عضو کمیسیون صنایع مجلس نسبت به هجوم مردم برای خرید هشدار داد
کد خبر: ۳۹۲۱۶۶
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با هشدار نسبت به هجوم مردم برای خرید گفت: رفتارهایی که از سوی مردم صورت می گیرد، بی شک باعث بحران آفرینی اقتصادی می شود و دودش به چشم مردم می رود.

نقش مردم در بحران آفرینی افتصادی و گرانی ها

محمدحسین فرهنگی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز در پاسخ به اینکه سخن از وجود مافیا و تشکیلات سازمان یافته برای بحران سازی ها و کسب سود برای عده ای خاص است گفت: چیزی به اسم مافیا را تایید نمیکنم زیرا معتقدم بازار کنش ها و واکنش های خودش را دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمی توان وجود افراد سودجو و فرصت طلب را منکر شد گفت: این واقعیت دارد که عده ای با بحران سازی کاذب و جریان سازی های غیر واقعی باعث می شوند تا مردم به بازارها هجوم آورند و دست به خریدهای یکباره بزنند.

وی با اشاره به بحث دامپینگ در اقتصاد گفت: در اقتصاد بحث دامپینگ را داریم، به نوعی که یک کشور کالایی را در انحصار خودش میگیرد، آن را انبار می کند و حتی قیمت را برای مدتی پایین تر می فروشد تا بتواند بازار را در اختیار خودش بگیرد که می‌توان نام آن را مافیا یا هر نام دیگری گذاشت.

نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در ایران نیز حرکت های سوال برانگیزی وجود دارد گفت: متاسفانه عده ای برای کسب منفعت شخصی جریان سازی می کنند تا سود یک باره ای بدست بیاورند.

وی نسبت به شایعه پراکنی و جریان سازی هشدار داد و گفت: این طور نیست که مردم گمان کنند اقتصاد ما به دست افراد یا جریانهای خاص میچرخد و آنها هستند که هر لحظه قیمت ها را بالا یا پایین میبرند.

 

بیشتر بخوانید:فریاد از "تورم بی پایان تا ناتوانی دولت در کنترل قیمت‌ها"



فرهنگی با اعلام اینکه عمده مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تاثیرات روانی و رفتارهای غلط مردم است گفت: وقتی یک باره مردم برای خرید به بازارها هجوم می برند، بدون آنکه بدانند، ابزار دست فرصت طلبان و سودجویان می شوند و گرانی بزرگی را دامن می زنند که دودش به چشم خودشان می رود.

وی در پاسخ به اینکه تا چه اندازه روشهای مقابله فیزیکی می تواند در مدیریت گرانی ها و بازار موثر باشد گفت: اگرچه با روش های گوناگون از جمله استفاده از ظرفیت نیروهای انتظامی و جمع آوری دلالان، برای مقطعی دست این افراد از بازار کوتاه میشود، اما هرگز به صورت ریشه‌ای و اساسی با آنان برخورد نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با هشدار نسبت به اینکه دلالان و فرصت طلبان هر از چند گاهی در یک بخشی از اقتصاد عرض اندام می کنند گفت: نتیجه این عرض اندام، بروز گرانی و تورم در آن بخش و زیان برای مردم بوده است.

فرهنگی با اعلام اینکه لازم است هر چه سریعتر وضعیت بازار مدیریت شود گفت: اکنون نگران این هستیم که این وضعیت مدیریت نشود و روند بحران آفرینی های کاذب ادامه داشته باشد تا مردم به شرایط سخت سقوط کنند.

برچسب ها: گرانی ، تورم ، دلالان ، اقتصاد ، دامپ
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: