April 2024 29 / دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بازار سرمایه را به رگ اقتصاد تشبیه کرد
کد خبر: ۳۹۴۹۰۲
۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
0
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر بازار سرمایه در رونق اقتصادی گفت: در شرایطی که بخش‌های گوناگون اقتصادی در بورس فعال هستند، باید حمایت همه جانبه‌ای از بورس به عمل آید.

بورس نیازمند حمایت همه جانبه

علی رضایی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز به تشریح نقش بورس در اقتصاد کشور پرداخت و گفت: هنگامی که بخش بزرگی از اقتصاد کشور، در بورس فعالیت می‌کنند و صنایع بسیاری منابع مالی خود را از عرضه سهام در بورس تامین می‌کنند، نباید نسبت به بازار سرمایه بی تفاوت باشیم.

وی بورس را به رگ اقتصاد تشبیه کرد و گفت: همانگونه که رگ، خون حاوی مواد مورد نیاز بدن را به اعضای مختلف می‌رساند، بورس نیز می‌تواند جریان نقدینگی به ویژه نقدینگی‌های سرگردان را به صنایع برساند.

نماینده کنگاور و هرسین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هرچقدر میزان عرضه سهام بیشتر و بازارسرمایه شلوغ‌تر باشد، می‌تواند مخاطبان بیشتری را جذب این بازار کند گفت: در مباحث اقتصادی یکی از بازارها، بورس است و بازار‌های بسیاری هستند که در قالب جذب مخاطب و مشتری، به رونق می‌رسند.

 

بیشتر بخوانید:

بورس بهترین ابزار کوتاه کردن دست دلالان از خودرو


وی با تاکید بر اینکه بازار بورس نباید از رونق بیفتد گفت: بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور در بازار سرمایه متحول می‌شود و بخش قابل توجهی از صنعت و مردم نیز درگیر بازار سرمایه هستند.

رضایی با اعلام اینکه مردم انتظار زیان از بازار بورس را ندارند گفت: از یک سو مردم انتظار زیان ندارند و از سوی دیگر همواره دولت و مسئولان مردم را به سرمایه گذاری در بورس دعوت و تشویق می‌کنند، بنابر این بورس نگاهی همه جانبه است.

وی از دولت خواست از بازار سرمایه حمایت کند و گفت: دولت باید نگاه مثبتی به سرمایه گذاران خرد در بورس داشته باشد و اجازه ندهد سرمایه‌گذاران خرد بیشتر متضرر شوند.

بورس نیازمند حمایت همه جانبه
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از دولت خواست اجازه دخالت حقوقی‌ها در بحران آفرینی بورس را ندهند و گفت: هنگامی که بورس با مشکل روبرو میشود، دولت نباید اجازه دهد سرمایه‌گذاران حقوقی تالار را ترک کنند، زیرا تاثیرات جدی بر بازار سرمایه می‌گذارند.

وی با اشاره به سرمایه‌های کلان شرکت‌های حقوقی و تاثیراتی که بر بازار سرمایه می‌گذارند گفت: در شرایطی که بورس با مشکل روبرو می‌شود، سرمایه‌گذاران حقوقی باید حضور جدی تری در بورس داشته، به بازار رونق بدهند و سهام خود را خارج نکنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: