April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۴۰۴۳
۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
0
مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ارتقاء تاسیسات و تجهیزات بندری و دریایی و نیز کاهش انتظار نوبت کشتی‌های تجاری از طریق ارائه خدمات بهینه از جمله اهداف و سیاست‌های تبیین شده است.

انتظار نوبت برای کشتی‌های تجاری کاهش می‌یابد

حسین یداللهی گفت: ایجاد فضای شفاف و برابر جهت حضور متقاضیان سرمایه‌گذاری در بنادر، جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در جهت توسعه فیزیکی و غیرفیزیکی بنادر از جمله مهم‌ترین رویکردها، اهداف و سیاست‌های سازمان بنادر به جهت تسهیل در جذب سرمایه‌گذاری است.

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی، افزایش توان و ترافیک بندری و دریایی از طریق استقرار فعالیت‌های مبتنی بر تجارت از راه دریا و ارتقاء کارایی و بهره‌وری تاسیسات و تجهیزات بندری و دریایی از دیگر اهداف و سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی است.

ارتقای توان رقابتی منطقه‌ای

یداللهی می‌گوید: در عین حال ارتقای توان رقابتی منطقه‌ای با توسعه و تکمیل بنادر و زیرساخت‌ها و تأسیسات بندری و نیز تامین تجهیزات مورد نیاز دریایی و بندری کشور در چهارچوب قوانین و مقررات حاکم بر مناطق ویژه اقتصادی بندری و آزاد تجاری-صنعتی از دیگر مواردی است که باید به آن اشاره کرد.

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی افزود: با توجه به جذابیت بخش خدمات در اقتصاد ایران و جهان و همچنین بر اساس مطالعه فضای بازار ایران و منطقه و بررسی روند آتی اقتصاد جهان، کماکان صنعت بندرداری دارای مطلوبیت و اهمیت ویژه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

شرایط سرمایه‌گذاری بخش دولتی در بنادر مطلوب است

یداللهی با اشاره به اینکه طبق بسترسازی انجام شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی، شرایط سرمایه‌گذاری بخش دولتی قابل توجه بوده است، گفت: در این راستا رویکرد و استراتژی جذب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در بنادر و تامین منابع مالی اجرای پروژه‌های زیرساختی و روساختی در بنادر از تقاضامحور به عرضه‌محور در حال تحول است.

وی همچنین به عنوان دیگر اهداف و رویکرد‌های سازمان بنادر و دریانوردی در جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: تضمین کیفیت ارائه خدمات به کالا‌ها در جهت تسریع عملیات بندری و دریایی، کاهش انتظار نوبت کشتی‌های تجاری از طریق ارائه خدمات بهینه، پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی، تجاری، تولیدی و تبدیلی از دیگر اهداف و سیاست‌های تبیین شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و مناطق سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: برقراری ارتباطات بازرگانی بین‌المللی و تحرک در اقتصاد منطقه‌ای، توسعه صادرات مجدد و افزایش سهم کشور از بازار ترانزیت کالا، شفاف‌سازی، تسهیل، تسریع و روان‌سازی در اجرای فرآیند‌های بندری، بهبود تشریفات اداری مربوط در چارچوب الزامات توسعه دولت الکترونیک، اطلاع‌رسانی بهنگام طرح‌های سرمایه‌گذاری در جهت رقابت آزاد و رعایت اصل برابری حقوق سرمایه‌گذاران و توسعه متوازن بنادر از دیگر رویکرد‌های سازمان بنادر و دریانوردی در جهت تسهیل در جذب سرمایه‌گذاری است.

واگذاری پروژه‌های سرمایه‌گذاری

او گفت: تلاش می‌شود از طریق واگذاری پروژه‌های سرمایه‌گذاری از روش‌های فراخوان مزایده عمومی و شناسایی سرمایه‌گذار، فضای برابر و رقابتی و شفافی شکل گیرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: