April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
انصاری از ساخت تجهیزات مورد نیاز بدست مهندسان داخلی خبر داد
کد خبر: ۳۹۳۰۶۹
۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
مدیر تحقیق و توسعه تولید آلومینیوم جنوب (سالکو) از ساخت تجهیزات مورد نیاز بدست مهندسان داخلی خبر داد و گفت: تولید داخلی، بومی سازی و قطع وابستگی در دستور کار سالکو قرار دارد.

تولید داخل، بومی سازی و قطع وابستگی در دستور کار سالکو

احمد انصاری در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز رویکرد بهینه سازی در سالکو را تشریح کرد و گفت: بهینه سازی در سالکو شامل بهینه سازی مصرف انرژی، بهینه سازی تجهیزات و بهینه سازی فرآیند می‌شود.


وی افزود: در بهینه سازی مصرف انرژی، میزان مصرف تمام تجهیزات و فرایندی که در سیستم موجود است را بیرون آورده، معادل نفت مصرفی آن را محاسبه کرده و گفته ایم کجا میتوانیم ممیزی و میانگین مصرف انرژی را پیاده سازی کنیم.


مدیر تحقیق و توسعه سالکو با اعلام اینکه در بهینه سازی تجهیزات، یک سری تجهیزاتی داریم که طراحی شرکت ان. اف. سی چین است گفت: بدلیل آنکه در تامین این تجهیزات مشکل داریم، از جوانان متخصص در سالکو خواسته ایم تجهیزات چینی را باز طراحی کنند.


وی گفت: به طور مثال تجهیزی روی جکینگ فریم‌های سالن احیا داریم که اگر می‌خواستیم آن‌ها را از خارج وارد کنیم، بین ۷۰ تا ۷۵ میلیارد تومان هزینه ارزی داشت، اما یکی از مهندسین سالن احیای سالکو، این تجهیزات را طراحی، نقشه آن را تهیه و بهینه سازی کرد و آن را با ۲ میلیارد تومان تولید کردیم. به عبارتی حدود ۷۰ میلیارد تومان صرفه جویی هزینه برای شرکت داشت.


انصاری با تاکید بر اینکه هر کس در سالکو تحول ایجاد کند، دیده می‌شود گفت: در ۱۶ آذر که روز پژوهش بود، این مهندس سالن احیا مورد تقدیر مدیرعامل قرار گرفت و همچنین هدایای ویژه‌ای در اختیار تمام فعالان و خلاقان شرکت قرار گرفت.


وی با اشاره به توسعه محصولات گفت: اولین محصول سالکو در مسیر توسعه، شمش هزار پوندی، دوم شمش ۵۰ پوندی، اسلب و بیلت ۱۱ اینچ است. برای تحقق این مهم، ذائقه مشتریان را سنجیدیم و به این نتیجه رسیدیم برای آنکه بازار خوبی در داخل و خارج داشته باشیم، باید سراغ تولید بیلت ۶ اینچ ۷ اینچ و ۸ اینچ، تولید آلومینیوم گرانولی که در صنایع فولاد استفاده میشود و ورق‌های عریض برویم.


مدیر تحقیق و توسعه سالکو با تاکید بر اینکه برای ورق‌های عریض و آلومینیوم گرانولی، به‌دنبال پیش امکان سنجی هستیم گفت: در مورد بیلت‌های ۶اینچ، ۷ اینچ و ۸ اینچ نیز مناقصه تجهیزات روی سایت سالکو قرار دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: