May 2024 02 / پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۴۸۳۰
۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
0
اولین درمان mRNA که می تواند آلرژی به بادام زمینی را از بین ببرد ، ارائه شده است.

برای اولین بار نانو آلرژی به بادام زمینی را درمان می کند

آلرژی به بادام زمینی و آجیل درختی حدود سه میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما تنها یک درمان تایید شده وجود دارد و تنها با شدت آن مقابله می‌شود.

تحقیقات فراوانی برای مقابله یا درمان این بیماری اغلب کشنده انجام شده است و با روش قبلی دانشمندان امید چندانی برای مبتلایان آلرژیک ندارند.

در حال حاضر دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس (UCLA) اولین داروی mRNA در جهان را که در نانوذرات ریز بسته بندی شده است آزمایش می‌کنند که نه تنها آلرژی به بادام زمینی را در موش‌ها معکوس می‌کند، بلکه بدن را به میکروبیولوژیکی مجهز می‌کند.

دکتر آندره نل یکی از نویسندگان این مطالعه و استاد دانشگاه UCLA گفت: mRNA هرگز برای یک بیماری آلرژیک استفاده نشده است. اما نشان داده‌ایم که پلتفرم ما می‌تواند برای آرام کردن آلرژی‌های بادام‌زمینی کار کند و معتقدیم که ممکن است بتواند همین کار را برای سایر آلرژن‌ها در غذا و دارو و همچنین شرایط خودایمنی انجام دهد.

این تیم با استفاده از واکسن‌های COVID-۱۹، mRNA را درون یک نانوذره بسته‌بندی کرد و آن را به کبد رساند، جایی که به سلول‌های خاص دستور داد تا پروتئین‌های بادام زمینی را تحمل کنند.

محققان بر روی کبد به ویژه به دلیل تحمل آن در برابر مواد خارجی و محل سلول‌های ارائه دهنده آنتی ژن که به آموزش سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند تا پروتئین‌های خارجی را تحمل کند، به جای حمله به آن‌ها، بر رویش تمرکز کردند.

تحقیقات سال ۲۰۲۱ توسط این تیم است نشان می‌دهد یک نانو ذره، قطعه پروتئین معروفی به اپی توپ را به کبد می‌رساند تا آلرژی به تخم مرغ را در موش‌ها کاهش دهد.

در سال ۲۰۲۲ محققان اپی توپ مرتبط با آلرژی بادام زمینی را کشف کردند.

دکتر نل گفت: به نظر می‌رسد، یک مکانیسم ایمنی وجود دارد که واکنش‌ها را به تمام قطعات دیگر کاهش می‌دهد.

به این ترتیب، شما می‌توانید مجموعه کاملی از اپی توپ‌ها که در بیماری نقش دارند را داشته باشید.

در واقع به روشی مشابه نحوه کدگذاری واکسن‌های mRNA پروتئین اسپایک COVID۱۹ برای ایجاد دفاع، mRNA بسته‌بندی شده در داخل این نانو ذره برای یک اپی توپ خاص کد می‌شود.

از طریق چندین آزمایش موفقیت آمیز روی موش دانشمندان دریافتند درمان با نانوذرات به طور قابل توجهی تحمل حیوانات را نسبت به پروتئین بادام زمینی افزایش می‌دهد.

محققان اکنون اطمینان دارند، درمان آن‌ها طی سه سال آزمایش‌های بالینی را پشت می‌گذارد و این پتانسیل را دارد که برای آلرژی‌ها سازگار شود، زیرا محموله mRNA می‌تواند برای انواع مختلف اپی توپ کدگذاری کند.

دانشمندان حتی به دنبال درمان دیابت نوع ۱ با این روش هستند.

این مطالعه در مجله ACS Nano منتشر شده است.

منبع: سایت نیواطلس منتشره از دانشگاه کالیفرنیا

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: