کد خبر: ۳۹۴۷۹۴
۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
0
در نتیجه حمله نظامیان صهیونیستی به مسجدالاقصی، ده‌ها فلسطینی مصدوم و ۴۰۰ نفر نیز بازداشت شدند.

یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی/ ۴۰۰ فلسطینی بازداشت شدند

ده‌ها نمازگزار پس از هجوم نظامیان صهیونیست به مصلی القبلی در مسجدالاقصی و شلیک گلوله‌های فلزی با روکش لاستیکی و بمب‌های گاز سمی دچار خفگی شدند. علاوه بر این براساس گزارش‌های منتشره تاکنون ۴۰۰ فلسطینی بازداشت شدند.

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) گزارش داد نظامیان صهیونیست با شکستن یکی از شیشه‌های مصلی القبلی و پرتاب بمب‌های گاز سمی و بمب‌های صوتی به سمت نمازگزاران به آنان حمله کردند.

منابع محلی افزودند که نظامیان صهیونیست با محاصره اعتکاف کنندگان و پرتاب رگباری گاز سمی و بمب‌های صوتی به سوی آن‌ها تلاش کردند آنان را بیرون برانند.

ویدیوی منتشر شده نشان می‌دهد که نظامیان صهیونیست به اعتکاف کنندگان حمله کرده و آن‌ها را با باتوم و قنداق تفنگ به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و سپس تعدادی از آن‌ها را دستگیر کردند. گاز اشک آور شلیک شده توسط نظامیان صهیونیستی بخشی از مصلی القبلی را به آتش کشید که توسط اعتکاف کنندگان خاموش شد.

خبرگزاری الجزیره به نقل از اداره امور زندانیان گزارش داد نظامیان صهیونیست حدود ۴۰۰ فلسطینی را در مسجدالاقصی بازداشت کردند.

جمعیت هلال احمر فلسطین در قدس نیز گزارش داد که نیروهایش برای مداوای مجروحان به مسجد الاقصی رفتند، اما نظامیان صهیونیست از ورود خدمه به مسجد جلوگیری کردند و به آن‌ها حمله کردند. این جمعیت اعلام کرد که وضعیت آماده باش در مرکز اورژانس خود در قدس را به بالاترین سطح رسانده و به همه کارکنان و داوطلبان خود هشدار داده است.

شب گذشته، با توجه به فراخوان شهرک‌های صهیونیست‌نشین مبنی بر هجوم گسترده به مسجدالاقصی در روز چهارشنبه، نظامیان صهیونیست به صحن‌های این مسجد یورش برده و به نمازگزاران حمله کردند. نظامیان صهیونیست مصلی القبلی را محاصره کردند، برق آن را قطع کردند، بمب‌های صوتی داخل آنجا شلیک کردند و سعی کردند نمازگزاران را به زور از آن خارج کنند.

در همین راستا، نظامیان صهیونیست جاده الواد در محله قدیمی را بستند و حضور خود را در محله‌های شهر قدس تشدید کردند.

شایان ذکر است عید پسح صهیونیست‌ها از غروب آفتاب چهارشنبه آغاز می‌شود و تا ۱۲ آوریل ادامه دارد. گروه‌های صهیونیستی معبد همزمان با آغاز عید پسح خواستار هجوم به مسجد الاقصی شده بودند. حتی قدس امسال شاهد فراخوان‌های زیادی برای ذبح نذورات این جشن در داخل صحن‌های مسجد بود.

جنبش صهیونیستی «بازگشت به کوه معبد» جایزه‌ای ۲۰ هزار شیکلی برای شهرک نشینی که بتواند «هدیه پسح» را در داخل مسجدالاقصی ذبح کند، اختصاص داده است. این جنبش همچنین مبلغ ۵ هزار شیکل را به هر شهرک نشینی که دستگیر شود یا از آوردن قربانی به داخل مسجد منع شود، اختصاص داد.

این جنبش از شهرک نشینان خواست که از ساعت ۱۵:۵۰ تا ۷ بعد از ظهر روز چهارشنبه در مسجد الاقصی گرد هم آیند تا قربانی‌های خود را تقدیم کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: