May 2024 01 / چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۵۶۶
۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۲۰
0
وزیر اقتصاد گفت: قرض‌الحسنه نماد بزرگی در فعالیت‌های غیر انتفاعی است و در عمل نیازمند هستیم که این فرهنگ را پیش ببریم.

قرض‌الحسنه نماد بزرگی در فعالیت‌های غیر انتفاعی است

در نخستین همایش ملی قرض الحسنه با محوریت تبیین جایگاه قرض‌الحسنه در اقتصاد کشور آقای احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی نکاتی را بیان کرد.

خاندوزی گفت: بسیار خوشحالم در روزی که در تقویم ایرانیان به نام ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه یاد شده، شاهد دستاورد‌های خوبی در این حوزه هستیم.

او می‌گوید: در راهبرد‌های وزارت اقتصاد یکی از حوزه‌هایی که به شکل مستمر پیگیر آن هستیم که ابعاد عدالت اجتماعی و اقتصادی مردم ایران تقویت شود. اگر می‌گویم نقش مردم در حوزه فعالیت اقتصادی برجسته و موانع‌ها برداشته شود تا فرآیند‌های سرمایه گذاری تسهیل و شفافیت در حوزه‌های مختلف افرایش یابد، اگر ۱.۵ میلیون وام خرد بدون ضامن تخصیص یافته که هنوز از نظر ما بسیار عقب هستیم و اگر در ظرف یک سال آینده سرمایه بانک قرض‌الحسنه افزایش یافته همه این حرکت و ارقام‌ها برای این است که مشارکت اجتماعی، عدالتی و مردمی اقتصاد ایران را تقویت کنیم و چاره‌ای به غیر از این نداریم.

او می‌گوید: قرض‌الحسنه نماد بزرگی در فعالیت‌های غیر انتفاعی است، در عمل نیازمند هستیم که این فرهنگ را پیش ببریم. اگر در خصوص مزد خدمت صحبت می‌کنیم در عمل به عنوان یک عمل محقق شده پیش می‌رود که ناشی از آن است که خواسته اند.

خاندوزی گفت: در کشور ما متاسفانه این گونه بوده که نزدیکی به منابع قدرت دسترسی را آسان کرده بود و هر که حاشیه از سهم کمتری برخودار بوده، این حرکت توسعه دسترسی شمولیت و شفافیت به دنبال رفع آن حرکت است.

وزیر اقتصاد گفت: در سیاست گذاری‌ها باید فرهنگ کار خیر جای خود را به سود‌های یک شبه دهد تا جامعه به این سمت سوق داده شود و اگر این رخ ندهد، روند باز خواهد ماند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: