April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۰۷۰
۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
0

امروزه ترکیه به یکی از مقاصد گردشگری مسافران از اقصی نقاط کشور مبدل شده است. علت این محبوبیت نیز وجود مردمان خونگرم و مهربان، وجود غذا‌های اصیل و خوش طعم، دارا بودن تاریخچه غنی، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعدد و... است. این کشور متشکل از شهرها، روستاها، استان‌ها ولایت‌ها و... بوده که قطعاً برای تمامی مسافران یا حتی افراد بومی ممکن است سؤالی تحت این عنوان پیش آید که ترکیه چند ولایت دارد؟ ما در این بخش قصد داریم به صورت کامل به تمامی نکات و تاریخچه این کشور اشاره نماییم.

ترکیه چند ولایت دارد؟

تعداد ولایت های ترکیه

این کشور جذاب و خاطره‌انگیز به همراه شهر‌ها و ولایت‌های خود سالانه میزبان چندین هزار نفر گردشگر است. در واقع دولت کشور ترکیه همه ساله در تلاش است تا خدمات رفاهی و امکانات مطلوبی را به مسافران ارائه دهد که بر اساس نظرات مسافران از نحوه برخورد افراد این کشور و همینطور خدمات‌رسانی آن‌ها می‌توان متوجه میزان رضایت کافی افراد از این منطقه گردشگری مشهور شد. یکی از راه‌های سفر به این منطقه، استفاده از تور‌های مسافرتی ترکیه است؛ البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که سفر در زمان مناسب به این کشور می‌تواند تا حد زیادی قیمت تور ترکیه را کاهش دهد. همچنین در پاسخ به سؤال ترکیه چند ولایت دارد می‌بایست بیان کرد که این کشور دارای ۸۱ ولایت است.

ترکیه چند ولایت دارد؟

واحد پول ترکیه

یکی از نکات حائز اهمیت حین سفر به مناطق مختلف آگاهی از واحد پولی آن‌ها است چراکه دانستن این موضوع می‌تواند کمک شایانی از قبیل تبدیل واحد‌های پولی مبدا و مقصد و... به ما حین سفر به این منطقه کند. در کشور محبوب و دوست داشتنی ترکیه، واحد پولی رایج، لیر است که نماد آن ₺ بوده و با آن شناخته می‌شود. شاید در وهله اول اشاره به چنین موضوعی کمی ساده و پیش پا افتاده به نظر برسد اما این اطمینان را به شما خواهیم داد که یکی از نکات مهم و اساسی که اطلاع از آن می‌تواند تضمین‌کننده سفری خوب و دلنشین باشد، دانستن واحد پولی مقصد مسافرتی‌تان همچون ترکیه است. اگر قصد سفر به این کشور یا یکی از شهر‌های آن را به وسیله تور‌های مسافرتی داشته باشید، چندین مزایا برای شما وجود دارد. از جمله مزایای آن می‌توان به مناسب بودن قیمت تور ترکیه، اطلاع از واحد پولی و نحوه تبدیل آن، صرافی‌های موجود و... اشاره نمود.

خرج و مخارج مورد نیاز برای سفر به ترکیه

قطعاً به این موارد آگاه هستید که هنگام سفر به تمام مناطق در اقصی نقاط جهان، دارا بودن بودجه مناسب می‌تواند سفری دلپذیر را برای شما رقم بزند. برخی از این هزینه‌ها ثابت هستند که اطلاع از آن‌ها می‌تواند کمک بسیار زیادی در زمینه پس انداز پیش از سفر به شما برساند. یکی از نکاتی که باعث می‌شود ایرانیان علاقه بسیار زیادی به سفر به کشور ترکیه داشته باشند، عدم نیاز ویزا حین سفر به این کشور است. به این نکته توجه کنید که رعایت قوانین و هزینه‌های مورد نیاز برای اموری چون صدور یا تمدید پاسپورت و عوارض خروج از کشور را به بسیار مهم است.

از دیگر نکات مهم و اساسی می‌توان به وسیله حمل و نقل به این کشور اشاره نمود. در واقع شما می‌توانید با بررسی یکی از وسایل، هزینه مورد نیاز و همچنین سنجیدن بودجه مالی خود یکی از راه‌های سفر به ترکیه از جمله هواپیما، قطار و خودروی شخصی را انتخاب نمایید. بخشی از هزینه‌های مربوط به یک سفر با توجه به هزینه‌های مربوط به خورد و خوراک می‌تواند متغیر باشد.

از آنجا که رستوران‌ها و کافه‌های موجود در اقصی نقاط این کشور رتبه‌بندی مختلف از متوسط، خوب و عالی را شامل می‌شود؛ شما می‌توانید با توجه به بودجه‌تان یکی از آن‌ها را برای صرف وعده‌های غذایی برگزینید. قطعاً از غذا‌های مختلف کشور ترکیه و طعم بی‌نظیر آن‌ها حرف‌های مختلفی از افراد متعدد به گوشتان خورده است. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به این کشور حتماً غذا‌هایی چون لاهماجون، دونر، ایچلی کوفته، بیتی بیف، شیش کباب، اسکندر کباب، مانتی، بالیک اکمک و... را نوش جان کنید.

خرج و مخارج مورد نیاز برای سفر به ترکیه

زمان مناسب برای سفر به ترکیه

برای سفر به این کشور زیبا و مشهور زمان دقیقی را نمی‌توان به عنوان زمان مناسب بیان کرد؛ چراکه نظر افراد مختلف قطعاً متفاوت است و نمی‌توان آن را به تمامی افراد تعمیم داد. در اکثر نقاط این کشور شما در فصل بهار، آب و هوای مطلوب و خوشایندی را احساس می‌کنید. به مرور زمان با ورود به فصل تابستان گرمای این منطقه به میزان بسیار زیادی افزایش یافته و تقریباً دمای هوا به بیشترین حد خود می‌رسد.

با فرا رسیدن فصل پاییز، از دمای هوا کاسته شده و هوای مطبوعی در سطح کشور و شهر‌های آن حاکم می‌شود. در فصل زمستان هوای این منطقه بسیار سرد شده و به همراه داشتن تجهیزات مناسب برای این فصل را بسیار توصیه می‌کنیم. در آخر می‌توان گفت تمامی زمان‌هابرای سفر به این کشور مطلوب هستند و حضور در هر یک از این زمان‌ها می‌تواند خاطره بسیار لذت‌بخشی را برای شما مسافران عزیز خلق نماید. البته ناگفته نماند که زمان سفر برروی قیمت تور ترکیه تاثیرگذار است.

سخن پایانی

پس از دستیابی به پاسخ سؤال‌هایی پیرامون کشور ترکیه مانند ترکیه چند ولایت دارد، بهترین زمان سفر به ترکیه و... می‌توانید برای داشتن سفری رویایی و خاطره‌انگیز به صورت شخصی یا با استفاده از تور ترکیه به این منطقه قدم بگذراید. این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که این کشور شباهت‌های متعددی با کشورمان ایران دارد که همین امر لذت سفر را تا حد بسیار زیادی چندین برابر می‌سازد. شما می‌توانید با سفر به این کشور فراقاره‌ای علاوه بر گشت و‌گذار در مراکز خرید، رستوران، جاذبه‌های گردشگری و...، از تاریخچه غنی آن نیز آگاه شوید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: