April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۴۶۳
۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
0

انتخاب مهم ترین تجهیزات اجرای زنده

در ابتدا این مطلب باید به معرفی برخی از  دسته بندی های مهم و پر کاربرد در زمینه تجهیزات اجرای زنده بپردازیم، این دسته بندی های مهم عبارتند از : میکسر صدا ، اسپیکر اکتیو یا پسیو ، میکروفون بی سیم یا با سیم ، و .... در ادامه به بررسی هر یک از آنها می پردازیم.

میکروفون با سیم یا بیسیم ؟

هنگام خرید میکروفون ، مهم است که بپرسید آیا اتصال بی سیم ضروری است یا خیر. همچنین خوب است که اصول اتصال میکروفون بی سیم را بدانید تا تصمیم آگاهانه تری در مورد خرید خود بگیرید.

سیستم‌های میکروفون بی‌سیم می‌توانند گران باشند و مستعد قطع شدن، مشکلات برق (بیشتر فرستنده‌ها با باتری کار می‌کنند) و تداخل هستند.

از سوی دیگر، آزادی ناشی از اتصال بی سیم می تواند یک مزیت بزرگ یا حتی یک ضرورت در شرایط خاصی باشد که به زودی در مورد آنها صحبت خواهیم کرد.

ابتدا اجازه دهید در مورد میکروفون های بی سیم با جزئیات بیشتری صحبت کنیم.

انواع سیستم میکروفون بیسیم

سه طرح اصلی در مورد نحوه دریافت سیگنال بی سیم از فرستنده توسط گیرنده وجود دارد: non-diversity, diversity and true diversity..

گیرنده های سیستم non-diversity یک آنتن برای دریافت سیگنال از فرستنده دارند.

گیرنده های سیستم diversity دارای دو آنتن هستند که با فاصله کمی از هم فاصله دارند. هر دو به یک گیرنده متصل هستند. اتصال بی سیم فقط بین یک آنتن فرستنده (در انتهای میکروفون) و یک آنتن گیرنده (در انتهای گیرنده) اتفاق می افتد.

اگر قدرت سیگنال در یک اتصال آنتن به کمتر از حد قابل قبول برسد، گیرنده به آنتن دیگر سوئیچ می کند. این سوئیچ کورکورانه انجام می شود و اغلب اتصال سیگنال بد را بهبود می بخشد، اما گاهی اوقات اتصال بد را بدتر می کند.

گیرنده های سیستم true diversity از دو آنتن مجزا استفاده می کنند که هر یک به یک ماژول گیرنده جداگانه متصل است. مدار گیرنده هر دو سیگنال آنتن را می خواند و بهتر از بین این دو را انتخاب می کند.

حداقل یکی از آنتن ها باید یک سیگنال تمیز دریافت کند، که باعث ایجاد یک انتقال سیگنال تمیز با کاهش احتمال انصراف می شود.

در صورت امکان، از یک سیستم true diversity پیش بروید.

اسپیکر اکتیو یا پسیو ؟ 

وقتی نوبت به خرید اسپیکر می رسد، تعداد گزینه های موجود می تواند بسیار زیاد باشد. انواع، مارک ها و پیکربندی های مختلفی وجود دارد که باید از بین آنها انتخاب کنید، از جمله گزینه اسپیکر اکتیو در مقابل پسیو. بنابراین تفاوت بین تفاوت اسپیکر اکتیو و پسیو چیست؟ یک اسپیکر اکتیو دارای آمپلی فایر داخلی است و برق خود را از پریز برق تامین می کند. یک اسپیکر پسیو از یک آمپلی فایر خارجی برق می گیرد. اسپیکرهای اکتیو و پسیو نیز از نظر صدا، انعطاف پذیری و مسیر سیگنال متفاوت هستند. چه اولین جفت اسپیکرخود را بخرید و چه پنجمین جفت خود، در مورد تفاوت‌های بین اسپیکر پسیو و اکتیو چیزهای زیادی برای دانستن وجود دارد، هنگامی که اصول هر کدام را یاد گرفتید، خواهید فهمید که کدام یک برای نیازهای مختلف شما بهتر است. اسپیکر اکتیو یا اسپیکر برقی تفاوت اسپیکر اکتیو و پسیو | اسپیکر اکتیو به عنوان اسپیکر برقی نیز شناخته می شوند. اسپیکرهای اکتیو بیشتر، اگر نگوییم همه، لوازم الکترونیکی داخلی را دارند که تنظیمات و استفاده از آنها را آسان می کند. شما به سادگی واحد اصلی را وصل کرده و آن را به منبع موسیقی وصل می کنید و به یک سیستم صوتی با کیفیت بالا متصل می شوید. اسپیکرهای اکتیو دارای فناوری پشت صحنه زیادی هستند و اغلب دارای فناوری Wi-Fi یا بلوتوث داخلی هستند که آنها را برای پخش موسیقی از منابع مختلف بسیار راحت می کند. و از آنجایی که نیازی به گیرنده نیست،تنظیمات منظم تر و ساده تر دارید.

اسپیکرهای پسیو معمولاً به عنوان بخشی از یک سیستم استریو سنتی یافت می شوند و تنظیم کلی کاملاً متفاوت از اسپیکرهای اکتیو است. اسپیکرهای پسیو مانند اسپیکرهای اکتیو آمپلی فایر داخلی ندارند و بنابراین برای تغذیه اسپیکرها به آمپلی فایر خارجی مانند گیرنده یا قطعه جداگانه نیاز دارند. اسپیکرهای پسیو اغلب برای مصارف خانگی یافت می شوند. از آنجایی که اجزای بیشتری در این نوع سیستم وجود دارد، تنظیمات آن می‌تواند دشوارتر باشد و زمانی که آن را تنظیم کردید، معمولاً آن را بعد از آن جابه‌جا نمی‌کنید. تنظیمات کلی نیز به دلیل داشتن سیم های بیشتر برای اتصال هر جزء به یکدیگر، نظم کمتری دارند.

از مشاوران خبره و فروشگاه های معتبر کمک بگیرید

به شما پیشنهاد میکنیم که برای دریافت اطلاعات بیشتر و یا خرید تجهیزات اجرای زنده حتما با مشاوران فنی این حوزه در ارتباط باشید و از خدمات منحصر به فرد فروشگاه های معتبر تجهیزات اجرای زنده نظیر فروشگاه صوت پلاس 

 بهره مند شوید، شما میتونید از طریق شماره تماس 05138655300 با کارشناسان فروشگاه صوت پلاس در ارتباط باشید. 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: