی که بالاخری امروز وزارت صمت به آن واکنش نشان داد و سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد که مجوزی جدیدی برای افزایش قیمت لوازم‌خانگی صادر نشده است.

واکنش وزارت صمت به افزایش قیمت لوازم خانگی؛ مجوز نداده‌ایم

امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در این خصوص اعلام کرد از تیرماه تاکنون مجوزی برای افزایش قیمت لوازم خانگی صادر نشده و در حال حاضر نیز مواد اولیه این صنعت افزایش نیافته است.

به گفته وی، بیشتر صنایع تولیدکننده لوازم خانگی، لوازم خط تولیدشان را برای پنج ماه آینده با نرخ ارز قبلی خریداری کرده‌اند و بنابراین نیازی به افزایش قیمت وجود ندارد.

اظهار نظر سخنگوی وزارت صمت در حالی است که شواهد نشان دهنده آن است که تعدادی از تولیدکنندگان به بهانه افزایش قیمت مواد اولیه درخواست‌هایی مبنی بر افزایش قیمت‌ها را به وزارت صنعت اعلام کنند و برخی دیگر خودسرانه در این خصوص اقدام کرده‌اند. تولیدکنندگان معتقدند در شرایطی که قیمت مواد اولیه پی در پی در حال افزایش است بدون افزایش قیمت قادر به ادامه فعالیت نخواهیم بود.

دراین خصوص سخنگوی وزارت صمت می‌گوید: اگر تولیدکننده‌ای افزایش هزینه داشته باشد، طبق روال قبل می‌تواند آن را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارائه کند تا مورد بررسی قرار گیرد.

اواخر خرداد امسال سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از صدور مجوز افزایش ۱۵ درصدی قیمت برای تلویزیون و ۱۰ درصدی برای یخچال، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی و ظرفشویی خبر داده بود که از ابتدای تیر اجرایی شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: