کد خبر: ۳۹۳۹۶۴
۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
0
رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: تا کنون ۲۲۹ نفر از مصدومان چهارشنبه سوری ترخیص و ۱۴ مجروح در محل درمان شده اند.

۶ نفر از ۳۵ مصدوم حوادث چهارشنبه سوری در بخش مراقبت‌های ویژه

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: از اول اسفند امسال تا کنون ۱۴ نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوری فوت کرده اند که هفت نفر در تبریز، چهار نفر در تهران، یک نفر در همدان، یک نفر در ارومیه و یک نفر در قزوین هستند.
به گفته وی بر اثر بروز حوادث ناشی از مراسم چهارشنبه سوری و انفجار مواد محترقه تعداد ۳۵ مصدوم بستری شده که ۶ نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

او بیان کرد: تا به این لحظه تعداد ۲۲۹ نفر از مصدومان درمان و ترخیص شده و ۱۴ مجروح در محل درمان شده اند.

او اضافه کرد: در سال جاری ۶۲ مورد آسیب به چشم، ۱۰ مورد سوختگی و ۴۲ قطع عضو داشته ایم و یک مورد آسیب به آمبولانس اورژانس نیز گزارش شده است.
او گفت: بیشترین تعداد مصدومان ناشی از حوادث چهارشنبه سوری مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و کرمانشاه است.

میعاد فر تاکید کرد: اگر لباس به پوست بدن چسبیده بود نباید لباس را جدا کنند و از ترکاندن تاول جدا بپرهیزند؛ در صورت بروز آسیب به چشم سعی کنید تا چشم را شست‌وشو دهیدو از ابزار‌های سنتی مانند سیب زمینی و خمیر دندان برای درمان سوختگی استفاده نکنید و بیمار آسیب دیده را به دلیل شوکه بودن، گرم نگه دارید.

او افزود: عضو قطع شده را همراه خود به بیمارستان برده، زیرا احتمال انجام پیوند اعضا وجود دارد.

میعادفر ادامه داد: بیماران قلبی و عروقی، زنان بارداری که نزدیک زایمانشان است، همچنین کودکان خردسال به همراه سالمندان قشر آسیب پذیر تری هستند و صدای ناشی از انفجار مواد محترقه باعث بروز آسیب‌های غیر مستقیم مانند وحشت و حتی بروز سکته قلبی در بیماران قلبی و سالمندان و همچنین ترس زنان باردار و به خطر افتادن سلامتیشان می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: