صدیق نیا سرپرست دفتر نظارت بر فرودگاهها و شرکتهای هواپیمایی گفت: نظارت و مشاهدات میدانی در پایش نرخ بلیت هواپیما حاکی از آن است که عمده گران فروشی در بلیت هواپیما مربوط به مجاری و کانالهای غیر رسمی و فروش الکترونیکی است و به طور معمول این سایتها از سازمان هواپیمای کشور مجوز ارائه خدمات به صورت الکترونیکی را نداشتند.
به گفته سرپرست دفتر نظارت بر فرودگاهها و شرکتهای هواپیمایی، سازمان هواپیمایی دو مجوز به دفاتر خدمات مسافرتی ارائه میکند که یک مجوز مربوط به ارائه خدمات حضوری است و مجوز دیگر مربوط به ارائه خدمات الکترونیکی است.
او میگوید: اتفاقی که امسال افتاد به واسطه کنترل نرخ و نظارتها، گران فروشی بلیت از کانال رسمی به کانالهای غیر رسمی و بدون مجوز هدایت شد وعمده تخلفها از سوی سایتهایی بود که از سازمان هواپیمایی مجوز نداشتند و از طریق یک ربات به ما اتصال پیدا میکردند.
صدیق نیا گفت: هر زمانی که تخلفی توسط دفاتر خدمات مسافرتی و یا شرکتهای هواپیمایی رخ میدهد مسئولیت آن بر عهده ایرلاینها است چراکه باید شرکتهای هواپیمایی نظارت خود را بر کانالهای فروش بلیت افزایش دهند.