کد خبر: ۳۹۳۲۸۴
۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
0
رئیس سازمان نقشه برداری کشور گفت: نوار جنوبی تهران بیشترین میزان فرونشست ها را داشته که البته در پایش های اخیر کاهش داشته است.

وار جنوبی تهران رکورد دار فرو نشست های زمین است

علی جاویدانه در نشست خبری، درباره آخرین وضعیت و میزان فرو نشست‌های زمین در تهران گفت: میزان فرو نشست‌های زمین در منطقه جنوب و جنوب است و کل منطقه حاشیه تهران در فرو نشست است.

به گفته رئیس سازمان نقشه برداری کشور، بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان فرو نشست‌ها کاهشی بوده است، اما این معنای خوبی ندارد چرا که ممکن است به دلیل مرگ آبخوان‌ها باشد.

او گفت: میزان فرونشست سالیانه در استان تهران سالانه ۲۰ سانتی متر بوده که نوار جنوبی این استان بیشترین میزان فرونشست را دارد.

جاویدانه گفت: دلیل اصلی فرونشست استفاده بی رویه از آب‌های زیر زمینی است ودر تهران بیشترین نرخ فرونشست مربوط به منطقه غرب و جنوب غرب است که به سمت جنوب شرق و ورامین کشیده شده است.

جاویدانه افزود: فرونشست در مناطقی که کشاورزی در آن‌ها انجام می‌شود، بیشتر بود. اما این فرونشست به مناطق شهری نیز در حال نزدیک شدن است.

او می‌گوید: تعداد ایستگاه‌های ژئو دینامیک که امکان سنجش زلزله هم در آن وجود دارد، افزایش یافته است و اکنون در کل کشور ۱۱۰ ایستگاه و در تهران ۲۵ ایستگاه وجود دارد که مختصات زمین و حرکت پوسته زمین را انجام می‌دهد و متاسفانه در یک سال گذشته تمامی دستگاه‌های گیرنده آن‌ها باید نوسازی شود که در حال برنامه ریزی برای آن‌ها هستیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: