کد خبر: ۳۹۴۴۷۳
۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
0

پرده ها جزء ضروری هر خانه ای هستند و راه های مختلفی برای تمیز کردن و تمیز نگه داشتن آنها وجود دارد. امروزه جنس پارچه پرده ها باهم متفاوت است و برای از بین بردن لکه از روی پارچه ‌های مختلف باید به روش های خاصی عمل کنید. گاهی اوقات نوع دوخت پرده ها باعث پیدایش میکروب در قسمت های خاصی از پرده ها می شود که در هنگام شستشو باید به این قسمت ‌ها توجه ویژه ای داشت. به عنوان مثال، پرده هایی که به صورت چین دار دوخته می شوند، بین لایه های چین خورده پارچه اصلی ترین مکان برای جمع شده میکروب ها هستند. حال اگر به دنبال بهترین روش برای پاک کردن میکروب و لکه از روی پرده های خانه یا محل کار خود هستید توصیه می کنم تا انتهای این مطلب از یزد نساج با ما همراه باشید.

آموزش شستن و از بین بردن لکه از روی پرده های حریر

  • در مرحله اول هنگام برداشتن پرده از روی میله پرده، آن را به آرامی و با احتیاط بردارید. از آنجایی که بافت پرده حریر بسیار ظریف است، باز کردن بدون دقت آن ممکن است باعث پارگی یا آسیب به بافت پارچه حریر شود.

  • پس از برداشتن پرده از میله پرده، باید گیره ها را از روی آن جدا کنید. چون این گیره ها آهنی هستند و اگر همراه با پرده شسته شوند اکسید می شوند و پرده شما رنگ می گیرد. همچنین، گیره ها می توانند در حین شستشو از نوار پرده جدا شوند و در صورت استفاده از ماشین لباسشویی باعث تاب برداشتن یا آسیب دیدن پرده شما شوند.

  • پس از شستن کامل پرده، آب کثیف آن را تخلیه کرده و این بار آب سرد را روی پرده بریزید. فرآیند آبکشی را تکرار کنید تا جایی که دیگر مواد شوینده روی پرده و بین پارچه ها باقی نماند.

  • در این مرحله می توانید پرده را در آب سرد قرار دهید و سرکه، نمک یا جوش شیرین به آن اضافه کنید تا روشن تر شود. البته نمی توانید پرده ها را فقط در آب سرکه خیس کنید. این کار به جای روشن کردن پرده شما، ممکن است اثر معکوس بر روی پارچه حریر داشته باشد و بر رنگ ها پارچه تأثیر بگذارد.

  • بلافاصله پس از شستشوی نهایی و تمیز کردن ، پرده را از آب جدا کنید. چون اگر پرده مدت زیادی در آب بماند خراب می شود. هنگام بیرون کشیدن پرده از داخل آب، باید پرده خود را روی پارچه یا یک حوله تمیز قرار دهید.

  • این به پرده کمک می کند آب را سریعتر جذب کند و مانع چروک شده پارچه پرده شود.

  • اگر می خواهید پرده حریر شما به سرعت خشک شود، نصب پرده در جای خودش یعنی همان چوب پرده می تواند بهترین گزینه باشد. این به این دلیل است که خشک کن ماشین لباسشویی به پارچه پرده های حریر آسیب می رساند. حتما قبل از آویزان کردن پرده ها، پنجره ها را تمیز کنید. زیرا پارچه های مرطوب کثیفی و گرد و غبار را به سرعت جذب می کنند.

حال که با نحوه شستشو پرده های حریر آشنا شده اید بهتر است برای جلوگیری از لکه ،گرد و غبار و کثیف شدن زود هنگام فرش و تشک های تختخواب خانه خود از روفرشی ارزان و با کیفیت و یک روتختی شیک استفاده کنید. این کار علاوه بر تمیز نگه داشتن فرش و تشک تخت شما، ظاهر جذابی به خانه و اتاق خواب شما خواهد داد. شما عزیزان می توانید برای تهیه انواع روفرشی ارزان و خرید کاور تشک با بهترین کیفیت و تضمین قیمت مناسب به وب سایت یزد نساج مراجعه کنید.

آموزش تمیز کردن و ازبین بردن لکه روی پرده های ساتن

پرده های ساتن ظاهر بسیار خوبی دارند و در بین افراد مختلف بسیار محبوب هستند زیرا در زیبایی خانه تاثیرات خاصی دارند. جنبه منفی پرده های ساتن این است که گرد و غبار و کثیفی را به سرعت جذب می کنند. به همین دلیل، شستشوی پرده های ساتن کمی سخت تر است و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. اگر پرده های ساتن در خانه دارید، توصیه می شود در فواصل زمانی کوتاه از جاروبرقی استفاده کنید تا گرد و غباری که روی آنها می نشیند جمع آوری شد.

همچنین می توانید پرده های ساتن را با ماشین لباسشویی بشویید. برای این کار ماشین لباسشویی باید روی یک برنامه شستشو با آب سرد و دمای پایین یا تنظیم روی برنامه Gentle باشد. اگر امکان شستشو پرده را با دستگاه لباسشویی ندارید، پرده های ساتن را می توان با آب گرم و صابون با دست شست .برا ی حفظ رنگ پرده ها می توانید از سرکه سفید نیز استفاده کنید.

اگر همیشه تمیز بودن تشک و فرش شما برایتان مهم است و دوست ندارید لکه یا کثیفی روی آن ها ایجاد شود خرید یک روفرشی ارزان و روتختی شیک و جذاب را به شما حتما توصیه می کنیم.

نحوه شستن و لکه گیری پرده های پارچه ای

از آنجایی که پرده های پارچه ای حساس هستند، دانستن نحوه شستن آنها بسیار مهم است. این پرده ها در انواع مختلفی از جمله مدل های مجلل، مخملی و ابریشمی موجود هستند. بهترین راه برای شستن و از بین برده لکه پرده های پارچه این است که آنها را به خشکشویی بسپارید. اما اگر قصد دارید پرده ها را در خانه بشویید، باید به چند نکته توجه کنید:

پرده های پارچه ای ساده به راحتی در خانه در ماشین لباسشویی یا با دست شسته می شوند. هنگام شستن پرده های پارچه ای در خانه، بهتر است از آب سرد استفاده کنید تا پارچه پرده آب نرود و کوتاه نشود. اگر می خواهید پرده های پارچه ای را بشویید، ماشین لباسشویی باید در چرخه آهسته تنظیم شود تا به پارچه آسیبی نرسد.

توجه: در مورد شستشوی آستر پرده، بهترین راه حل مراجعه به خشکشویی است. شستن پرده بدون آستر در ماشین لباسشویی مشکلی ندارد. ولی شستن آستر پرده داخل ماشین لباس شویی در خانه یک کار کاملا اشتباه است. زیرا با این روش باعث از بین رفتن آستر پرده های خود می شوید.

هنگام شستن و لکه گیری پرده ها با ماشین لباسشویی به نکات زیر حتما توجه کنید

  • برای جلوگیری از آسیب به پارچه پرده حتما از مواد شوینده معمولی استفاده کنید.

  • از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده نکنید. زیرا با چرخش تند هنگام خشک کردن باعث پاره شده پرده خواهد شد.

  • هنگام شستن پرده حتما آن را از لباس های دیگر جدا کنید.

  • سرب را از پایین پرده قبل از انداختن به داخل دستگاه جدا کنید.

  • قبل از شستشو پرده حتما گردو غبار را از روی پرده در فضای باز پاک کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: