April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۶۳۶
۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۳
0

یکی از ویژگی‌های ارز دیجیتال، نوسانات قیمتی است و این نوسانات قیمتی باعث شده است تا بسیاری به سرمایه‌گذاری و خرید این ارز‌های دیجیتال علاقه‌مند شوند تا در زمان افزایش قیمت، دارایی‌ها را به فروش برسانند و سود به‌دست آورند. طی سال‌های گذشته با افزایش‌های قیمتی شدید و ادامه‌دار بیت کوین، ارز‌های دیجیتال، بازار ارز‌های دیجیتال به یک بازار مالی محبوب جهانی تبدیل شده است و بسیاری به هدف کسب سود ترید و سرمایه‌گذاری در آن را آغاز کرده‌اند. اگر شما نیز از جمله این افراد هستید و می‌خواهید با خرید ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری خود را شروع کنید، مهم است در ابتدا با کیف پول ارز دیجیتال به خصوص کیف پول سخت افزاری و ماهیت آن‌آشنا باشید.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟با انواع کیف پول‌ها آشنا شوید

رمزارز‌ها دارایی‌های دیجیتالی هستند و برخلاف پول‌های سنتی امکان نگهداری آن‌ها به شکل فیزیکی وجود ندارد. به همین دلیل کیف پول‌های مخصوصی برای این ارز‌های دیجیتال عرضه شده است که به شما این امکان را می‌دهند تا ارز‌های دیجیتال خود را ذخیره کنید و در هر زمان از آن‌ها استفاده کنید. این کیف پول‌ها همانند حساب‌های بانکی هستند که شما می‌توانید دارایی رمزارزی خود را در آن‌ها نگهداری کنید و سپس در زمان‌های مورد نیاز این ارز‌ها را منتقل کنید یا در تراکنش‌ها استفاده کنید. دو نوع اصلی کیف پول‌های ارز دیجیتال، کیف پول‌ گرم و کیف پول سخت‌ افزاری یا سرد نام دارند.

کیف پول‌های گرم

کیف پول‌های ارز دیجیتالی هستند که به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند و در انواع مختلفی مانند تحت وب، اپلیکیشن موبایل یا دسکتاپ عرضه شده‌اند. در حالی که استفاده از این کیف پول‌ها آسان است، در هر زمان و با هر دستگاه متصل به اینترنت می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید، اما این کیف پول‌ها از آنجایی که به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند در برابر حملات و سرقت‌ها آسیب‌پذیر هستند و احتمال سرقت دارایی شما وجود دارد.

کیف پول سخت‌ افزاری یا سرد

نوع دوم، کیف پول سرد نام دارد که برخلاف کیف پول‌های گرم، به صورت آفلاین کار می‌کنند و این امکان را به شما می‌دهند تا دارایی‌ها را در دستگاه‌های سخت‌افزاری ذخیره کنید و در نتیجه، به شکل فیزیکی کیف پول را در اختیار داشته باشید. با توجه به اینکه کیف پول سرد برای فعالیت به اینترنت نیاز ندارند، بیشترین سطح امنیت را در اختیار استفاده‌کنندگان قرار می‌دهند و مطمئن‌ترین گزینه برای افرادی هستند که به صورت طولانی مدت و ایمن قصد نگهداری از ارز‌های دیجیتال خود را دارند.

با ویژگی‌ها و مزایای کیف پول‌ سرد آشنا شوید

کیف پول‌های سرد یا سخت‌افزاری معمولاً به شکل دستگاه‌های مختلفی مانند فلش USB یا دستگاه‌های مخصوص عرضه شده‌اند و این امکان را به شما می‌دهند تا از ارز‌های دیجیتال خود در این دستگاه‌ها نگهداری کنید. ذخیره ارز‌های دیجیتال در این دستگاه‌های فیزیکی نیازمند اینترنت نیست و برخی از این کیف پول‌ها برای انتقال ارز‌ها و فعالیت‌های دیگر نیازمند اقدامات فیزیکی مانند فشردن یک دکمه هستند که آن‌ها را کاملاً در برابر حملات هک و سرقت‌های آنلاین ایمن می‌کند. همچنین کیف پول‌های سرد، کلید‌های خصوصی و عبارت‌های بازیابی شما را در فضای آنلاین ذخیره نمی‌کنند و حتی در صورت هک دیتابیس سایت‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده این کیف پول‌ها، هکر‌ها نمی‌توانند به دارایی‌های شما دسترسی داشته باشند.

کلید خصوصی نوعی از کریپتوگرافی است که برای هر کاربر و کیف پول منحصر به فرد است؛ داشتن کلید خصوصی می‌تواند دسترسی به دارایی‌های شما را فراهم کند و کیف پول‌های سرد با ارائه این کلید خصوصی به شما و عدم ذخیره آن، به شما کنترل کاملی بر دارایی‌ها می‌دهند. با این حال لازم به ذکر است که کیف پول‌های سرد تنها برای ذخیره ارز دیجیتال استفاده نمی‌شوند و امروزه کیف پول‌های سخت‌افزاری پیشرفته‌ای نیز به بازار عرضه شده است که در آن کسب درآمد، اشتراک‌گذاری مستقیم ارز‌ها با دیگران و خرید و فروش رمزارز‌ها به صورت کاملاً ایمن امکان‌پذیر است.

برخی از این کیف پول‌ها همچنین اتصال به برنامه‌ها و پلتفرم‌های غیرمتمرکز را ارائه می‌دهند که برای علاقه‌مندان حوزه دیفای کاربردی است. در حالی که برخی از این خدمات به اتصال اینترنت نیازمند هستند، اما ماهیت نگهداری آفلاین دارایی‌های شما حفظ می‌شود و نیازی به نگرانی پیرامون هک و حملات ندارید. امنیت بالای این کیف پول‌ها و همچنین امکان ذخیره ارز‌ها به شکل فیزیکی باعث شده است تا کیف پول‌های سخت‌افزاری به گزینه محبوبی برای سرمایه‌گذاران و تریدر‌های بلندمدت ارز‌های دیجیتال تبدیل شوند.

بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری

هم اکنون شرکت‌های متنوعی کیف پول‌های سرد خود را عرضه کرده‌اند که هرکدام مزایا و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. برخی از بهترین کیف پول‌ سخت‌ افزاری را در ادامه معرفی می‌کنیم.

لجر (Ledger)

لجر شناخته شده‌ترین شرکت تولید‌کننده بهترین کیف پول‌ سخت‌ افزاری است و هم اکنون سه مدل لجر نانو ایکس، لجر نانو اس و لجر نانو اس پلاس را به بازار عرضه کرده است که همگی از بیشترین سطح امنیتی بهره می‌برند و این امکان را به شما می‌دهند تا علاوه بر ذخیره‌سازی ارز‌های دیجیتال در یک دستگاه کوچک، جذاب و پیشرفته، از برخی خدمات دیگر مانند بازار معاملاتی رمزارز نیز بهره‌مند شوید. هم اکنون کیف پول‌های لجر بیش از 5500 ارز دیجیتال و توکن را پشتیبانی می‌کنند.

ترزور (Trezor)

علاوه بر لجر، یکی از بهترین کیف پول سخت‌ افزاری بازار را شرکت ترزور تولید می‌کند که در مدل‌های مختلفی مانند Trezor One و Trezor T عرضه شده‌اند. اندازه کوچک، امنیت بالا، صفحه نمایش لمسی و پشتیبانی از بیش از هزاران ارز دیجیتال متنوع (از جمله تمام توکن‌های ERC-20) از جمله مزایای اصلی این کیف پول سخت‌ افزاری است. کول ولت، سیف پل و کیپ کی از جمله دیگر شرکت‌های برتر تولید‌کننده بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری هستند.

جمع‌بندی

کیف پول‌های سخت‌افزاری بهترین گزینه برای نگهداری طولانی مدت به امن‌ترین روش ارز‌های دیجیتال هستند و در صورتی که می‌خواهید در بلندمدت از ارز‌های دیجیتال نگهداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم یک کیف پول سخت‌ افزاری برای خود تهیه کنید تا دیگر نگران امنیت نگهداری دارایی‌های دیجیتالی نباشید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: