بهزادپور اقدامات ۱۰ ماهه سال ۱۴۰۱ را تشریح کرد
کد خبر: ۳۹۲۲۶۳
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
رییس‌کل بیمه مرکزی از صدور مجوز فعالیت برای ۶ شرکت جدید خبر داد و گفت: در ۱۰ سال گذشته به ۴ شرکت مجوز فعالیت داده شد در حالی که برای سال جاری مجوز برای ۶ شرکت صادر شده و دو شرکت دیگر نیز بزودی مجوز فعالیت می‌گیرند.

گام‌های بلند بیمه مرکزی در ارتقای جایگاه بیمه

مجید بهزادپور در نشست خبری به مناسبت دهه فجر با یادآوری اینکه سند تحول دولت مردمی در ابتدای شکل گیری دولت سیزدهم ابلاغ شد گفت: در این سند ۲۲ بند برای صنعت بیمه هدفگذاری شده که شامل توسعه کمی و کیفی صنعت بیمه، تحول دیجیتال، توسعه نیروی انسانی، مردمی کردن صنعت بیمه از جمله محور‌های اصلی این بند‌های ۲۲ گانه بود.

وی با اشاره به اینکه در بحث تحول دیجیتال پروژه‌های رها شده ادامه می‌یابد گفت: آسان سازی فرایند بیمه‌ای و تسهیل روند پروژه‌ها راتعریف کردیم، همچنین رونمایی از برخی سامانه‌ها در دستور کار قرار دارد و فروش آنلاین بیمه، ثبت و کشف تخلفات، راننده محوری و پنجره واحد خدمات الکترونیک از آن جمله است.

رییس کل بیمه مرکزی از توجه به آموزش خبر داد و گفت: در بحث آموزش، بیمه مرکزی و پژوهشکده بمه اقدامات خوبی انجام دادند که بهره گیری از تجارب بین المللی، امضای تفاهم نامه با مالزی و امارات، استاندارد‌های بین المللی آموزش از آن جمله است، همچنین برگزاری دوره حکمرانی در صنعت بیمه در قالب امضای تفاهم نامه با دانشگاه تهران صورت می‌پذیرد.

وی از تاسیس شرکت‌های بیمه جدید به عنوان سیاستگذاری کلان بیمه مرکزی خبرداد و گفت: تعدادی شرکت متقاضی تاسیس شرکت بیمه بودند که با جهت گیری بر بیمه‌های تخصصی، مجوز ایجاد شرکت‌های بیمه تخصصی صادر شد.

بهزادپور با تاکید بر اینکه تاسیس بیمه‌های زندگی و اتکایی در اولویت قرار دارد گفت: به ۶ شرکت مجوز فعالیت بیمه‌ای دادیم که بنا داریم به دو شرکت دیگر نیز مجوز بدهیم، این در حالی است که در ۱۰ سال گذشته به ۴ شرکت مجوز فعالیت بیمه‌ای داده شده است.

وی به رویکرد بیمه مرکزی در استقبال از نوآوری اشاره کرد و گفت: سه شنبه‌های نوآوری در دستور کار قرار دارد و از شرکت‌های بیمه خواسته ایم هر سه شنبه عملکرد خود را در حوزه نوآوری تشریح کنند، البته شرکت‌ها روند نوآوری‌های خود را توضیح می‌دهند و تشریح می‌کنند.

 

بیشتر بخوانید:پوشش بیمه ای۵۰۰ میلیارد یورو از دارایی‌های کشور



رییس کل بیمه مرکزی از راه اندازی مرکز نوآوری خبر داد و گفت: این مرکز با صندوق نوآوری و معاونت علمی همکاری دارد و بزودی این مرکز به صورت رسمی تاسیس می‌شود تا فرآیند همیشگی در نوآوری را دنبال کنیم.

وی از انتشار اوراق بهادار بیمه اتکایی خبرداد و گفت: تا سال ۹۹ انتشار اوراق بهادار تنها با بیمه مرکزی بود، اما پس از مشاوره با شورای فقهی بورس، انتشار اوراق بهادار بیمه اتکایی به شرکت‌ها واگذار شد تا در قالب این رویکرد، ریسک را به مردم منتقل کنیم. به عبارت بهتر کاهش نقش بیمه مرکزی در بیمه اتکایی با انتشار اوراق بهادار صورت می‌گیرد.

بهزادپور از برگزاری جلسه دوم آیین نامه ۱۰۲ خبر داد و گفت: تا قبل از پایان سال ۱۴۰۱ این آیین نامه نهایی می‌شود.
وی از ارایه محصولات جدید در بیمه زندگی خبر داد و گفت: برنامه ریزی در بیمه‌های زندگی جدی است و چندین شرکت در زمینه بیمه زندگی ایجاد شده است.
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه هدف بیمه مرکزی تقویت نظارت حرفه‌ای بر شرکت‌ها است گفت:‌در این زمینه با اصلاح آئین‌نامه سرمایه‌گذاری با رعایت حقوق بیمه‌گذاران مشکلات شرکت‌ها را برطرف می‌کنیم و اولویت ما آئین‌نامه‌هایی است با همکاری اعضای شورای عالی بیمه اصلاح می‌شود.

وی از تسری بیمه شخص ثالث در حوادث ریلی خبر داد و گفت: حقوق افرادی که در بخش حمل و نقل ریلی دچار حادثه می‌شدند نادیده گرفته می‌شد، زیرا قرارداد راه‌آهن با شرکت‌های بیمه به صورت قرارداد مسوولیت بود که رقم پرداختی به خسارت‌دیدگان تصادفات ریلی ناچیز بود، اما بعد از مصوبه ۱۱ آبان سال جاری دولت و مصوبه شورای عالی بیمه، حق بیمه شخص ثالث در حوادث ریلی اجرایی می‌شود.

بهزاد پور با انتقاد از اینکه در بخش بیمه درمان کم کاری وجود داشت گفت: تصمیم گرفتیم در بخش تامین اجتماعی نقش موثری ایفا کنیم بنابر این اتصال به سامانه اصلی وزارت بهداشت و حذف نسخه کاغذی در دستور کار قرار گرفت که تا حدودی اجرایی شده است.

وی با اشاره به نقش بیمه تکمیلی در مدیریت درمان گفت: بیمه تکمیلی نسبت به بیمه پایه پیچیده‌تر است، به همین دلیل باید اجازه دهیم بیمه تکمیلی درمان بر اساس درخواست و تقاضای برقرار شود.

رییس کل بیمه مرکزی از فرهنگ سازی در بخش بیمه خبرداد و گفت: تهیه سریال پلاک سیزده و دوربرگردان و اجرای زنگ بیمه از جمله اقدامات بیمه مرکزی برای فرهنگسازی بیمه بوده است/

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: