April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۲۹۲۴
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
0
امروز علاوه بر درهم ؛ نرخ دلار در هرات به سقف تاریخی جدید رسید.برخی از معامله گران امروز مدعی بودند نرخ دلار در هرات در مقایسه با روز قبل دو کانال بالا رفت.

شناسایی عوامل افزایش قیمت دلار و سکه

نرخ حواله درهم امروز در آخرین روز بهمن ۱۴۰۱ مانند روز‌های گذشته لیدر بازار بود. قیمت درهم عصر امروز در مقایسه با عصر پنجشنبه گذشته تقریبا ۳۶۰ تومان بالا رفته بود. درهم امروز به یک مرز حساس رسید. فعالان بازار می‌گفتند در صورتی که نرخ درهم این مرز را حفظ کند احتمال ورود آن به کانال‌های بالاتر هم محتمل خواهد بود. نرخ برابری درهم به دلار بالاتر از قیمت نقدی بازار بود و همین امر موجب شده سطح انتظارات برای اسکناس آمریکایی صعودی شود.

دلار هرات به سقف جدید رسید
امروز علاوه بر درهم؛ نرخ دلار در هرات به سقف تاریخی جدید رسید. برخی از معامله گران امروز مدعی بودند نرخ دلار در هرات در مقایسه با روز قبل دو کانال بالا رفت.

دسته از معامله گران مدعی بودند یک صراف از هرات پیام داده که در هرات کسی ریال نمیخرد، طبق گفته این صراف هراتی‌ها در معامله ریال این چند ماه زیان دادند به همین دلیل بیخیالش شدند. آن‌ها هرچه تومان دارند میفروشند تا خلاص شوند. از سوی دیگر قیمت دلار در سلیمانیه هم امروز نسبت به روز پنحشنبه ۱ هزار و ۶۵۰ تومان بالاتر معامله شد.
البته از نگاه فعالان بازار یکی از دلایل رشد نرخ ارز خروج سرمایه از کشور است.

قیمت دلار در بازار رسمی
در سمت رسمی بازار هم قیمت دلار هفته گذشته وارد کانال ۴۴ و ۴۵ هزار تومان شده است. اسکناس آمریکایی در صرافی ملی امروز در زمان نگارش این گزارش برای خرید ۴۴ هزار و ۷۶۰ تومان و برای فروش ۴۵ هزار و ۲۰۷ تومان بود.
از سوی دیگر سایت بازار متشکل معاملات ارز ایران روز گذشته قیمت دلار در حدود ۴۴ هزار ۵۶۲ تومان برای دلار بسته شد آخرین نرخ اعلام امروز برای هر دلار آمریکا ۴۴ هزار و ۷۶۰ تومان درج شده است. قیمت یورو هم روز گذشته در سایت فوق در حول و حوش امروز در محدوده ۴۷ هزار ۷۵۵ تومان به فروش رسید. با زیاد شدن فاصله نرخ صرافی‌ها با بازار صف‌های طولانی به مقابل صرافی‌های برگشت.

افزایش قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار
بازار جهانی طلا امروز یکشنبه تعطیل رسمی بود. در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز تا ۲ میلیون و ۲۹۵ هزار تومان بالا رفت. قیمت فلز گران بهای داخلی در زمان نگارش این گزارش ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۶۰۰ تومان بود.

قیمت سکه به قله جدید رسید
در بازار سکه هم امروز سکه بازان شاهد صعود قیمت سکه به کانال ۲۸ میلیون تومان بودند. قیمت سکه تحت تاثیر افزایش قیمت دلار ترمز بریده است. آن طور که سایت اتحادیه ارز وطلا اعلام کرده سکه امروز نه تنها وارد کانال ۲۸ میلیون تومان شده بلکه به سرعت خود را به یک قدمی کانال ۲۹ میلیون تومان رسانده بود.

قیمت سکه طبق سایت مذکور در زمان نگارش این گزارش ۲۸ میلیون و ۸۹۲ هزار تومان بود. همچنین امروز قیمت نیم سکه ۳۰۰ هزار تومان گران شد و ۱۵ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان رسید. قیمت ربع سکه هم ۱۰ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان بود. قیمت سکه بورسی هم امروز ۲۸ میلیون ۲۴۶ هزار تومان بود.

برچسب ها: دلار ، سکه ، افزایش قیمت ، نرخ ، بازار
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: