April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۷۲۵
۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
0
دولت هلند تصمیم دارد برای حفاظت از امنیت ملی محدودیت‌های جدیدی برای صادرات فناوری نیمه رسانا وضع کند.

محدودسازی صادرات نیمه رسانا توسط هلند به چین

آمریکا در اکتبر ۲۰۲۲ میلادی محدودیت‌های صادراتی وسیعی بر محموله‌های تراشه سازی آمریکا به چین وضع کرد، اما برای آنکه محدودیت‌ها تاثیرگذار باشند، باید دیگر تولید کنندگان و تامین کنندگان این صنعت در هلند و ژاپن نیز همکاری می‌کردند. درهمین راستا اکنون ماه هاست که کشور‌های متحد مشغول مذاکره در این باره هستند.

وزیر بازرگانی هلند نیز تصمیم جدید دولت را در نامه‌ای به پارلمان کشور اعلام کرد و گفت این محدودیت‌ها قبل از فصل تابستان ارائه می‌شوند. البته در نامه مذکور نامی از چین (یکی از شرکای تجاری مهم هلند) یا شرکت ASML (یکی ازبزرگترین تهیه کنندگان نیمه رسانا در این کشور) برده نشده، اما بالطبع هر دو آن‌ها تحت تاثیر قوانین جدید قرار می‌گیرند.

در نامه مذکور به طور خاص اعلام شده فناوری DUV سیستم‌های لیتوگرافی تحت تاثیر قرار می‌گیرد. این دومین ماشین‌های پیشرفته‌ای است که ASML به تولیدکنندگان تراشه می‌فروشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: