کد خبر: ۳۹۳۰۹۹
۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
0
رئیس جمهور آمریکا با اشاره به تصمیم روسیه برای تعلیق آخرین معاهده کنترل تسلیحاتی با واشنگتن گفت: مسکو قصد استفاده از سلاح اتمی را ندارد.

بایدن: روسیه قصد استفاده از سلاح هسته‌ای را ندارد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا معتقد است که پوتین «اشتباه بزرگی» مرتکب شد که اعلام کرد روسیه مشارکت در توافق استارت نو را تعلیق می‌کند، اما در عین حال کرملین قصد استفاده از سلاح هسته‌ای را ندارد.

به گزارش آسوشیتدپرس، رئیس دولت آمریکا این موضوع را روز چهارشنبه در جریان سفر خود به لهستان هنگام ورود به کاخ ریاست جمهوری در ورشو اعلام کرد.

او در پاسخ به سوالات خبرنگاران در مورد واکنش وی به اقدام ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه آن را "اشتباهی بزرگ" خواند.

با این حال، بایدن بعداً در مصاحبه با ABC News خاطرنشان کرد که موضع روسیه "خیلی مسئولانه" نیست.

بایدن گفت: «اما من این برداشت را ندارم که او به استفاده از سلاح هسته‌ای یا هر چیز دیگری فکر می‌کند.»

بایدن با متحدان اروپای شرقی در لهستان ملاقات کرد و قول خود را تکرار کرد که آمریکا از هر وجب از خاک اتحاد در میان درخواست‌ها برای تقویت بازدارندگی ناتو در جناح شرقی خود دفاع خواهد کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه‌شنبه در مورد اوکراین هشدار هسته‌ای به غرب داد. او معاهده دو جانبه کنترل تسلیحات هسته‌ای را به حالت تعلیق درآورد و اعلام کرد که سیستم‌های استراتژیک جدید در وضعیت رزمی قرار گرفته‌اند و هشدار داد که مسکو ممکن است آزمایش‌های هسته‌ای خود را از سر بگیرد.

معاهده استارت نو در سال ۲۰۱۰ امضا شد و محدودیت‌هایی را برای زرادخانه‌های هسته‌ای راهبردی دو قدرت هسته‌ای جهان تعیین کرد. این معاهده دارایی‌های هسته‌ای راهبردی هر طرف را به ۱۵۵۰ کلاهک مستقر و ۷۰۰ موشک مستقر و بمب‌افکن سنگین محدود می‌کند.

معاهده استارت نو همچنین نظارت مشترک بر زرادخانه‌های هسته‌ای مستقر شده هر طرف و همچنین هماهنگی از طریق کمیسیون مشورتی دو جانبه را پیش‌بینی می‌کند.

مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند دولت بایدن نگران است که پوتین تصمیم بگیرد روسیه را به طور کامل از این معاهده خارج کند و دیگر محدودیت‌های توافق شده در مورد زرادخانه هسته‌ای را به رسمیت نشناسد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: