April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۳۷۷
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶
0

ارز بیت کوین را رهبر بازار ارزهای دیجیتال می‌نامند، بنابراین تغییرات قیمت آن می‌تواند بر تمام ارزهای این بازار تأثیر مستقیمی داشته‌باشد، به همین دلیل ارزش این رمزارز همواره از اهمیت بالایی برای تریدرها برخوردار است. در این مقاله تلاش می‌کنیم تا توضیحاتی را در رابطه با آیندۀ قیمت بیت کوین ارائه دهیم و خطر سقوط این رمزارز را بررسی کنیم. در ادامه نیز خود این ارز دیجیتال و ساختار آن را معرفی می‌کنیم و با چگونگی خرید آن بیشتر آشنا خواهیم شد. تا پایان همراه ما باشید.

قیمت بیت کوین

خطر سقوط در کمین بیت کوین

قیمت بیت کوین زیر مقاومت ۲۲۰۰۰ دلاری، در حال تثبیت است. در صورتی که کندل روزانه بیت کوین زیر حمایت ۲۱۵۰۰ دلار بسته شود، این رمزارز با خطر سقوط شدید ارزش خود روبه‌رو خواهد بود. قیمت BTC پایین‌تر از سطح مقاومت 22200 دلار باقی ماند و نهایتاً زیر محدودۀ 22000 دلار و پایین‌تر از میانگین متحرک ساده 100 ساعته تثبیت شد. پیش از آن نیز یک جهش رو به پایین زیر ناحیۀ حمایتی 21500 دلار را شاهد بودیم که کف قیمت هفتگی جدید در قیمت 21359 دلار را تشکیل داد، سپس یک بهبود جزئی در ارزش این رمزارز ایجاد شد که آن را به بالای مقاومت ۲۱۶۵۰ دلار کشاند و قیمت این ارز دیجیتال به سطح کلیدی ۵۰ درصد اندیکاتور فیبوناچی بازگشتی (رسم شده بین قله و کف ۲۳۴۵۰ دلاری تا ۲۱۳۵۹ دلار) صعود کرد.

علاوه‌بر این، شکستی در خط روند نزولی رسم شده در نمودار یک ساعته BTC در مقاومت ۲۱۷۰۰ دلار اتفاق افتاد. تحلیل‌های مربوط به بیت کوین این‌گونه نشان می‌دهد که مقاومت نزدیک بعدی، در سطح ۲۱۸۰۰ دلار و خط میانگین متحرک ساده ۱۰۰ساعته است.

مقاومت کلیدی بعدی در نزدیکی ناحیه ۲۲۱۰۰ دلار قرار دارد. شکست واضح و رو به بالای مقاومت ۲۲۱۰۰ دلاری، احتمالاً یک موج صعودی را در قیمت بیت کوین ایجاد خواهد کرد. در این صورت مقاومت بعدی بر سر راه، ناحیه ۲۲۷۵۰ دلار است و هدف بعدی نیز محدوده 23250 خواهد بود، اما اگر قیمت BTC از سد مقاومت ۲۲۱۰۰ گذر نکند، ممکن است که نزولی پیوسته در پیش باشد و حمایت فوری از این رمز ارز، در سطح ۲۱۵۰۰ دلار انجام خواهد شد.

حمایت کلیدی بعدی، در ناحیه 21350 است و اگر این حمایت شکست بخورد، ارزش رهبر بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند تا 20500 دلار کاهش یابد. شاخص MACD در نمودار یک ساعته BTC، هم‌اکنون در حال کاهش شتاب در ناحیۀ نزولی و شاخص قدرت نسبی بالاتر از ۵۰ است.

ارز بیت کوین چیست؟

در تعریفی ساده، بیت کوین یک ارز دیجیتال مانند پول رایج کشورهاست که کارکردی مشابه دلار آمریکا و ریال ایران دارد و انجام تبادلات مالی میان افراد، اصلی‌ترین کارکرد آن به‌شمار می‌رود. البته میان این ارز و ارزهای فیات مانند دلار، تفاوت‌های مهمی نیز وجود دارد. این توکن توسط دولت‌ها و نهادهای ملی ایجاد نشده و مقبولیت عمومی تنها پشتوانهٔ آن است.

تولید و عملکرد ارز BTC براساس یک الگوریتم ریاضی است. وظیفهٔ ثبت و نگه‌داری تراکنش‌ها در این ارز دیجیتال، برعهدهٔ دستگاه‌های محاسبی است که کار تولید را هم برعهده دارند. درواقع این الگوریتم ریاضی یک تکنولوژی رمزنگاری‌شده است که برپایهٔ بلاک‌چین فعالیت و هم‌زمان با فراهم کردن شفافیت شبکه، حریم خصوصی کاربران را حفظ می‌کند، بنابراین همهٔ کاربران این شبکه، با وجود فراهم بودن امکان ناشناس بودن تراکنش‌ها، به جزئیات اطلاعات آن‌ها دسترسی دارند.

  • نحوهٔ عملکرد

بیت کوین یک ارز دیجیتال است که از کلید عمومی رمزنگاری‌شده (آدرس عمومی) استفاده می‌کند. درواقع این رمزارز به‌عنوان رهبر بازار ارزهای دیجیتال، یک شبکهٔ همتابه‌همتا است که انجام تراکنش‌ها را با الگوریتم اجماع اثبات کار تأیید می‌کند. به عبارت دیگر، این ارز از یک آدرس به آدرس دیگر ارسال می‌شود و کاربران در ازای این انتقال‌ها، کارمزد پرداخت می‌کنند.

قدرت کامپیوتری و پردازشی بالایی که هر تراکنش را ثبت می‌کند، «اثبات کار» نام دارد. این ارز دیجیتال با استفاده از قدرت پردازش بالا، یک شبکهٔ پرداخت سریع و قابل اعتماد را برای استفادهٔ همگان ایجاد می‌کند.

خرید ارز دیجیتال بیت کوین

همان‌گونه که در این مقاله بیان شد، بیت کوین یک ارز دیجیتال بر بستر بلاک‌چین و اینترنت است، بنابراین روش‌های آنلاین را می‌توان منطقی‌ترین راه برای خریدوفروش آن دانست. درواقع خرید این ارز از روش آنلاین، به شیوه‌های مختلفی صورت می‌گیرد. در این قسمت از نوشته، به چند مورد از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

1. خرید از اشخاص

طبیعی است که در معامله هر محصولی، خریدوفروش میان اشخاص یکی از حالت‌ها محسوب می‌شود. برخی از کاربران ترجیح می‌دهند که با توجه به عملکرد همتابه‌همتای این رمزارز، خرید BTC را در معامله با یک شخص حقیقی انجام دهند. با وجود این‌که این روش بدون احراز هویت انجام می‌شود، به‌دلیل کارمزد بالای شبکه، برای انتقال لحظه‌ای چندان به‌صرفه نبوده و استقبال از آن در حال کاهش است.

2. خرید از صرافی‌های خارجی

برخی از تریدرهای ایرانی ترجیح می دهند که صرافی‌های خارجی را برای معاملات ارز دیجیتال انتخاب کنند. عمق بازار بیشتر و انجام سریع‌تر معاملات در صرافی‌های خارجی مانند بایننس، از جمله مزایای این صرافی‌ها نسبت به نمونه‌های مشابه ایرانی است.

شرایط تحریم کاربران ایرانی و امکان بلوکه‌شدن حساب‌ها، ریسک استفاده از پلتفرم‌های خارجی را بالا می‌برد، بنابراین این روش خرید BTC علی‌رغم قابلیت‌های فنی بهتر، روش مطمئنی محسوب نمی‌شود.

3. خرید از صرافی‌های داخلی

همین ریسک بالا و نامطمئن بودن روش خرید از صرافی‌های خارجی، بسیاری از کاربران را برای استفاده از صرافی‌های داخلی متقاعد می‌کند. کاربران ایرانی بازار ارز دیجیتال برای خرید بیت کوین یا سایر رمزارزهای موجود در این بازار، می‌توانند از خدمات آنلاین صرافی‌های معتبر داخلی استفاده کنند.

کلام پایانی

ارز بیت کوین را رهبر یا لیدر بازار ارزهای دیجیتال می‌دانند، چراکه تغییرات ارزش آن می‌تواند بر تمام بازار اثرگذار باشد، به همین دلیل نیز قیمت بیت کوین برای تریدرها اهمیت بسیار بالایی دارد. قیمت BTC در حال تثبیت پایین‌تر از مقاومت ۲۲۰۰۰ دلاری قرار دارد. در صورتی که کندل روزانه این رمزارز زیر حمایت ۲۱۵۰۰ دلار بسته شود، خطر سقوط ارزش در کمین آن خواهد بود.

در پایان نیز گفتنی است که برای خرید BTC روش‌های مختلفی وجود دارد. برخی افراد خرید از اشخاص، برخی صرافی‌های خارجی و بسیاری از کاربران ایرانی، برای خرید این ارز دیجیتال، صرافی‌های داخلی را انتخاب می‌کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: