کد خبر: ۳۹۴۷۹۹
۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
0
در پی شکایت یک گروه مصرف کننده آلمانی از تسلا، در مورد دوربین‌های امنیتی خودرو‌های این شرکت هشدار داده شد.

هشدار به تسلا برای نقض حریم خصوصی

به تسلا هشدار داده خواهد شد که «حالت نگهبان» در خودرو‌های این شرکت که محیط اطراف خودرو را ضبط می‌کند، خطر نقض قوانین حفظ حریم خصوصی داده‌ها در آلمان را در پی دارد. گروه مصرف‌کننده vzbv از این شرکت سازنده خودرو‌های برقی به دلیل عدم ذکر این موضوع در تبلیغات شکایت کرده است.

این پرونده جدیدترین مورد اختلاف بر سر دوربین‌های خودرو‌های تسلا است که به گفته شرکت برای محافظت در برابر سرقت یا خرابکاری است، اما مقامات نگران هستند که منجر به نقض حریم خصوصی شود. اعتراض به این ویژگی تسلا در کشور‌هایی مثل چین و هلند هم مطرح شده بود.

بر اساس شکایت vzbv که در ژوئیه گذشته ارائه شد، این خودروساز با عدم اطلاع دادن به مشتریان در تبلیغات باعث گمراهی آن‌ها شده است، زیرا در صورت استفاده از این ویژگی در فضا‌های عمومی و فیلمبرداری از عابران بدون اطلاع آن‌ها حریم خصوصی را نقض خواهد کرد.

بر اساس بیانیه vzbv، پس از یک جلسه در مورد این پرونده در برلین، این شرکت اعلام کرد که دیگر به این روش تبلیغ نخواهد کرد.
گفتنی است در کتابچه راهنمای خودروساز برای خریداران در آمریکا آمده است که مسئولیت مشاوره و پیروی از کلیه مقررات محلی و محدودیت‌های مالکیت در مورد استفاده از دوربین‌ها بر عهده کاربران و رانندگان است.

سخنگوی آژانس حفاظت از داده‌های برلین گفت که شخصی که ماشین را می‌رانند، مسئول خاموش کردن دوربین‌ها در مکان‌های عمومی است. این سخنگوی افزود، در صورت انتقال و ذخیره تصاویر توسط تسلا، مسئولیت بر عهده شرکت خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: