April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
نماینده سیرجان در مجلس با اشاره به قرارداد‌های کلان گل گهر با دانش بنیان‌ها تشریح کرد
کد خبر: ۳۹۲۷۲۴
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت ورود به بحث دانش بنیان گفت: وابستگی صنعت و تولید به دانش، امری غیر قابل انکار است و باید تمامی بخش‌های اقتصادی کشور رویکرد دانش بنیان داشته باشند.

اثبات ولایتمداری با حرکت بر ریل دانش بنیان

شهباز حسن پور بیگلری در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با انتقاد از اینکه سالهاست بدلیل نبود ارتباط لازم بین صنعت و دانشگاه، نتوانسته ایم به اهداف اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و تولیدی دست یابیم گفت: دوری تولید از دانشگاه در حالی صورت می‌گیرد که ریشه تولید و بهبود کمیت و کیفیت، به دانش باز می‌گردد.


وی با تاکید بر اینکه هرچقدر تولید به دانش مسلح شود، به همان میزان آسیب پذیری کمتر و قدرت بیشتری دارد گفت: در شرایطی که کشورمان با انواع تهدید‌ها از سوی استکبار رو به رو شده، لازم است به اشکال مختلف از وابستگی فاصله بگیریم و به سوی خودکفایی گام برداریم.


نماینده سیرجان در مجلس شورای اسلامی به اشاره نامگذاری سال با عنوان "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" از سوی مقام معظم رهبری گفت: ایشان قطار اقتصاد کشور را بر ریل دانش بنیان قرار داده اند و باید تمامی دستگاه‌ها در زمینه اشتغال آفرینی گام بردارند.


وی با اعلام اینکه تمامی دستگاه‌ها و بخش‌های اقتصادی کشور، دانش بنیان را در دستور کار خود قرار داده اند گفت: خوشبختانه مجموعه شرکت‌های صنعتی و معدنی سیرجان و بردسیر نیز در مسیر ولایتمداری گام برداشته و بخش عمده‌ای از تلاش‌های خود را به دانش بنیان اختصاص داده اند.


حسن پور با اشاره به این که بسیاری از شرکت‌های سیرجان و بردسیر در زمینه معدن و فولاد فعالیت می‌کنند گفت: تمامی شرکت‌های معدنی و فولادی سیرجان و بردسیر بنا بر سیاستگذاری‌های رهبر انقلاب، در مسیر دانش بنیان گام برمی دارند و ارتباط خوبی با دانشگاه برقرار کرده اند.


وی با اشاره به قرارداد‌های شرکت صنعتی و معدنی گل گهر با دانش بنیان‌ها گفت: مجموعه گل گهر بسیار بزرگ است و زیر مجموعه‌های بسیاری دارد که دربخش‌های گوناگون فعالیت می‌کنند.


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با یادآوری سوابق گل گهر در مسیر دانش بنیان گفت: خوشبختانه گل گهر از مدت‌ها قبل به دانش اهمیت می‌داد و همواره با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان ارتباط داشت و در مسیر دانش گام برمی داشت. اما اکنون که مقام معظم رهبری سال جاری را دانش بنیان نامگذاری کردند، توجه بسیاری جدی تری به دانش بنیان داشته اند تا هم برای شرکت تاثیرگذاری خوبی ایجاد شده باشد و هم ولایتمداری خود را در عمل اثبات کرده باشند.


وی با اشاره به اینکه شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با ۵۰ شرکت دانش بنیان و دانشگاه معتبر کشور قرارداد همکاری‌های علمی و تخصصی منعقد کرده گفت: گل‌گهر برای آنکه بتواند برای رسیدن به بهره‌وری و سودآوری بیشتر در مسیر همکاری با دانش بنیان‌ها گام برداشته و البته سرمایه گذاری قابل توجهی نیز به عمل آورده است.


حسن پور با اعلام اینکه گل گهر برای اجرای این قرارداد‌ها بیش از ۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرده گفت: هنگامی که سخن از بستن قرارداد همکاری با ۵۰ شرکت دانش بنیان به میان می‌آید و برای این همکاری ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده، یعنی گل گهر به صورت عملی به جاده دانش بنیان وارد شده و حرکت در این مسیر را با جدیت دنبال می‌کند.


وی با تاکید بر اینکه سیرجان در مسیر دانش و نخبگان دانشگاهی ظرفیت بسیار بالایی دارد گفت: دانشگاه صنعتی سیرجان که دانشگاهی دولتی است از دانشگاه‌های با رنگینگ بسیار بالاست و در بین دانشگاه‌های صنعتی کشور، رتبه دهم را دارد که این رتبه بیانگر توانمندی علمی و کادر نخبه است.


حسن پور با اعلام اینکه در بحث اشتغال بیش از ۹۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی سیرجان، جذب بازار کار شده اند گفت: اگرچه کارخانجات و شرکت‌های صنعتی و معدنی سیرجان، ارتباط خود را با دانشگاه برقرار کرده اند، اما آنچه که در خصوص بحث آشتی صنعت و دانشگاه مطرح می‌شود، هنوز به صورت جامع و کامل صورت نپذیرفته است.


وی با تاکید بر اینکه تمامی شرکت‌های صنعتی و معدنی، از شرکت‌های دانش بنیان استقبال می‌کنند گفت: از آنجا که دانش می‌تواند تحول افرین باشد، هنوز اندر خم یک کوچه هستیم و باید ارتباط صنعت و دانشگاه چندین برابر کنونی شود.


نماینده سیرجان درمجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه کار با جدیت شروع شده و جا دارد از شرکت‌های صنعتی و معدنی و دانشگاه‌ها به دلیل برقراری این تعامل تشکر و قدردانی شود گفت: حرکت‌ها رو به جلو است و با امید به آینده بهتر، همکاری‌های جدی‌تر صورت می‌گیرد.


وی خواستار ارایه کارنامه از سوی شرکت‌ها شد و گفت: باید در پایان سال تمامی شرکت‌ها آماری از همکاری با دانش بنیان‌ها ارایه کنند تا مشخص شود کدام شرکت در ریل کلان کشور گام برداشته و کدام شرکت رغبتی به دانش بنیان شدن نداشته است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: