April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۳۹۲۷
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
0
میعادفر گفت: بیماران قلبی و عروقی، زنان باردار و همچنین کودکان خردسال به همراه سالمندان آسیب پذیرتر از دیگران در حوادث چهارشنبه سوری هستند.

۴۶ درصد از آسیب دیدگان چهارشنبه سوری ۱۴۰۰ در رده ۶ تا ۱۸ سال/ ۳۵ درصد از عابران دچار مجروحیت شده اند

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در سال گذشته علی رغم توصیه کارشناسان و متخصصان ذی‌ربط در خصوص استفاده از مواد آتش‌زا و محترقه آمار مصدومیت‌ها متاسفانه قابل توجه بود. در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته بیش از ۲۸۰۰ نفر مصدوم شدند که ۸۱ درصد از مجروحان و آسیب دیدگان مرد بودند.

به گفته وی آمار‌ها نشان می‌دهند که ۴۶ درصد از آسیب دیدگان در رده شش تا ۱۸ سال بوده، ۶۵ درصد از استفاده کنندگان از مواد محترقه دچار مصدومیت و ۳۵ درصد از عابران دچار مجروحیت شده اند.

او بیان کرد: متاسفانه در سال گذشته ۱۷۲ مورد قطع عضو، ۸۶۰ مورد آسیب به چشم و ۸۵۰ مورد سوختگی داشته ایم که اصلا آمار خوبی نیست. والدین باید مراقب فرزندان خود باشند تا سال جدید را به تلخی شروع نکنند.

میعادفر ادامه داد: بیماران قلبی و عروقی، زنان بارداری که نزدیک زایمانشان است، همچنین کودکان خردسال به همراه سالمندان قشر آسیب پذیر تری هستند و صدای ناشی از انفجار مواد محترقه باعث بروز آسیب‌های غیر مستقیم مانند وحشت و حتی بروز سکته قلبی در بیماران قلبی و سالمندان و همچنین ترس زنان باردار و به خطر افتادن سلامتیشان می‌شود.

او گفت: در گذشته مراسم چهارشنبه سوری به صورت برگزاری مهمانی و دورهمی همراه با خوردن تنقلات بوده و اصل چهارشنبه سوری در کنار هم بودن اعضای خانواده و فامیل است؛ نهایتا در گوشه‌ای از حیات خانه بوته‌ای آتش زده و از روی آن می‌پریدند.

متاسفانه حوادث چهارشنبه سوری نه تنها دامن استفاده کنندگان از مواد محترقه را می‌گیرد؛ بلکه آمار‌ها نشان می‌دهند که مواد محترقه باعث ایجاد مصدومیت برای عابران عبوری هم می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: