افزایش اخیر فشار خرید بیت کوین موجب شده بازار ارزهای دیجیتال از نهادهای مالی سنتی (از نظر ارزش بازار) سبقت بگیرد. در واقع، با ارزش بازار ۴۴۳/۰۴ میلیارد دلار تا ۲۴ ژانویه، ارزش بیت کوین بالاتر از هر بانک جهانی است. بر اساس داده‌های CompaniesMarketCap، این سرمایه گذاری، بیت کوین را به عنوان شانزدهمین دارایی ارزشمند جهان نشان داده است. جالب است بدانید که مارکت کپ بیت کوین از بزرگترین بانک های جهان فراتر رفت.

همینطور غول بانکی آمریکایی JPMorgan Chase با ارزش بازار ۴۰۲/۷۹ میلیارد دلار به بیت کوین نزدیک شده و در نهایت در رده نوزدهم قرار گرفت. حتی ارزش بیت کوین از بانک آمریکا (NYSE: BAC) با ۲۷۴/۴۴ میلیارد دلار نیز گذشت. بانک مذکور در جایگاه سی و پنجم قرار دارد. در این مقاله قصد داریم در مورد ارزش بیت کوین، قیمت BTC و پیش بینی آن در سال‌های آینده صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

تفاوت طبقه دارایی بیت کوین و بانک‌ها

اگرچه بیت کوین اکنون در مقایسه با بانک‌های سنتی، ارزش قابل توجهی دارد، اما هر دوی آنها به دسته‌های دارایی متفاوتی تعلق دارند. ارزش بانک‌ها توسط سهام دارایی‌های اساسی پشتیبانی می‌شود. از سوی دیگر، بیت کوین توسط هیچ دارایی فیزیکی پشتیبانی نمی‌شود. چرا که قیمت BTC نوسانات شدیدی دارد؛ اما در عین حال تحت تأثیر احساسات عمومی بازار قرار می‌گیرد یا ممکن است این قضیه برعکس باشد.

نقطه عطف بیت کوین

زمانی که نرخ خرید BTC افزایش پیدا کرد و ارزش بازار را در دست گرفت، چندین بانک جهانی نیز با وجود عدم اطمینان اقتصاد جهانی رشد کردند. به عنوان مثال، طبق گزارش Finbold، بانک‌های اتحادیه اروپا دارایی‌هایی به ارزش ۲۹/۰۱ تریلیون یورو را در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ در دست داشتند که نشان دهنده رشد ۱۱/۵۴ درصدی نسبت به سال گذشته است.

نقطه عطف رشد بیت کوین، عملکرد قابل توجه این دارایی دیجیتال در سال ۲۰۲۳ است. این ماراتون باعث شد که بیت کوین برای مدت کوتاهی از سقف بازار خودروهای الکتریکی (EV) تسلا (NASDAQ: TSLA) در تاریخ ۲۳ ژانویه پیشی بگیرد.

تحلیل تاریخی قیمت و بازار بیت کوین (BTC)

قیمت BTC حدوداً ۲۲ هزار دلار است و در حال حاضر در رتبه ۱ در بین تمام ارزهای دیجیتال قرار دارد. مقدار عرضه موجود در حال حاضر بیت کوین حدود ۱۹ میلیون کوین در شبکه با ارزش کل بازار حدود ۴۴۱ میلیارد دلار است.

در ۳۰ روز گذشته، قیمت بیت کوین ۳۵/۱۶ درصد افزایش یافت و ۵۹۵۲/۱۹ دلار به ارزش قبلی ۱۶۹۲۸/۸۷ دلار اضافه کرد. قیمت BTC در ۹۰ روز گذشته ۲۵/۶۰ درصد افزایش یافته و ۴۶۶۳/۶۵ دلار به ارزش قبلی ۱۸۲۱۷/۴۰ دلار اضافه کرده است.



پیش بینی قیمت بیت کوین

بازار ارزهای دیجیتال نوسان شدیدی دارند. پیش‌بینی آینده نرخ خرید بیت کوین کار دشواری است. چرا که بسیاری از عوامل دیگر بر قیمت BTC تأثیر می‌گذارند. در نتیجه، پیش‌بینی‌های موجود در این مقاله نباید به عنوان مسیر راه سرمایه گذاری و خرید بیت کوین تلقی شود. پیشنهاد می‌شود که تحقیقات خود را انجام داده و تلاش کنید تحلیل‌های بی‌نقص خود را داشته باشید. پس از پایان تحلیل و قبل از انجام هرگونه تصمیم سرمایه گذاری در هر ارز دیجیتالی با یک مشاور مالی یا یک تحلیلگر حرفه‌ای مشورت کنید.

پیش بینی بیت کوین در سال ۲۰۲۳

پس از زمستان ارزهای دیجیتال، انتظار می‌رود که قیمت بیت کوین به حداکثر ۴۱۱۸۵/۹۰ دلار برسد. درست در همان روزها شروع بهبود بازار ارزهای دیجیتال آغاز می‌شود. انتظار می‌رود که حداقل نرخ خرید بیت کوین (نرخ خرید BTC) در این سال ۲۷۴۵۷/۲۷ دلار باشد و میانگین قیمت بیت کوین حدود ۳۴۳۲۱/۵۸ دلار خواهد بود.

پیش بینی بیت کوین در سال ۲۰۲۴

همانطور که نرخ خرید بیت کوین (نرخ خرید BTC) به بالا رفتن ادامه می‌دهد، الگوریتم‌های پیش بینی نشان می‌دهند که در سال ۲۰۲۴، قیمت بیت کوین بتواند به حداکثر ۶۴۰۶۶/۹۶ دلار دست یابد. اما میانگین قیمت در سال ۲۰۲۴ حدود ۵۷۲۰۲/۶۴ دلار باقی خواهد ماند. اگر بازار نزولی اتفاق بیفتد، حداقل قیمت BTC که ممکن است به آن سقوط کند ۵۰۳۳۸/۳۲ دلار خواهد بود.

پیش بینی بیت کوین در سال ۲۰۲۵

در سال ۲۰۲۵، انتظار می‌رود که نرخ خرید بیت کوین (نرخ خرید BTC) رشد چشمگیری داشته باشد، زیرا رمز ارزها در بسیاری از بخش‌های تجاری به رسمیت شناخته می‌شوند. در نتیجه، قیمت BTC می‌تواند به ۸۶۹۴۸/۰۱ دلار برسد و به طور متوسط در سال ۲۰۲۵ حدود ۸۰۰۸۳/۷۰ دلار است. حداقل قیمت بیت کوین می‌تواند به ۷۳۲۱۹/۳۸ دلار برسد.

پیش بینی بیت کوین در سال ۲۰۲۶

با ادامه رشد سرمایه در بازار کریپتو، نرخ خرید بیت کوین (نرخ خرید BTC) می‌تواند به حداکثر قیمت ۱۰۹۸۲۹/۰۷ دلار در سال ۲۰۲۶ با میانگین قیمت ۱۰۲۹۶۴/۷۵ دلار برسد. پیش بینی می‌شود که قیمت BTC در سال ۲۰۲۶ به ۹۶۱۰۰/۴۴ دلار دست یابد.

پیش بینی بیت کوین در سال ۲۰۲۷

با توجه به پذیرش بیت کوین توسط بیشتر کشورهای جهان، نرخ خرید بیت کوین می‌تواند تا سال ۲۰۲۷ به حداکثر ۱۳۲۷۱۰/۱۳ دلار را با میانگین قیمت ۱۲۵۸۴۵/۸۱ دلار برسد. علاوه بر این، حداقل قیمت بیت کوین برای همان سال می‌تواند ۱۱۸۹۸۱/۴۹ دلار باشد.

پیش بینی بیت کوین در سال ۲۰۲۸

در سال ۲۰۲۸، پذیرش بیت کوین گسترش می‌یابد. همینطور سازمان‌ها و ارگان‌های کلیدی ماندگاری ارزهای دیجیتال را خواهند پذیرفت. سرمایه گذاران می‌توانند قیمت بیت کوین را تا سال ۲۰۲۸ تا حداکثر قیمت ۱۵۵۵۹۱/۱۸ دلار و سپس حداقل قیمت ۱۴۱۸۶۲/۵۵ دلار ببینند. انتظار می‌رود میانگین نرخ خرید بیت کوین در همان سال ۱۴۸۷۲۶/۸۶ دلار باشد.

پیش بینی بیت کوین در سال ۲۰۲۹

در سال ۲۰۲۹، با توجه به رشد ۵ سال گذشته، شاهد صعود بزرگ دیگری خواهیم بود. به این معنی که سرمایه گذاران بیت کوین ممکن است مجبور به خرید BTC یا فروش آن با قیمت ۱۷۸۴۷۲/۲۴ دلار باشند. متوسط قیمت بیت کوین ۱۷۱۶۰۷/۹۲ دلار و حداقل قیمت آن در سال ۲۰۲۹۱۶۴۷۴۳/۶۰ دلار خواهد بود.

پیش بینی بیت کوین در سال ۲۰۳۰

برای سال ۲۰۳۰، انتظار می‌رود که بیت کوین بر اساس احساسات بازار به رشد خود تا ۲۰۱۳۵۳/۲۹ دلار ادامه دهد. در صورت عدم دستیابی به این حمایت، میانگین قیمت BTC در حدود ۱۹۴۴۸۸/۹۸ دلار و پایین ترین سطح آن ۱۸۷۶۲۴/۶۶ دلار خواهد بود.

سوالات پر تکرار

آیا زمان خوبی برای خرید بیت کوین است؟

در ۷ روز گذشته، بیت کوین نشانه‌های نزولی از خود نشان داده است. انتظار می‌رود که در هفته آینده کمی قیمت بیت کوین افزایش یابد. سرمایه گذاران از این افت به عنوان زمان مناسب برای خرید بیت کوین استفاده می‌کنند.

آیا بیت کوین سرمایه گذاری خوبی است؟

بر اساس مسیری که بیت کوین در پیش دارد، تحلیل‌های فنی نشان می‌دهد که بیت کوین یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه گذاری است.

چقدر باید در بیت کوین سرمایه گذاری کنم؟

هیچ مبلغ مشخصی برای سرمایه گذاری در بیت کوین وجود ندارد. بهترین توصیه سرمایه گذاری این است که فقط مبلغی را سرمایه گذاری کنید که توانایی از دست دادن آن را داشته باشید.



 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: