کد خبر: ۳۹۵۱۱۱
۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
0

امروزه دنیای کریپتوکارنسی افراد زیادی را به خود جذب کرده‌است و خیلی از کاربران ایرانی نیز با توجه به رکود بورس، به این بازار مهاجرت کرده‌اند. همان‌طور که می‌دانید، بازار کریپتوکارنسی با ریسک همراه است و افرادی که وارد این بازار می‌شوند، آمادهٔ اتفاقات هیجانی زیادی هستند. ناگفته نماند که این ریسک‌ها با داشتن مدیریت ریسک و سرمایهٔ صحیح قابل‌کنترل است. اولین قدم برای ورود به این بازار برای افراد، انتخاب صرافی است و افراد معمولاً به سمت صرافی خارجی می‌روند.

نکتهٔ مهمی که وجود دارد، تحریم تمام دنیا علیه کاربران ایرانی است و این قضیه در صرافی خارجی ارز دیجیتال نیز صدق می‌کند. کاربران ایرانی نمی‌توانند به‌صورت مستقیم عضو این صرافی‌ها شده و از امکانات آن‌ها استفاده کنند، اما همیشه برای هر کار نشدنی، یک راه‌حل جایگزین وجود دارد.

چرا آشنایی با خطرات استفاده از صرافی ارز دیجیتال خارجی مهم است؟

پاسخ به این سؤال می‌تواند شما را در مسیر درستی پیش ببرد، زیرا همیشه برای مهار کردن هر ریسکی، نیاز به داشتن دانش و اطلاعات کافی نسبت به آن موضوع است، بنابراین باید بدانید هنگامی‌که سرمایهٔ خود را درون بازار کریپتوکارنسی می‌برید، نیاز دارید صرافی معتبر و درستی را انتخاب کنید. درصورتی‌که انتخاب شما درست و هوشمندانه نباشد، باید خطر از دست دادن سرمایهٔ خود را بپذیرید. با انتخاب درست صرافی و استفاده از امکانات آن، می‌توانید دارایی خود را افزایش داده و به نقاط سودآوری در این بازار برسید.

بزرگ‌ترین خطرهای استفاده از صرافی ارز دیجیتال خارجی

خطراتی که برای کاربران ایرانی در مسیر معاملات صرافی خارجی ارز دیجیتال رخ می‌دهد شامل این موارد است:

  • بلوکه‌شدن حساب کاربری و دارایی‌ها

همان‌طور که گفته شد، کاربران ایرانی امکان ساختن حساب کاربری در صرافی‌های خارجی را ندارند و اصلاً آی‌پی ایران برای آن‌ها تعریف نشده‌است. برخی از صرافی‌های خارجی امکان این را دارند که دارایی کاربران ایرانی را مسدود کنند. این امکان بزرگ‌ترین خطر برای افراد ایرانی حساب می‌شود، زیرا با کوچک‌ترین اشتباه، سرمایهٔ آن‌ها از دست می‌رود. افراد زیادی در این مسیر تمام دارایی خود را از دست داده‌اند و دیگر توان معامله در این بازار را ندارند.

درست است که صرافی‌های خارجی کاربران ایرانی را تحریم کرده‌اند، اما بسیاری از افراد راه‌های میانبری را انتخاب می‌کنند و ترجیح می‌دهند از این صرافی‌ها استفاده کنند. بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی بایننس است و معامله‌گران ترجیح می‌دهند تریدهای خود را در این بازار انجام دهند.

به‌محض این‌که صرافی آی‌پی ایران را تشخیص دهد و یا خطایی هنگام تغییر آی‌پی و دور زدن محدودیت‌ها صورت گیرد، صرافی دارایی فرد را بلوکه کرده و امکان برگشت آن بسیار سخت است.

صرافی‌هایی مانند بایننس هنگام احراز هویت کاربران سخت‌گیری‌های زیادی دارند، اما درصورتی‌که موفق به اهراز هویت شوید، حفظ شرایط دور زدن صرافی بسیار سخت است. اگر دارایی شما مسدود شود، باید ثابت کنید که به‌اشتباه از آی‌پی ایران استفاده کرده‌اید و اصلاً ساکن ایران نیستید که اثبات این موضوع برای کاربران داخل ایران واقعاً سخت است.

 

  • امکان وجود کلاه‌برداری

معامله‌گران ایرانی دوست دارند بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی را انتخاب کنند، اما امکان استفاده از آن‌ها بسیار سخت است. درنهایت افراد به دنبال راه‌حل‌هایی می‌گردند تا تحریم‌ها را دور بزنند و قابل‌ذکر است که این صرافی‌ها از زبان فارسی نیز پشتیبانی نمی‌کنند. دراین‌بین افرادی وجود دارند که مسئولیت دور زدن تحریم‌ها برای کاربران را به عهده می‌گیرند و خطرات بزرگ‌تری را برای آن‌ها رقم می‌زنند. افراد سودجویی وجود دارند که از این طریق اطلاعات کاربران را هک کرده و به بهانهٔ عضویت معامله‌گران در بهترین صرافی خارجی، سبب از دست رفتن سرمایهٔ آن‌ها می‌شوند.

همچنین گاهی اوقات خود صرافی‌ها کلاه‌بردار هستند و امنیت سرمایه افراد به خطر می‌اندازند، بنابراین هنگامی‌که می‌خواهید صرافی خارجی ارز دیجیتال انتخاب کنید، باید بدانید که سرمایهٔ شما امنیت دارد یا خیر. اعتبار صرافی خارجی و امنیت حساب کاربری بسیار مهم است، زیرا صرافی‌هایی بودند که سرمایهٔ افراد را گرفته و اجازهٔ برداشت سود یا اصل پول را به آن‌ها نمی‌دادند.

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی

فعلاً می‌توان گفت بهترین صرافی خارجی بایننس است و از نظر حجم معاملات، در جهان حرف اول را می‌زند همچنین دارای امکانات بسیار زیادی ازجمله آپشن، معاملات آنی و ابزارهایی مانند استاپ مارکت و غیره است. این صرافی خارجی ارز دیجیتال بین کاربران محبوبیت زیادی دارد و توکن اختصاصی بی‌ان‌بی خود را نیز با تخفیف به کاربران ارائه می‌دهد. به دلیل این‌همه امکانات عالی است که خیلی از افراد خطرات دور زدن تحریم‌ها را می‌پذیرند و می‌خواهند معاملات خود را در این صرافی انجام بدهند. البته باید بدانید که این صرافی برای ثبت‌نام کاربران خود و اهراز هویت نسبت‌به آی‌پی ایران بسیار حساس است و سخت‌گیری‌های زیادی را اعمال می‌کند. در ادامه برخی دیگر از موارد بهترین صرافی خارجی را می‌خوانیم:

    • بایننس

    • کوین بیس

    • کریپتو دات کام

    • بلاک فای

    • اف تی ایکس

    • جمینی

    • کراکن

    • هات بیت

    • کوکوین

    • کوینکس

کاربران ایرانی چه‌کار کنند؟

افراد ایرانی که علاقه‌مند ورود به این بازار هستند، می‌توانند از روش‌های جایگزین و راه‌حل‌ها استفاده کنند. یکی از بهترین روش‌ها، استفاده از صرافی‌های دیجیتال ایرانی معتبر است، اما بسیاری از آن‌ها تنوع ارز دیجیتال صرافی ارز دیجیتال خارجی را ندارند. درنهایت افرادی که استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی را ترجیح می‌دهند هم باید از صرافی‌های جایگزین ایرانی برای انتقال پول و تبدیل به ریال استفاده کنند.

سخن پایانی

پا گذاشتن در مسیر معاملات دنیای کریپتوکارنسی، همواره با ریسک همراه است، اما برای ایرانیان باوجود تحریم‌ها ریسک دیگری نیز وجود دارد. به دلیل این‌که صرافی‌های خارجی ایران را از لیست خود خارج کرده‌اند و کاربران ایرانی برای استفاده از آن‌ها باید تحریم‌ها را دور بزنند، خطر از دست دادن سرمایه برایشان وجود دارد. هنگامی‌که صرافی آی‌پی ایران را تشخیص دهد، حساب کاربری فرد بلوکه شده و دیگر امکان دسترسی به دارایی‌های خود را ندارد. گاهی اوقات افرادی سودجو نیز جهت کلاه‌برداری جلو می‌آیند و امنیت دارایی افراد را به خطر می‌اندازند، بنابراین استفاده از راه‌های جایگزین و صرافی‌های معتبر جایگزین، یکی از بهترین راه‌ها جهت محفوظ و امن نگه‌داشتن سرمایه است. این وب‌سایت‌ها با داشتن تنوع زیاد در ارزهای دیجیتال و تأمین امنیت افراد، می‌تواند شرایط انجام معاملات با خیال راحت را برای کاربران فراهم کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: