April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۵۲۷۸
۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۵
0
کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در بحبوحه تنش‌ها با کره شمالی، رزمایش سه‌جانبه‌ای را در آب‌های بین‌المللی دریای شرقی آغاز کردند.

آغاز رزمایش‌ جدید کره جنوبی، آمریکا و ژاپن

نیروی دریایی کره جنوبی روز (دوشنبه) اعلام کرد: این رزمایش فرصتی برای تقویت همکاری امنیتی میان کره جنوبی، آمریکا و ژاپن در مقابل تهدید‌های فزاینده موشکی و هسته‌ای کره شمالی است و قابلیت‌های نیروی دریایی ما را در برابر پرتاب موشک‌های بالستیک کره شمالی تقویت می‌کند.

به گزارش یونهاپ، سه ناوشکن مجهز به سامانه موشکی «ایجیس» شامل «روکس یولگوک کی آی» کره جنوبی، «یو اس اس بنفولد» آمریکا و «جی اس آتاگو» نیروی دفاع از خود ژاپن در این رزمایش حضور دارند.

کره جنوبی و آمریکا همزمان یک رزمایش هوایی گسترده‌ای را نیز با هدف تقویت بازدارندگی در مقابل تهدید‌های نظامی پیونگ یانگ آغاز کردند.

حدود ۱۱۰ هواپیما و بیش از یک هزار و ۴۰۰ نیرو در این رزمایش ۱۲ روزه که در پایگاه هوایی «گونگجو» در ۲۶۷ کیلومتری سئول برگزار می‌شود، شرکت دارند. همچنین بیش از ۶۰ جنگنده کره جنوبی و حدود ۴۰ هواپیمای جنگی آمریکا نیز در این رزمایش بکار گرفته می‌شوند.

کره شمالی همواره به رزمایش‌های مشترک آمریکا با متحدان منطقه‌ای خود اعتراض کرده و آن‌ها را تهدیدی علیه خود می‌داند.

آمریکا، ژاپن و کره جنوبی جمعه درباره برگزاری منظم و مداوم رزمایش‌های دفاع موشکی و ضد زیردریایی برای بازدارندگی و پاسخ به تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی رایزنی کردند. این سه کشور آخرین بار در ماه فوریه رزمایش دفاع موشکی سه‌جانبه برگزار کردند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: