کد خبر: ۳۹۰۹۰۱
۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
0
پیامرسان واتساپ به دلیل فعالیت‌های ناامن کننده پگاسوس، از جاسوس‌افزار اسرائیلی شکایت کرد.

واتساپ: جاسوس‌افزار اسرائیلی اطلاعات کاربران را می‌دزدد

مقامات قضایی ایالات متحده روز دوشنبه به واتساپ اجازه دادند علیه شرکت «ان‌اس‌او» رژیم صهیونیستی به علت عرضه جاسوس افزار پگاسوس طرح شکایت کند.

شرکت صهیونیستی «ان‌اس‌او» با سوء‌استفاده از یک اشکال در برنامه پیام‌رسان واتساپ، بدافزار جاسوسی را طراحی و عرضه کرده که امکان سرقت اطلاعات از گوشی‌های هوشمند بیش از ۱۴۰۰ نفر از جمله روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر و مخالفان حکومت کشور‌های عربی را به وجود آورده است.

قضات درخواست تجدیدنظر شرکت ان‌اس‌او را در مورد تصمیم دادگاه بدوی مبنی بر ادامه رسیدگی به دادخواست را رد کردند. این شرکت استدلال کرده بود که باید در برابر شکایت مصون باشد، زیرا بدافزار جاسوسی پگاسوس به عنوان عاملی برای دولت‌های خارجی ناشناس عمل کرده و با همین کارکرد نصب می‌شود.

دولت جو بایدن از قضات خواسته بود درخواست NSO را رد کنند، زیرا وزارت امور خارجه ایالات متحده پیش از این هرگز یک نهاد خصوصی را که به عنوان عامل یک کشور خارجی عمل می‌کند، مستحق مصونیت تشخیص نداده است.

متا، شرکت مادر واتساپ و فیسبوک، در بیانیه‌ای از اقدام دادگاه برای رد درخواست تجدیدنظر «بی اساس» NSO استقبال کرد.

در بیانیه متا آمده است: «جاسوس افزار NSO حملات سایبری را ممکن کرده که فعالان حقوق بشر، روزنامه نگاران و مقامات دولتی را هدف قرار می‌دهد. ما قاطعانه معتقدیم که عملیات آن‌ها قوانین ایالات متحده را نقض می‌کند و آن‌ها باید به خاطر عملیات غیرقانونی خود پاسخگو باشند.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: