April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۱۳۳۶
۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
0
دبیر کارگروه مد و لباس کشور گفت: در دسترس عموم قرار دادن پوشاک ارزان و عفیفانه،از اهداف نمایشگاه شهر خانواده است و در این مورد تسهیل گری کردیم.
سبک پوشش عفیفانه و ارزان در نمایشگاه شهر خانواده
صنعت پوشاک در کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اما متأسفانه در سال‌های گذشته با مشکلات متعددی روبروست؛ به طوری که فعالان و طراحان این حوزه از این موضوع گلایه‌مند هستند و این موضوع، شامل افرادی که در این صنعت شناخته شده هستند هم می‌شود.


اگرچه صنعت پوشاک می‌تواند بستر خوبی برای اشتغالزایی باشد. اما موانع متعدد باعث شده اند که فعالان این صنعت با مشکلات زیادی در داخل و صادرات دسته و پنجه نرم کنند و به همین دلیل، بسیاری از طراحان لباس و کارآفرین‌های پوشاک از بی مهری‌ها در این خصوص گلایه دارند.

در هفته‌های اخیر، کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، پیرامون نمایشگاهی تحت عنوان «شهر خانواده» به منظور بستری مناسب برای طراحان و فعالان صنعت پوشاک اطلاعیه‌ای داد و مسئولان این کارگروه، درمورد چرایی و چگونگی برگزاری آن توضیحاتی دادند.

در بخشی از اطلاعیه این کارگروه بیان شد: نمایشگاه «شهر خانواده» که بخش عمده آن متعلق به حوزه پوشاک اسلامی ایرانی است با هدف دسترس پذیری به لباس عفیفانه برای آحاد جامعه، تقویت تولید کنندگان به ویژه پس از رکود و خسارات سه ماهه اخیر، و ارائه محصولات به مردم با قیمت کمتر از بازار طراحی و برنامه ریزی شده است.

این کارگروه در ادامه تأکید کرد که نمایشگاه «شهر خانواده» با اجرای بخش خصوصی در حال انجام بوده و هست تا امور مردم به دست خود مردم صورت گیرد و بخش‌های حاکمیتی و دولتی تمام توان خود را به کار گرفته و به میدان آورده اند تا انجام تبلیغات و ارائه خدمات فرهنگی به صورت رایگان یا با کمترین قیمت به نفع مردم شامل تولیدکنندگان و مصرف کنندگان محصولات ایرانی اسلامی محقق شود.

سجاد لطفی، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، درمورد زمان و مکان و چگونگی برگزاری نمایشگاه «شهر خانواده» بیان کرد: «شهر خانواده» در دو بخش بر گزار می‌شود که بخش اول، نمایش دستاورد‌ها و توانمندی‌های صنایع فرهنگی در کوشک باغ هنر اراضی عباس آباد در تاریخ ۶ تا ۱۲ بهمن ماه برگزار می‌شود و علاقمندان می‌توانند ثبت نام کنند و بخش دوم، نمایشگاه «شهر خانواده»، از تاریخ ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ تا ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ (به جز روز‌های ۲۹ اسفند تا ۴ فروردین) به مدت ۶۷ روز در شبستان شرقی مصلی امام خمینی برگزار می‌شود.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، با اشاره به اهداف برگزاری این گفت: یکی از اهداف این نمایشگاه، در دسترس عموم قراردادن پوشاک ارزان و عفیفانه است و با توجه به مطالبه عمومی مردم برای این موضوع، ما تسهیل گری کردیم و از تولید کنندگان خوب در حوزه پوشاک ایرانی – اسلامی دعوت و آن‌ها را ملزم کردیم که در این نمایشگاه با قیمتی مناسب و شاید حدود یک هفتم ارزان‌تر از سایر نمایشگاه‌ها، در همین ایام ۶۷ روزه حضور داشته باشند و همزمان با نمایشگاه قرآن، پوشاک ایرانی - اسلامی را به دست مردم و مصرف کنندگان برسانند.

او با اشاره به این که پوشاک برای تمامی سنین در این نمایشگاه وجود دارد، ادامه داد: همه افراد خانواده می‌توانند در این نمایشگاه، به پوشاک مناسب خود دسترسی داشته باشند و البته باید گفت که این نمایشگاه صرف پوشاک نیست و عمده اش پوشاک است. زیرا خانواده به کالای فرهنگی نیاز دارد و به همین دلیل، کالای فرهنگی هم صرفاً پوشاک نیست و صنایع فرهنگی، لوازم خانگی و سایر مواردی که ملزومات یک خانواده محسوب می‌شوند در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

در دسترس عموم قرار دادن پوشاک ارزان، با کیفیت و عفیفانه؛ اهداف مهم نمایشگاه شهر خانواده/// تاپِ فردا

دبیر کارگروه مد و لباس، درمورد چرایی ثبت نام عموم مردم افزود: ثبت نام برای کوشک باغ هنر است. آن جا رویدادی خیلی جالب برگزار می‌شود، سال قبل سال ۱۴۰۰ در نمایشگاه الگونما که در سرچشمه تهران برگزار شد؛ مردم گفتند که در حوزه شخصیت‌های محبوب اصطلاحاً بیگانه آسیب‌هایی برای کودکان و نوجوانان وجود دارد و آن‌جا تصمیم گرفته شد که اگر بخواهیم شخصیت‌های ایرانی محبوب را نمایش دهیم باید چه راهی را طی کنیم.

به گفته او، علاقه‌مندان در آن جا با ده شخصیت محبوب ایرانی مثل ایلیا، ببئی، ببئو و افراد دیگری که الان چهره‌های شاخص و محبوب بچه‌های ایرانی شده اند و حداقل به شش محصول فرهنگی مثل کتاب، انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای تبدیل شده اند، روبرو می شوند و در آن‌جا، دستاورد‌ها و توانمندی‌های صنایع فرهنگی را به نمایش می‌گذاریم و برای قسمت الگونما هم ثبت نام انجام می شود، ولی در شهر خانواده کالا‌ها مستقیم عرضه می‌شوند.

لطفی با اشاره به این که این نمایشگاه فقط در تهران برگزار می‌شود، بیان کرد: این نمایشگاه فقط در تهران است، ولی از استان‌ها این مطالبه وجود دارد و یکی از وظایف ما در کارگروه ساماندهی مد و لباس، برگزاری نمایشگاه است. یعنی قانون، ما را موظف و مکلف کرده است که برای این مطالبه و نیاز عمومی به پوشاک ایرانی – اسلامی باید تدبیری داشته باشیم؛ لذا اخیراً در همدان و کرمانشاه نمایشگاه برگزار کردیم و از آن به خوبی استقبال شد و چند روز آینده نیز در اصفهان، با برپایی نمایشگاه می‌خواهیم کالای ارزان به دست مردم برسد و سراسر مصلا‌های کشور هم اعلام آمادگی کرده اند که جای ارزان را در اختیار تولیدکنندگان قرار بدهند تا کالای ارزان به دست مردم برسد. اما خط قرمز ما کیفیت محصولات است و ما کنترل پیشینه داریم که محصول با کیفیت به دست مردم برسد.

او درمورد قیمت‌های میلیونی برخی از مزون‌های بانوان و طراحی‌های ویژه لباس‌های آن‌ها و تفاوت آن‌ها با لباس‌های کارخانه‌ای و صنعتی و تمهیداتی برای قیمت مناسب گفت: برای این باید تدبیری اندیشید و مدتی است که در کارگروه ساماندهی مد و لباس و وزارت صمت، بحث قیمت تمام شده پوشاک مطرح است و تلاش می‌شود لباس‌ها با قیمت بهتر و مناسب تری عرضه شوند. زیرا در حال حاضر، خیلی از تولید کنندگان ما، از قیمت مواد اولیه خصوصا با نوسان نرخ  ارز و تلاطم‌ها، گلایه و شکایت دارند.

او در پاسخ به این پرسش که کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور صرفاً روی طرح و رنگ لباس‌ها نظارت دارد یا بحث حمایت از تولیدکنندگان هم در این کارگروه مطرح است یا خیر؟!، ادامه داد: ما ضمن این که روی بحث کنترل‌های فرهنگی و اجتماعی پوشاک تأکید داریم،  سعی کردیم که مشوق‌هایی مثل تخفیف‌های مالیاتی و یا معافیت‌های مالیاتی را برای آن‌هایی که این چارچوب‌ها را رعایت می‌کنند هم داشته باشیم و همیشه، بحث تأمین مواد اولیه، دغدغه وزارت صمت خصوصاً اداره کل منسوجات بوده و الان هم است و سعی کرده ایم تسهیلاتی در این شرایط متلاطم بازار برای تولید کننده‌ها وجود داشته باشد.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور درمورد توجه به تنوع لباس و پوشاک متناسب با فرهنگ ایرانی در کشورمان افزود: ضرورت شکل گیری کارگروه ساماندهی مد و لباس این بود که طراحی‌ها ارتقاء پیدا کنند. به همین دلیل، ما ایده‌ها و طرح‌هایی از جمله بحث مدرسه طراحی و همین بحث نمایشگاه شهر خانواده برای این موضوع داریم.

او درمورد سکو‌های فروش این نمایشگاه گفت: ما تا الان تلاش کردیم سکو‌های فروش دائم یا موقت را داشته باشیم که اگرچه آن ها، سکو‌های موقت دو ماهه هستند، ولی فرصت خیلی خوبی برای تولیدکنندگان و به ویژه مردم هستند. چون وقتی خانواده در این نمایشگاه حضور داشته باشد، می‌تواند برای تمامی اعضای خانواده خرید کند و با دست پُر برگردد.

دبیر کارگروه مد و لباس کشور افزود: در این نمایشگاه، کمیته فنی متشکل از اتحادیه‌هایی وجود دارد که خصوصاً خودشان مشارکت دارند و بازرسان خود را اعزام می‌کنند و آن‌ها نظارت دارند و علاوه بر نظارتی که از طرف کارگروه ساماندهی مد و لباس وجود دارد که برای همه نمایشگاه‌های دارای مجوز انجام می‌شود، بسیج اصناف هم برای این منظور نظارت می‌کند و این سه نهاد، مسئول این کار هستند. زیرا خط قرمز ما، عرضه پوشاک غیر بومی و غیر ایرانی در نمایشگاه است و به همین دلیل، حتماً باید محصولات، تولید ایران باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: