April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۰۸۱۳
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۰
0
شرکت CSSC هایژوانگ چین از بزرگترین توربین بادی دریایی رونمایی کرده که تیغه‌های آن ۱۲۸ متر یا معادل ۷ زمین فوتبال است و می‌توان ۱۸ مگاوات برق تولید کند.

چین از بزرگترین توربین بادی جهان رونمایی کرد

شرکت CSSC هایژوانگ یکی از ۱۰ شرکت برتر دفاعی چین یک هاب پروانه و اتاقک موتور برای نمونه اولیه توربین بادی دریایی با بازده ۱۸ مگاوات ساخته است. نمونه اولیه بزرگترین توربین بادی دریایی جهان در مراسمی در پارک صنعتی شهر دانگ یینگ واقع در ایالت شاندانگ چین رونمایی شده است.

در بیانیه شرکت سازنده آمده است: توربین H ۲۶۰ با قدرت تولید ۱۸ مگاوات برق به ارتقای ظرفیت و کارآمدی توربین کمک می‌کند و همچنین هزینه یکسان شده انرژی مزرعه‌های بادی دریایی را کاهش می‌دهد. چشم انداز بازار توربین در باد‌های مناطقی با باد‌های شدید و همچنین در دریا متناسب است.

توربین بادی جدید بزرگتر از نمونه‌های ساخته شده توسط شرکت‌های چینی دیگر است. همچنین قدرت آن در مقایسه با توربین‌های فعلی زیمنس، وستاس و جنرال الکتریک نیز بیشتر است.

به گفته شرکت سازنده توربین جدید تیغه‌هایی ۱۲۸ متری دارد که وسعت حرکت آن‌ها ۵۳ هزار متر مربع و معادل مساحت ۷ زمین فوتبال است. در کنار این موارد توربین دارای یک سیستم حسگری هولوگرافیک برای کاهش بار و فناوری کنترل برای گشتاور‌های مختلف است.

چند سیستم آنلاین نظارت با منابع متعدد از توربین پشتیبانی می‌کنند تا لرزش تیغه یا میزان بی ثباتی آئروالاستیک ناشی از ترکیب ارتعاش و توزیع فشار روی تیغه را تا ۱۰ درصد کاهش دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: