کد خبر: ۳۹۳۴۳۳
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۰
0
کشف گونه‌ای غیرمعمول از جنون گاوی در برزیل باعث شد مشتری‌های آسیایی واردات از این کشور را به حالت تعلیق درآورند.

رویترز: ایران و سایر کشور‌های آسیایی واردات گوشت برزیلی را به حالت تعلیق درآوردند

جنون گاوی یکی از بیماری‌های مشترک انسان و دام است که می‌تواند به سایر چهار پایان منتقل و انسان را نیز درگیر کند. به همین دلیل، مقامات بهداشتی حساسیت ویژه‌ای بر روی واردات گوشت از سایر کشور‌های جهان دارند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تایید کشف یک مورد از بیماری جنون گاوی در برزیل در ماه میلادی گذشته باعث شد بسیاری از کشور‌های جهان در واردات گوشت از این کشور تجدید نظر کنند. وزیر کشاورزی برزیل به رسانه‌ها گفت: تایید جنون گاوی در کشور باعث شد شماری از کشور‌های آسیایی واردات گوشت برزیلی را به حالت تعلیق درآورند.

برزیل یکی از بزرگترین صادر کنندگان گوشت گاو است و کشف جنون گاوی می‌تواند به صنعت دامپروری این کشور آسیب جدی وارد کند.

در بیانیه وزارت کشاورزی برزیل آمده است: در بررسی‌های سازمان جهانی سلامت حیوانات گونه‌ای غیرمعمول از جنون گاوی در کشور ثبت شده است. ما به صورت مجازی با چینی‌ها نشستی را برای از سرگیری صادرات گوشت گاو برگزار می‌کنیم.

روز پنجشنبه ۳ کشور آسیایی دیگر شامل ایران، تایلند و اردن به طور موقت واردات گوشت برزیلی را به دلیل خطرات ناشی از بیماری جنون گاوی به حالت تعلیق درآوردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: