April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
اسدی جوزانی از کاهش شدید رغبت مردم به خرید طلای ساخته شده خبرداد
کد خبر: ۳۹۲۳۸۹
۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
رییس انجمن پخش کنندگان طلا، نقره و جواهر نسبت به بی توجهی مردم به مصنوعات طلا هشدار داد و گفت: بازار طلای آب شده بشدت رونق گرفته است.

زنگ خطر طلای آب شده بیخ گوش طلاسازان

محمد اسدی جوزانی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز استقبال مردم از طلای آب شده را زنگ خطری برای تولیدکنندگان مصنوعات دانست و گفت: مردم به جای آنکه کار تولید شده بخرند، به خرید طلای آب شده روی آورده اند.

وی به تشریح تبعات خرید طلای آب شده پرداخت و گفت: هنگامی که مردم برای خرید طلای آب شده هجوم می‌آورند و نسبت به خرید مصنوعات کم رغبت شده اند، باید منتظر تعطیلی کارگاه‌های طلاسازی و از دست رفتن فرصت‌های شغلی در این زمینه باشیم.

رییس انجمن پخش کنندگان طلا، نقره و جواهر با تاکید بر اینکه هدف مردم از خرید طلای آب شده، حفظ ارزش پول ملی در قبال گران شدن وحشتناک قیمت دلار است گفت: در شرایطی که همه روزه شاهد بالا رفتن قیمت دلار از یک سو و بی ارزش شدن پول ملی از سوی دیگر هستیم، مردم برای آنکه ارزش پول خود را حفظ کنند، برای خرید طلا هجوم می‌آورند که طلای آب شده بهترین گزینه است.

وی در تشریح دلایل استقبال مردم از خرید طلای آب شده گفت: متاسفانه اجرت ساخت بسیار بالا رفته و برای مردم صرفه اقتصادی ندارد که وقتی طلا می‌خرند، پول کلانی را بابت اجرت ساخت بدهند.

 

بیشتر بخوانید:بی خیالی دولت باعث شتاب طلا و دلار در جاده گرانی

 

اسدی جوزانی با اعلام اینکه امروزه اجرت طلا درصدی شده است گفت: بزرگترین خیانتی که نمایندگان صنف به تولید کنندگان طلا کردند، درصدی کردن اجرت بود، زیرا انگیزه خرید را از مردم گرفتند.

وی با اعلام اینکه در هیچ کجای دنیا اجرت طلا درصدی نیست گفت: در ایتالیا و ترکیه به عنوان قطب طلا، نیم یورو اجرت ساخت در نظر میگیرند، عددی که سالهاست ثابت مانده و تغییری نکرده، در حالی که اجرت ساخت در ایران روند صعودی دارد.

رییس انجمن پخش کنندگان طلا، نقره و جواهر با اعلام اینکه امروزه اجرت طلا از ۱۰ تا ۳۵ درصد متغیر است گفت: به معمولی‌ترین طلایی که ساخته می‌شود ۱۰ درصد اجرت تعلق میگیرد، در صورتی که برخی سازندگان که معتقد هستند کارشان شکیل‌تر است، تا ۳۵ درصد نیز اجرت ساخت محاسبه و دریافت می‌کنند.

وی با اعلام اینکه اجرت ۳۵ درصد به معنای یک سوم قیمت طلا است گفت: اگر فردی بخواهد سه بار طلای خود را عوض کند، کل طلا را بابت اجرت پرداخته است، بنابراین باید به مردم حق بدهیم که طلای ساخته شده نخرند.

اسدی جوزانی با اعلام اینکه طلا سازان خرده‌پا با چالش جدی روبرو هستند گفت: آن‌هایی که سرمایه‌های کلان دارند، سود‌های زیادی از طلا نصیبشان می‌شود، به نوعی که امروزه یک طلاساز اگر روزانه ۲ کیلو طلا را تبدیل به محصول کند، حداقل ۵ میلیون تومان اجرت بدست می‌آورد.

وی با اعلام اینکه ۵ تا ۱۰ درصد تقاضای بازار طلا به مصنوعات تعلق دارد گفت: بیش از ۳۵ درصد معاملات طلا به طلای آب شده و بقیه نیز به معاملات سکه تعلق دارد، بنابر این مشاهده می‌کنیم که بازار طلا از جایگاه زینتی به جایگاه حفط ارزش پول ملی تبدیل شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: