April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۲۶۱۸
۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۷
0
به گفته خرده‌فروشان، شرکت‌های تولیدکننده کالا‌های مصرفی و سرمایه‌گذاران، خریداران در سراسر جهان در سال جاری میلادی باید حتی بیشتر از سال ۲۰۲۲ برای خرید مواد غذایی پول بپردازند.

افزایش هزینه جهانی مواد غذایی در سال ۲۰۲۳

شرکت‌های تولیدکننده کالا‌های مصرفی و سرمایه‌گذاران هشدار داد که خریداران در سراسر جهان در سال جاری میلادی باید حتی بیشتر از سال ۲۰۲۲ برای خرید مواد غذایی پول بپردازند.

این گزارش نشان می‌دهد که مذاکرات سختی درباره قیمت بین خرده‌فروشان و تولیدکنندگان کالا‌های مصرفی بیش از یک سال است که در حال انجام است، "که این اصطکاک از سال ۲۰۲۱ بر سر زنجیره تامین به علت (همه‌گیری) کووید شروع شد. "

این وضعیت در سال ۲۰۲۲ بدتر شد چرا که قیمت‌های سرسام آور مواد غذایی اساسی بحران هزینه زندگی در اتحادیه اروپا و بریتانیا را تشدید کرد.

داده‌های شرکت تحقیقاتی کانتار Kantar نشان می‌دهد که بریتانیایی‌ها در چهار هفته منتهی به ۲۲ ژانویه امسال، ۱۶.۷ درصد بیشتر برای غذا در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته پرداخت کرده‌اند.

در همین حال، شاخص قیمت مواد غذایی ایالات متحده که شامل وعده‌های غذایی در منازل، کافه‌ها و رستوران‌ها می‌شود، برای سال منتهی به دسامبر ۱۰.۴ درصد افزایش یافت.

مارک اشنایدر، مدیرعامل شرکت معروف نستله هفته گذشته به رسانه‌ها گفت که این شرکت باید در سال جاری میلادی قیمت محصولات غذایی خود را باز هم افزایش دهد تا هزینه‌های بالاتر تولید را که هنوز به طور کامل به مصرف کنندگان منتقل نکرده است، جبران کند.

همچنین انتظار می‌رود که یکی دیگر از تولیدکنندگان پیشروی کالا‌های مصرفی یعنی شرکت یونیلور Unilever، قیمت برخی از محصولات را در سال ۲۰۲۳ افزایش دهد.

شرکت والمارت، بزرگ‌ترین خرده‌فروش جهان، نیز در ماه دسامبر هشدار داده بود که "برخی از تامین‌کنندگان کالا‌های بسته‌بندی‌شده همچنان ما را به سمت تورم بیشتر در سال آینده و بالاتر از نرخ دو رقمی میانی (۴۰ تا ۷۰ درصد) در سال جاری سوق می‌دهند. "

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: