همه ما ممکن است استفاده از کیف پول‌های آنلاین را تجربه کرده باشیم، اما کیف پول‌های سخت‌افزاری برخلاف کیف پول‌های آنلاین هستند. کیف پول‌های سخت‌افزاری به‌عنوان یک دستگاه امنیتی عرضه می‌شوند که می‌توانند ارزهای دیجیتال را خارج از یک برنامه متصل به اینترنت یا هر فضای ذخیره‌سازی ابری شخص ثالث دیگری نگه دارند؛ تا از سرقت امنیتی، هک یا از دست دادن دارایی جلوگیری کنند. Trezor اولین کیف پول سخت‌افزاری ارزهای دیجیتال است که باعث شد این ایدئولوژی در موارد استفاده واقعی برای ذخیره ارزهای دیجیتال کار کند. در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که آیا خرید تتر و استیکینگ آن در ترزور امکان پذیر است یا نه؟

کیف پول Trezor چیست؟

Trezor اولین کیف پول سخت افزاری رمزارز معرفی شده است که در سال 2014 توسط یک شرکت ارزهای دیجیتال به نام satoshilabs معرفی شد. Trezor را می توان به عنوان اولین کیف پول سرد نامید که برای ذخیره ایمن تتر و سایر ارزهای دیجیتال به صورت آفلاین، یعنی خارج از اتصال به اینترنت، اختراع شده است. این کیف پول مانند یک دستگاه USB است که می‌تواند با هر نوع دستگاه دستی و کامپیوتری مانند تلفن همراه، تبلت، دسکتاپ، پوشیدنی‌ها و غیره متصل شود. ویژگی‌های امنیتی بالا ترزور بسیاری از صرافی‌های ارزهای دیجیتال، معامله‌گران، بیت‌کوینر‌های متوسط را به سمت خود جذب کرده و به قابل اعتمادترین کیف پول سخت‌افزاری ارزهای دیجیتال تبدیل شده‌اند. ورود Trezor، محافظت از ارزهای دیجیتال را به سطح بالاتری رساند.

اکنون یک آشنایی اولیه در مورد trezor دارید؛ قبل از اینکه بدانید چگونه از trezor استفاده کنید، اجازه دهید ویژگی‌های امنیتی، انواع و نحوه عملکرد آن را نیز معرفی کنیم.

Trezor چگونه کار می‌کند؟

Trezor یک کیف پول ارزهای دیجیتال تک منظوره است که برای ذخیره ارزهای دیجیتال مثل تتر، تایید تراکنش‌ها بکار می‌رود و می‌تواند به شما در مدیریت هر نوع هویت دیجیتالی خود کمک کند. Trezor به شما ضمانت 100% برای دارایی‌های شما می‌دهد و از تمام نهادهای رمزنگاری در برابر خطرات امنیتی احتمالی آنلاین و همچنین آفلاین محافظت می‌کند. Trezor هرگز کلیدهای خصوصی را در سیستمی از دستگاه‌های متصل به اینترنت ذخیره نمی‌کند و تراکنش‌های دور از اینترنت را تأیید می‌کند. اطلاعات خصوصی در trezor تحت هیچ شرایطی لو نمی‌رود، بازنویسی نمی‌شود یا پاک نمی‌شود، حتی اگر برای مدت طولانی از آن استفاده نکرده باشید.

انواع کیف پول Trezor

دو مدل در کیف پول ترزور برای نگه‌داری تتر و سایر رمزارزها وجود دارد؛ یکی کیف پول ترزور یک و کیف پول ترزور T که هر کدام تفاوت‌های قابل توجهی دارند. کیف پول Trezor یک در 29 ژانویه 2014 معرفی شد و Trezor T مدل پریمیوم در 26 فوریه 2018 عرضه شد. اجازه دهید مقایسه کوتاهی بین دو نوع کیف پول trezor در زیر داشته باشیم.

Trezor One

این یک استاندارد طلایی است و یک کیف پول نسل اول است که تنها با هدف ذخیره ارز رمزنگاری شده مثل بیت کوین و تتر تولید شده است، در حالی که شبیه به یک جا کلیدی است و با طراحی مینیمال ارائه شده است؛ وزن آن نزدیک به 12 گرم است.

Trezor T

این یک استاندارد ممتاز کیف پول Trezor است که دارای برخی ویژگی های خاص بهتر از trezor one است. Trezor T دارای صفحه نمایش لمسی رنگارنگ LED، اسلات کارت SD، ورودی دستگاه امن است. همچنین وزن آن 22 گرم است.

آیا استیکینگ تتر در کیف پول ترزور ممکن است؟

متأسفانه Trezor One مستقیماً از استیکینگ تتر پشتیبانی نمی‌کند. کاری که می‌توانید انجام دهید این است که دستگاه Trezor Model T یا کیف پول Trezor One خود را به یک استخر یا اعتبارسنج مرتبط کنید. یکی از نمونه‌های آن سرویس‌های staking AllNodes است. همچنین می‌توانید اپلیکیشن کیف پول Exodus خود را متصل کرده و از آن به عنوان یک رابط کاربری استفاده کنید.

آیا ترزور از تتر TRC20 پشتیبانی می‌کند؟

تتر توسط Trezor به عنوان یکی از توکن‌های ERC20 در بلاک چین اتریوم پشتیبانی می‌شود.

کوین‌های پشتیبانی شده از Trezor

Trezor از ذخیره انواع ارزهای دیجیتال و توکن‌ها پشتیبانی می‌کند که شامل بیت‌کوین، اتریوم، تتر، لایت کوین، مونرو، کوین دش و غیره می‌شود.

ویژگی‌های امنیتی کیف پول Trezor

  • تأیید سیستم عامل: اگر تأیید امضا از بوت لودر با SathoshiLabs مطابقت نداشته باشد، Trezor به شما هشدار می‌دهد.

  • مهر و موم سخت افزار اولتراسونیک: سخت افزار با جوشکاری اولتراسونیک غنی شده است.

  • عملیات کلید محافظت شده: عملیات کلید خصوصی و عمومی با یک پین احراز هویت می‌شوند.

  • روش به‌روزرسانی امن: بوت لودر حافظه را فقط پس از تأیید موفقیت آمیز سیستم عامل پاک و به‌روز می‌کند.

  • پشتیبانی از عبارت عبور اضافی: از عبارات BIP39 پشتیبانی می‌کند.

Trezor یک گزینه فوق‌العاده به شما می‌دهد تا به راحتی تمام داده‌های خود را بازیابی کنید، حتی اگر کیف پول شما گم شده، آسیب ببیند، یا به سرقت رفته باشد. تتر های شما امن خواهد بود زیرا می‌توان با دسترسی به کلید اصلی، معروف به "RECOVERY SEED" مجدد دارایی خود را بازیابی کنید.

ریکاوری ترزور

Recovery seed به عنوان یک پشتیبان آفلاین برای کل دستگاه‌های trezor شما عمل می‌کند. دارای گذرواژه 12 تا 24 کلمه‌ای است که به طور خودکار هنگام راه‌اندازی trezor تولید می‌شود. 24 کلمه مانند کلمات انگلیسی است و فقط برای دستگاه شما منحصر به فرد خواهد بود. ترکیب کلمات در یک دنباله ممکن است در یک خط تکرار شود. زیبایی کلمات ریکاوری این است که اگر دستگاه خود را گم کردید، می‌توانید آن را در کیف پول دیگری وارد کنید که تنظیمات مشابهی با trezor دارد.

جمع‌بندی

تامین امنیت از مهمترین عوامل در بازار ارزهای دیجیتال است. اگرچه کیف پول Trezor می‌تواند راه‌حل بهتری برای محافظت از دارایی دیجیتال شما باشد، پیشگیری از ورود به سایت‌های فیشینگ و ویروس به دستگاه شما امری ضروری است. بنابراین قبل از خرید، که امکان خرید تتر از والکس یا https://www.coinbase.com/price/tether امکان‌پذیر است، به این نکات توجه کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: