April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۰۸۹۰
۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
0
ژنرال سابق صهیونیست هشدار داد در صورت ادامه داشتن هتک حرمت مسجدالاقصی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به خطر می‌افتد.

ژنرال صهیونیست به بن غفیر هشدار داد از هتک حرمت مسجدالاقصی دست بردارد

عاموس گلعاد، ژنرال بازنشسته رژیم صهیونیستی با اشاره به تصمیم ایتمار بن غفیر وزیر، امنیت داخلی این رژیم برای هتک حرمت مسجد الاقصی در ماه مبارک رمضان، درباره واکنش‌های شدید کشور‌های عربی، اسلامی و بین المللی به این اقدام که ممکن است باعث وارد شدن آسیب به امنیت این رژیم شود هشدار داد و خواستار تجدید نظر در این تصمیم برای جلوگیری از هرج و مرج شد.

روزنامه اینترنتی رای الیوم که از لندن به روز می‌شود در یادداشتی به قلم زهیر اندراوس نوشت: «عاموس گلعاد» ژنرال بازنشسته رژیم اسرائیل معتقد است واکنش‌های شدید کشور‌های عربی به بازدید محرمانه و سریع ایتمار بن غفیر وزیر امنیت داخلی این رژیم از مسجد الاقصی قابل پیش بینی بود. مسجد الاقصی از نظر قدرت در وارد کردن آسیب به اسرائیل، همچون یک بمب هسته‌ای است».

گلعاد گفت: «مسجد الاقصی همچون دیگر مساجد نقطه حساس ومهمی در جهان عرب و اسلام به شمار می‌رود و تغییر وضعیت مسجد الاقصی می‌تواند منجر به واکنش‌های بسیار شدید تا حد آسیب رساندن به امنیت داخلی اسرائیل شود».

گلعاد رئیس سابق اداره امنیتی و سیاسی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تحلیلی که از وب سایت شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم منتشر شد گفت: «اگر بن غفیر تصمیم به تشدید اوضاع و ورود آشکار و تحریک آمیز به مسجد الاقصی در ماه رمضان بگیرد، واکنش‌های بین المللی شدید به این اقدام قابل پیش بینی است که این واکنش‌ها در مقایسه با واکنش احتمالی حماس، نگران کننده‌تر و تاثیرگذارتر بر روابط راهبردی اسرائیل خواهد بود».

گلعاد تاکید کرد بن غفیر بر خلاف دفعات قبل، وزیر است و وقتی وارد مسجد الاقصی شود به این معناست که رژیم صهیونیستی وارد مسجد الاقصی شده است و اگر گزارش‌ها مبنی بر تعویق سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم به امارات صحیح باشد، نشانگر وارد شدن ضرر‌های بسیار زیاد از ناحیه سیاسی بر رژیم اشغالگر در مقایسه با واکنش احتمالی حماس است، این رژیم به هدف خود دست نیافت و مجبور شد بهای بسیار بیشتری از آنچه می‌تواند در این زمینه بدست آورد پرداخت کند.

گلعاد ادعا کرد: «اردن عمق راهبردی اسرائیل به شمار می‌رود و ارزش اصلی آن علاوه بر جلوگیری از عبور تروریسم از مرز‌های پیچیده و طولانی، با تزریق گسترده خون و منابعی که میلیارد‌ها دلار تخمین زده می‌شود مشخص است».

او در ادامه ادعا‌های خود افزود: «همکاری‌ها با مصر درچارچوب فرماندهی مرکزی آمریکا و زیر پرچم این کشور صورت می‌گیرد، صحبت درباره یک همکاری بسیار ارزشمندی است که در خفا و بدور از مردم صورت می‌گیرد، اما با این حال، امکان فراهم کردن منابع را تامین می‌کند و قابلیت‌های کار و هماهنگی را افزایش می‌دهد که باعث تعمیق دوستی کشور‌های عربی و اسرائیل با هدف تقویت قدرت اسرائیل می‌شود».

گلعاد اعلام کرد تعامل نادرست و بی احتیاطی با مسجد الاقصی می‌تواند رژیم صهیونیستی را در مسیر رویارویی با کشور‌های عربی، جهان اسلام و آمریکا قرار دهد و این را می‌توان از واکنش‌های تند و سریع کشور‌های عربی و آمریکا پس از ورود بن غفیر به مسجد الاقصی متوجه شد.

این ژنرال صهیونیست افزود: «درست است که بن غفیر این کار را به طور مخفیانه با هدف کاهش خسارات نسبت به طرح اولیه انجام داد، اما این واکنش‌ها هشداری راهبردی برای اسرائیل در صورت تصمیم به تغییر اوضاع است که از نظر قانونی نیز درست نیست که این به معنای وارد کردن خسارت زیاد به امنیت اسرائیل است».

گلعاد هشدار داد: «ممکن است اسرائیل خود را در مقابل یک جبهه بین المللی پر چالش بیابد، وقوع حوادث دشوار در مسجد الاقصی، با خشونت و پوشش رسانه‌ای بسیار وسیع در جهان همراه خواهد بود بطوریکه اسرائیل در وضیت دشوارتری قرار خواهد گرفت و در این صورت خساراتی به امنیت اسرائیل وارد خواهد شد».

گلعاد افزود: مواضع سیاستمدارانی نظیر بن غفیر و اسموتریچ در خصوص ورود به مسجد الاقصی و بی توجهی به جهانیان کاملا شناخته شده است، اما باید بدانیم که این امر می‌تواند باعث یک اشتباه راهبردی شود.

گلعاد در پایان هم اعلام کرد علی رغم مساحت جغرافیایی بسیار کم مسجد الاقصی، تهدیدی که این مسجد ایجاد می‌کند بسیار بزرگ است و می‌تواند به میراث نخست وزیری که مایل به نوشتن نامش در فصول تاریخ رژیم صهیونیستی است ضربه بزند و اینک زمان تجدید نظر و تغییر سیاست برای جلوگیری از هرج و مرج است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: