بازسازی ساختمان ، یکی از اموری است، که به‌منظور زیباتر‌شدن منازل و رفع عیوب و بافت‌های قدیمی آن‌ها انجام می‌شود. بسیاری از افراد فکر می‌کنند، که تعمیر و بازسازی خانه ، یک موضوع واحد است. این در حالی است، که تعمیر و بازسازی دو موضوع متفاوت هستند. بسیاری از افراد بعد از چند سال استفاده از محل زندگی خود، تصمیم می‌گیرند تا بازسازی انجام دهند. این بازسازی ساختمان به جهت افزایش طول عمر ساختمان انجام می‌شود. حال سؤالی که مطرح می‌شود، این است که این بازسازی می‌تواند موجب افزایش قیمت خانه شود؟ برای پاسخ به این سؤال، ما در این مطلب قصد داریم، در‌مورد تأثیر بازسازی ساختمان در تهران ، بر قیمت آن صحبت کنیم.

منظور از بازسازی ساختمان چیست؟

همان‌طور که در بخش ابتدایی اشاره کردیم، بسیاری از افراد فکر می‌کنند، که بازسازی و تعمیر خانه، یک موضوع واحد است. به همین علت، بهتر است ابتدا با موضوع بازسازی منزل آشنا شوید. بازسازی ساختمان به مجموعه‌ای از امور گفته می‌شود، که ممکن است به‌صورت‌ کلی یا جزئی انجام شود و در بخش‌های ظاهری و سازه ساختمان تغییراتی به وجود آورند. هدف اصلی از بازسازی در تهران و دیگر بخش‌ها، این است‌که طول عمر ساختمان و کارایی آن بیشتر شود. حال سؤالی که پیش می‌آید، این است که بهترین شرکت بازسازی ساختمان، چه زمانی بازسازی یک ساختمان را ضروری می‌داند؟ در این خصوص، باید بگوییم که هر ساختمان و سازه‌ای که در ابتدا بنا می‌شود، با توجه به این‌که، چه مصالحی برای ساخت آن‌ها به‌کار‌رفته، طول عمر خاصی دارد. زمانی که سال‌ها از ساختمان مورد‌نظر استفاده‌‌شده، به‌مرور‌زمان، کیفیت ابتدایی خود را از دست می‌دهد و فرسوده می‌شود. فرسوده‌‌شدن ساختمان، می‌تواند در بخش‌های مختلف رخ دهد. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که، بازسازی ساختمان با نوسازی متفاوت است. همان‌طور که اشاره کردیم، بازسازی ساختمان در تهران، بدین‌صورت بوده که در بخش‌هایی از ساختمان، به‌صورت جزئی یا کلی، تغییراتی ایجاد می‌شود؛ این در حالی است، که در نوسازی، برخی ساختار‌های قدیمی حذف‌شده و ساختار‌های جدیدی، جای آن را می‌گیرد.

بازسازی ساختمان در چه بخش‌هایی انجام می‌شود؟

اگر بازسازی در تهران، توسط شرکت‌های معتبر صورت گیرد، می‌تواند احساس آرامشی را به ساکنین منتقل نماید. تمام عملیات لازم برای بازسازی‌های ساختمان، به دو بخش کلی تقسیم‌بندی می‌شود. این دو بخش عبارتند از:

  • بازسازی سازه‌ای و ساختاری ساختمان

  • بازسازی تزئینی ساختمان و ایجاد تغییرات ظاهری در ساختمان‌ها

منظور از بازسازی تزئینی ساختمان، ایجاد تغییراتی برای زیبا‌سازی محیط داخلی است. برای مثال، این تغییرات می‌تواند شامل تعویض کفپوش‌ها، تغییر دیوار‌ها و استفاده از متریال‌هایی مانند کاغذ دیواری، تعمیرات جزئی در بخش‌های سرویس بهداشتی و تغییر روشویی‌ها، تغییر نور پردازی محیط، تغییر دکوراسیون آشپزخانه، نظیر تعویض کابینت و غیره شود. بازسازی سازه‌ای، نیز به نوعی از بازسازی ساختمان گفته می‌شود، که معمار در بخش‌هایی مانند نقشه اصلی ساختمان، زیر زمین، اتصالات لوله کشی‌ها و موارد این چنینی، تغییر ایجاد می‌کند. امکان انجام یکی از این دو نوع بازسازی یا هردوی آن‌ها با هم، وجود خواهد داشت.

دلایل بازسازی ساختمان

همان‌گونه که در بخش‌های ابتدایی اشاره کردیم، بازسازی‌های ساختمان معمولاً زمانی انجام می‌شود، که ساختمان قدیمی و فرسوده باشد. هر ساختمانی بعد از چندین‌سال فرسوده شده و ممکن است کیفیت ابتدایی خود را از دست بدهد. فرسودگی در بنا، در صورتی‌که به‌موقع بازسازی نشود، می‌تواند حتی موجب تخریب بنا نیز شود. به همین علت، در صورت وجود فرسودگی، باید نسبت به بازسازی بنا اقدام کنید. از دیگر دلایلی، که باید نسبت‌ به بازسازی ساختمان در تهران اقدام کنید، این‌است که پلان و نقشه ساختمان، نامناسب طراحی‌شده باشد. در چنین شرایطی بهترین شرکت بازسازی ساختمان، انجام این تغییرات را پذیرفته و می‌تواند نقشه‌های ساختمان را تغییر داده و نسبت به بازسازی آن اقدام کند. این تغییرات، می‌تواند موجب شود تا فضای فعلی ساختمان، افزایش یابد و مشکل کمبود جا حل شود. یکی دیگر از دلایل مهمی، که افراد نسبت به بازسازی بنا اقدام می‌کنند، این است، که بتوانند قیمت ساختمان را افزایش دهند. معمولاً زمانی که در ساختمانی، تعمیراتی انجام می‌شود، این تعمیرات روی افزایش قیمت آن تأثیر زیادی ندارد؛ چرا که این تعمیرات به صورت ابتدایی و سطحی است. این در حالی است، که بازسازی بنا می‌تواند روی قیمت ملک تأثیر داشته باشد.

آیا بازسازی ساختمان روی قیمت ساختمان تأثیر دارد؟

جواب این سؤال، کاملاً واضح است و می‌توان گفت، بازسازی در تهران می‌تواند روی قیمت ساختمان تأثیر داشته و باعث افزایش قیمت آن شود. حتماً شما هم تا‌به‌حال، افراد زیادی را دیده‌اید که قبل از این‌که، بخواهند ملک خود را بفروشند، نسبت به بازسازی آن اقدام می‌کنند. دلیل این امر این است، که بازسازی و هزینه‌ها، می‌تواند ارزش ملک را چند برابر کند. قطعاً هر چقدر بازسازی انجام‌شده در ساختمان، عمیق‌تر و بیشتر، صورت گرفته باشد، نیاز به صرف هزینه‌های بیشتر است و تأثیر بیشتری روی قیمت ساختمان می‌گذارد.

بهترین شرکت برای بازسازی ساختمان

حال که به‌صورت‌ کامل با بازسازی بنا آشنا شدید و متوجه شدید، که بازسازی تا چه حد می‌تواند روی قیمت ساختمان، تأثیر داشته باشد، ممکن است این سؤال را از خود بپرسید،  بهترین شرکت بازسازی ساختمان که چه شرکتی می‌تواند برای بازسازی‌های ساختمان مناسب باشد؟ شرکتی که برای بازسازی بنا انتخاب می‌کنید، باید بتواند بازسازی انواع ساختمان‌های اداری و مسکونی را انجام دهد. به‌علاوه، این شرکت باید در خصوص بازسازی تمام بخش‌ها مانند پلان‌ها و نقشه‌ها، معماری داخلی، ایجاد محوطه و غیره، تخصص کافی داشته باشد. شرکت‌های معتبر، معمولاً برای بازسازی‌های ساختمان از بهترین و باتجربه‌ترین طراحان و معماران بهره می‌برند، تا بتوانند یک بازسازی اصولی و دقیق را به مشتریان ارائه دهند.

جمع‌بندی

بازسازی ساختمان یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است، که این روز‌ها بسیار مورد‌توجه قرار می‌گیرد. تأثیر بازسازی بنا، روی قیمت ساختمان به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صاحبان املاک تبدیل‌شده است. همان‌طور که اشاره کردیم، بازسازی در بخش‌های مختلف ساختمان، می‌تواند تأثیر زیادی بر‌روی افزایش قیمت ملک داشته باشد. بدین منظور، شما باید این امر را به شرکت‌های معتبر بسپارید، تا آن‌ها با کمک طراحان و کارشناسان مجرب خود بتوانند یک بازسازی اصولی و‌ایده‌آل را انجام دهند.

منبع : https://abstreco.com/the-best-building-renovation-company-in-tehran

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: