April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۰۹۰۲
۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
0
دستگاه تستر TCU در حوزه حمل و نقل ریلی باعث افزایش قابلیت اطمینان عملکرد لکوموتیوها خواهد شد.

طراحی و ساخت دستگاه تستر TCU توسط محققان ایرانی

جمعی از فناوران ایرانی موفق به طراحی و ساخت دستگاه تستر TCU شدند.

این دستگاه برای اولین بار طراحی و تولید شده و هیچ‌گونه نمونه مشابه داخلی و یا خارجی ندارد. به کمک این دستگاه، علاوه بر صرفه‌جویی چشم‌گیر در زمان و هزینه فرآیند تست TCU، دقت این فرآیند نیز افزایش می‌یابد و نتایج تست‌ها به صورت طبقه‌بندی شده و کامل در اختیار اپراتور قرار می‌گیرد.

سپهر هاشمیان مدیر اجرایی یک شرکت دانش بنیان گفت: یکی از حساس‌ترین و استراتژیک‌ترین اعضای لکوموتیو (قطار‌های بین شهری) واحد کنترل پیشرانه است که به آن TCU (مخفف Traction Control Unit) می‌گویند. تست، عیب‌یابی و کالیبراسیون TCU از اهمیت بالایی برخوردار است و بروز هرگونه مشکل در این قسمت، منجر به از کار افتادن کل لکوموتیو و یا وقفه در اتمام فرآیند ساخت و تولید لکوموتیو می‌شود.

وی افزود: تست‌های مربوط به TCU به صورت دستی و توسط اپراتور‌ها صورت می‌پذیرد و توقف خط تولید لکوموتیو‌هایی با قیمت بالا (در حدود چندین میلیون یورو) به دلیل بروز خطا در TCU، ضرر مالی چشم‌گیری برای سازنده به بار می‌آورد. به همین صورت خرابی و از کار افتادن ناشی از پدید آمدن ایراد در TCU می‌تواند برای استفاده کنندگان لکوموتیو (صنایعی مانند فولاد، معدن و ...) ضرر‌های مالی و غیرمالی عظیمی به بار آورد.

او ادامه داد: افزایش قابلیت اطمینان عملکرد لکوموتیوها، عیب‌یابی سریع و دقیق با بهره‌گیری از تجهیزات تست و نظارت هوشمند و خودکار، باعث کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و تسریع فرآیند آماده‌سازی ساخت و تولید خواهد شد که همین امر سبب افزایش ظرفیت تولید و بهره‌وری و همچنین ارتقای کیفیت در صنعت حمل و نقل ریلی می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: