کد خبر: ۳۹۳۸۰۸
۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۵
0
یک رسانه هندی اعلام کرد هند در حال مذاکره با ارمنستان و ایران برای یک مسیر تجاری جدید به روسیه و اروپا است.

مذاکرات جدید هند با ایران و ارمنستان درخصوص کریدور جدید به اروپا

ارمنستان و هند مذاکره برای احداث یک کریدور خلیج فارس-دریای سیاه را برای اتصال بازرگانان هندی به روسیه و اروپا آغاز کرده اند.

به گزارش اکونومیک تایمز، پیشنهاد احداث کریدوز خلیج فارس-دریای سیاه هفته گذشته همزمان با سفر آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان به هند، توسط یک تیم مهمان ارمنستان متشکل از مقامات ارشد و کارشناسان ارائه شد.

هند در همین راستا مذاکراتی را با مقامات ایرانی نیز آغاز کرده است.

هدف از احداث کریدور پیشنهادی - که به موازات کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال - جنوب (INSTC) اجرا می‌شود - اتصال بمبئی به بندرعباس در ایران و سپس ارمنستان و به بعد به اروپا یا روسیه است.

منابعی در دولت ارمنستان به اکونومیک تایمز گفتند، ارمنستان، که روابطش با هند در سال‌های اخیر به دلیل صادرات تجهیزات دفاعی تقویت شده است، به دنبال سرمایه‌گذاری هندی‌ها برای کریدور در قلمرو ارمنستان بوده است.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، تجارت هند با روسیه از طریق شمال - جنوب که بمبئی را از طریق ایران و دریای خزر به روسیه متصل می‌کند، چندین برابر افزایش یافته است. آذربایجان یک عنصر کلیدی تحت کریدور شمال - جنوب است، اما در تکمیل پیوند زیرساختی تحت کریدور شمال - جنوب کند بوده است. ارمنستان از لحاظ تاریخی روابط سیاسی و تجاری قوی با ایران دارد.

کریدور خلیج فارس-دریای سیاه به خوبی با برنامه‌های هند مطابقت دارد، زیرا هند به دنبال مسیر‌های اضافی برای رسیدن به اروپا، دور زدن کانال سوئز و اجتناب از تأثیر منفی رویارویی روسیه و غرب است. خود کریدور ممکن است ایران را از طریق ارمنستان یا آذربایجان به گرجستان متصل کند. ارمنستان و آذربایجان با گرجستان ارتباط ریلی و بزرگراهی دارند و آذربایجان دارای خط آهن است

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: