April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۰۹۲
۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
0

این روزها خریدوفروش ارزهای دیجیتال بیشتر از اواخر سال 2022 شده‌است. درواقع اگر در این بازار فعالیت دارید، حتماً می‌دانید که پس از حدوداً 15 ماه، خواب زمستانی بازار کریپتو کم‌کم علائم بازگشت بازار دیده می‌شود و مسلماً یکی از ارزهایی که نوسانات فوق‌العاده‌ای خواهد داشت، بی ان بی است. این ارز که به بایننس کوین شهرت دارد، ارزی برای مبادله و پرداخت هزینه در صرافی بایننس بوده که در حال حاضر ازجمله صرافی‌های بزرگ دنیا محسوب می‌شود. حال ما در این مقاله قصد داریم دربارهٔ ارز بی ان بی و نحوهٔ خریدوفروش این ارز صحبت کنیم.

هدف ایجاد ارز بایننس کوین

این ارز دیجیتال با هدف پرداخت کارمزد تراکنش‌ها در معاملات راه‌اندازی شد. همان‌طور که حتماً می‌دانید، این صرافی در ابتدا در چین شروع به فعالیت کرد، اما به علت سخت‌گیری‌هایی که دولت چین در قبال ارزهای دیجیتال داشته است، مقر این صرافی به کشور ژاپن انتقال داده شد. گفتنی است که در حال حاضر، افرادی که دارای این ارز هستند، از تخفیف معاملات در بازار استفاده می‌کنند. گفتنی است که ارز بی ان بی در سال 2017، به روش عرضهٔ اولیه وارد بازار کریپتو شد که از ابتدا قیمت 10 سنت را داشت که تقریباً در اواخر همان سال به قیمت 25 دلار رسید.

درواقع این موضوع نشان می‌دهد که اگر سرمایه‌گذاران از این پروژه حمایت می‌کردند، در سال اول به سود 250 برابری دست می‌یافتند.

کاربرد ارز بی ان بی

این ارز یک توکن قابل معامله در صرافی بایننس بوده که بر روی بلاکچین ERC20 اتریوم فعالیت داشت، البته در مدت زمان کوتاهی، بلاکچین بومی این ارز راه‌اندازی و بایننس به آن انتقال داده شد. اما دلیل این‌که این رمزارز بین فعالان بازار ارز محبوب شود، کاربردهای مختلف BNB است که ازجمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرداخت کارمزد؛ مهم‌ترین کاربرد این ارز استفاده از آن، در کارمزد معاملات صرافی بایننس است.
  • پرداخت با کارت اعتباری؛ در سایت کریپتو دات کام از ارز بی ان بی برای پرداخت‌های هزینهٔ معاملات و همچنین کارمزدها به‌کار گرفته می‌شود. برای مثال، کاربران می‌توانند از این ارز برای خرید بلیط هواپیما نیز استفاده کنند.

بررسی بلاکچین بایننس چین و پلتفرم DEX

در سال 2019، بلاکچین بایننس که روی شبکهٔ اتریوم بوده‌است، با شبکهٔ بایننس چین با استاندارد BEP2 متقل شد. این موضوع سبب افزایش خرید بی ان بی و بالا رفتن قیمت این ارز شد و به‌طورکلی زمینه‌های پیشرفت این پروژه را فراهم کرد. گفته می‌شود که هدف اصلی بایننس از ایجاد چنین بلاکچنین برای ارز BNB، افزایش هماهنگی خدمات و ایجاد یک بازار غیرمتمرکز برای خریدوفروش ارزهای دیجیتال بوده‌است.

اولین کاربرد بایننس چین، بایننس دکس بوده که یک صرافی غیرمتمرکز است و همهٔ ویژگی‌های صرافی بایننس را در موقعیت خاصی به کاربران ارائه می‌دهد. ضمناً این صرافی تلاش کرده‌است تا مزایای حریم خصوصی پلتفرم‌های تمرکززدایی‌شده را نیز در اختیار تریدرها قرار دهد. در کنار این موارد، پلتفرم DEX امکان خریدوفروش ارزها را بدون ثبت اطلاعات هویتی به افراد می‌دهد، چراکه این صرافی غیرمتمرکز به‌وسیلهٔ نُدهای توزیع‌شده در دنیا مدیریت می‌شود.

تفاوت بایننس چین و بایننس اسمارت چین

استاندارد BEP20 و بلاکچین بایننس اسمارت چین یک بستر مناسب برای میزبانی توکن‌هایی است که دارای قراردادهای هوشمند هستند. گفته می‌شود که این استاندارد، از بایننس چین پیچیده‌تر بوده و حتی برای اجرای پروژه‌های دیفای نیز مورداستفاده قرار خواهد گرفت. ضمناً سرعت انجام تراکنش در استاندارد BEP20، بسیار بیشتر بوده و البته کارمزد شبکه پایین‌تر از BEP2 است. به‌طورکلی کیف‌پول‌ها و صرافی‌های کمتری در این استاندارد بهره می‌برند.

از طرفی استاندارد BEP2، برای صدور توکن‌ها در بایننس چین نیز قابل استفاده است. درواقع این استاندارد قوانینی را تعیین می‌کند که هر توکن به جهت فعالیت در شبکهٔ بی ان بی موظف به اجرای آن است. ضمناً این ارز دارای کیف‌پول‌های مختلفی است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تراست والت، اتمیک والت، کوینومی و... اشاره کرد.

نحوهٔ خرید و فروش ارز بی ان بی

برای خرید BNB، از روش‌های مختلفی می‌توان اقدام کرد که یکی از آن‌ها به‌کارگیری از صرافی‌های خارجی است. البته اشکال کار اینجاست که استفاده از چنین صرافی‌هایی، به‌دلایلی ازجمله تحریم دارای ریسک زیادی است. به همین جهت توصیه می‌کنیم پس از بررسی و استعلام قیمت بی ان بی، صرافی‌های ایرانی مانند والکس را در نظر گرفته و سپس نسبت‌به خرید ارز عنوان‌شده اقدام کنید.

از مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از صرافی‌های ایرانی، احراز هویت ساده و بدون دردسر است که همهٔ افراد به‌راحتی می‌توانند آن را انجام دهند. حال روش خرید ارز BNB در صرافی والکس را در ادامه شرح می‌دهیم:

  1. ایجاد یک حساب کاربری در این صرافی که در چند دقیقه قابل انجام است.
  2. احراز هویت ساده و آپلود مدارک‌تان را شامل می‌شود.
  3. واریز وجه دلخواه به جهت خرید بی ان بی.
  4. رفتن به صفحهٔ معاملات ارز BNB و ثبت سفارش خرید.

گفتنی است با توجه به پروژه‌ها و برنامه‌هایی که رمزارز بایننس کوین دارد، می‌توان گفت که در حال حاضر که در ماه دوم سال 2023 قرار دهیم، امکان رشد قیمتی این ارز بیش از پیش بوده و کاربران برای این‌که از این رشد جا نمانند، می‌توانند این ارز را در صرافی‌های مطمئن خریداری و نگه‌داری کنند.

جمع‌بندی

ازجمله دغدغهٔ بسیاری از افراد در زمان خریدوفروش انواع ارز بخصوص ارزهای آینده‌داری مانند بی ان بی، انتخاب یک صرافی مناسب است. همان‌طور که می‌دانید، صرافی‌های مختلفی وجود دارد که کاربران در صورت نیاز، می‌توانند از هرکدام استفاده کنند، اما طبیعتاً به‌کارگیری از صرافی‌های ایرانی، ریسک خریدوفروش را کاهش می‌دهد. برای این منظور، پیشنهاد ما بهره‌مندی از صرافی ارز دیجیتال والکس است که افراد با کمترین دغدغه می‌توانند به ایجاد حساب کاربری و احراز هویت بپردازند و سپس ارزهای دلخواه‌شان را خریداری و نگه‌داری کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: