کد خبر: ۳۹۴۱۱۲
۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
0
نشست کشور‌های ترک زبان با محکوم کردن هتک حرمت به قرآن کریم و همکاری برای بازسازی مناطق زلزله زده ترکیه همراه بود.

اردوغان: شمار جان باختگان زمین لرزه به ۴۹ هزار تن رسیده است

زلزله مهیب ۷.۸ ریشتری در ترکیه با تلفات بالا و خسارات‌های فراوان در این کشور همراه بود. این زلزله یکی از محور‌های نشست کشور‌های ترک زبان در آنکارا بود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز (جمعه) میزبان سران کشور‌های ترک زبان بود. وی در سخنرانی خود در این مجمع شمار جان باختگان زمین لرزه در کشورش را ۴۹ هزار تن اعلام و از کشور‌های دوست و برادر خواست با حمایت از زلزله زدگان به کاهش تبعات این زمین لرزه کمک کنند.

در بیانیه پایانی این نشست نیز کشور‌های عضو بر همبستگی خود با ترکیه و تلاش برای بازسازی مناطق زلزله زده تاکید کردند. همچنین از تیم‌های امداد و نجات و کمک‌های ارسالی از سوی کشور‌های ترک زبان به آنکارا پس از این زمین لرزه قدردانی شد.

در این بیانیه هتک حرمت به قرآن کریم، کتاب مقدس مسلمانان از سوی برخی کشور‌های غربی به شدیدترین شکل ممکن محکوم شد. همچنین کشور‌های عضو خواستار تحقیق درباره حمله به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران شدند.

مقامات جمهوری اسلامی پیش‌تر با درخواست از مقامات باکو برای مشارکت در زمینه تحقیقات حمله فردی یک مرد به سفارت این کشور، حسن نیت خود را در این زمینه نشان دادند. با این حال، مقامات جمهوری آذربایجان با ایجاد هیاهو و جنگ روانی به دنبال به حاشیه راندن این اتفاق بودند و تاکنون پاسخ روشنی به درخواست تهران ارائه نکرده اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: