April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۴۷۵۰
۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
0
رئیس مرکز مطالعات امنیت رژیم صهیونیستی از سر گرفته شدن روابط برخی کشورها با ایران در منطقه را تغییر شرایط خاورمیانه به نفع تهران توصیف کرد.

منطقه به نفع ایران در حال تغییر است

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ابتدای تشکیل ششمین کابینه خود متعهد شد که دو هدف اصلی را در اولویت قرار خواهد داد: مهار ایران و توسعه دایره توافقنامه‌های موسوم به ابراهیم در جهت آنچه صلح منطقه‌ای خوانده می‌شود. امروز بعد از گذشت یکصد روز از روی کار آمدن کابینه نتانیاهو به نظر می‌رسد وی در عمل به وعده هایش موفق نبوده است.

به گزارش المیادین، کارشناسان صهیونیست می‌گویند در حالی که اسرائیل غرق در بحران است و به نظر می‌رسد که توانایی عبور از بحران‌های داخلی را ندارد، اما ایران یک لحظه هم پیشرفت خود را در زمینه برنامه‌های هسته‌ای متوقف نکرده است که این، نشانه‌ای از بزرگترین ناکامی نتانیاهوست.

تامیر هایمن، رئیس مرکز مطالعات امنیت رژیم صهیونیستی گفت: دستاورد‌های کابینه ناکافی است و باید افزایش یابد. کابینه اسرائیل بیشترین ضرر را از وضعیت کنونی متحمل می‌شود.

از سوی دیگر، روابط میان رژیم صهیونیستی و برخی از کشور‌های عرب خالی از تنش نیست. حملات این رژیم به فلسطینیان، تصویب قوانین نژادپرستانه و سخنان تحریک آمیز وزرای کابینه نتانیاهو باعث شده است تا موانع بر سر راه توسعه توافقنامه‌های ابراهیم افزایش یابد. نتانیاهو که توافق با امارات و بحرین و مغرب را موفقیت خود می‌داند، اکنون چشم به توافق با عربستان دوخته است. اما به گفته کارشناسان، مشکل این نیست که عربستان به دلیل سیاست‌های رژیم صهیونیستی به سوی آن حرکت نمی‌کند، بلکه مشکل این است که عربستان به سوی معضل بزرگ و راهبردی رژیم صهیونیستی یعنی ایران گام بر داشته است. این، یکی دیگر از ناکامی‌های نتانیاهوست.

رئیس مرکز مطالعات امنیت رژیم صهیونیستی افزود: منطقه به نفع ایران در حال تغییر است. من از دولت‌های منطقه خلیج فارس سخن می‌گویم که روابط دیپلماتیک با ایران را از سر گرفتند. منطقه شرق یعنی چین و روسیه هم روابط خود را با ایران بهبود بخشیده اند. درست است که ایران جزئی از غرب نیست، اما وقتی سیاست نگرش به شرق را مدنظر قرار داد، مورد استقبال گرم قرار گرفت.

یکصد روز پیش بود که نتانیاهو تلاش کرد تا به سران کشور‌های بزرگ بقبولاند که افسار امور در دست اوست، اما امروز برخی از آن هراس دارند که کنترل امور از دست او خارج شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: