April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۵۳۲۸
۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
0

سرمایه گذاری روی بیت کوینبیت کوین چیست؟

بیت کوین یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که امکان انجام تراکنش های مالی همتا به همتا را بدون نیاز به یک مرجع مرکزی مانند بانک یا دولت فراهم می کند. تاریخچه بیت کوین با انتشار مقاله ای با عنوان "Bitcoin: A Peer-to-Peer Electronic Cash System" توسط ساتوشی ناکاموتو در اکتبر 2008 آغاز شد.

این مقاله سیستمی را برای ایجاد یک ارز دیجیتالی که بدون یک مرجع مرکزی یا واسطه عمل می کند، تشریح کرد. بیت کوین را می توان در صرافی های مختلف معامله کرد و ارزش آن بر اساس عرضه و تقاضا در بازار تعیین می شود.

اولین بلاک بیت کوین در ژانویه ۲۰۰۹ استخراج شد و شبکه بیت کوین شکل گرفت. این ارز، در روزهای اولیه، بیشتر توسط گروه کوچکی از علاقه مندان و توسعه دهندگان استفاده می شد. با این حال، با افزایش محبوبیت این ارز، افراد بیشتری از آن به عنوان وسیله پرداخت استفاده کردند. در سال 2010، اولین تراکنش در دنیای واقعی با استفاده از بیت کوین زمانی انجام شد که برنامه نویسی به نام لازلو هانیچ 10000 بیت کوین را برای دو پیتزا پرداخت کرد.

در طول سال ها، بیت‌کوین با چالش و بحث هایی روبه رو بوده است. در سال 2013، ارزش بیت کوین افزایش شدیدی را تجربه کرد و قبل از سقوط دوباره به بالاترین حد خود یعنی بیش از 1000 دلار رسید. در سال 2014، بزرگترین صرافی بیت کوین، Mt.Gox، با از دست دادن صدها میلیون دلار از وجوه مشتریان، اعلام ورشکستگی کرد. علیرغم این مشکلات، بیت کوین به رشد خود ادامه داده و مقبولیت اصلی را به دست آورد.

نوسانات قیمت بین کوین

در طول سال ها، قیمت بیت کوین نوسانات قابل توجهی داشته است. در این مقاله به بررسی تاریخچه قیمت بیت کوین، از زمان پیدایش آن تا به امروز می پردازیم.

در روزهای اولیه بیت کوین، قیمت آن نسبتاً پایین بود، در اولین تراکنش ثبت شده در 22 می 2010، دو پیتزا به قیمت 10000 بیت کوین خریداری شد. اولین جهش عمده قیمت بیت کوین در سال 2013 اتفاق افتاد، زمانی که ارزش یک بیت کوین تنها در عرض چند ماه از حدود 20 دلار به بیش از 1000$ رسید.

این افزایش به دلیل ترکیبی از عوامل، از جمله افزایش پوشش رسانه ‌ای، تعداد فزاینده کسب‌ و کارهای مرتبط با بیت‌کوین و پیش بینی مالی سرمایه‌ گذاران انجام شد. با این حال، این حباب به زودی ترکید و قیمت بیت کوین، تا اوایل سال 2015 به حدود 200 دلار کاهش یافت. پس از یک دوره ثبات نسبی، قیمت بیت کوین دوباره در سال 2017 شروع به افزایش کرد و در دسامبر همان سال به بالاترین رقم تاریخی نزدیک به 20000 دلار رسید. این افزایش حتی چشمگیرتر از قبلی بود و با افزایش سرمایه گذاری نهادی، پذیرش فزاینده بیت کوین به عنوان یک دارایی قانونی و افزایش تقاضا از سوی سرمایه گذاران خرد تقویت شد.

با این حال، یک بار دیگر، حباب ترکید و قیمت بیت کوین به شدت کاهش یافت و تا پایان سال 2018 به حدود 3000 دلار رسید. نوامبر سال ۲۰۲۱ سقف قیمتی بیت‌کوین حدود ۶۹هزار دلار بوده و از آن زمان روند اصلاحی (ریزشی) شروع شد که تا نوامبر سال ۲۰۲۲ (یعنی یک سال بعد) حدود ۱۵ هزار دلار رسید.

نحوه خرید بیت کوین چگونه است؟

برای اطلاع از نحوه خرید بیت کوین به موارد زیر توجه نمایید.

نصب کیف پول ارز دیجیتال بیت کوین: برای نگهداری از بیت کوین نیاز به جایی برای ذخیره دارایی های خود دارید. کیف پول های دیجیتال این امکان را برای شما فراهم میکنند. این کیف پول ها در انواع و سطح امنیت متفاوت عرضه می شوند. کیف پول های بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال به صورت نرم افزار و روی موبایل و کامپیوتر نصب می شوند و اطلاعات حساب شما را در خود ذخیره میکنند. کیف پول های فیزیکی به صورت سخت افزار در بازار وجود داشته و بالاترین امنیت را ایجاد می کنند. اکثر کیف پول های ارز دیجیتال تحت وب هستند و با مرورگرهای اینترنتی مثل کروم و فایرفاکس و غیره می توان به آن ها متصل شد. از معروف ترین کیف پول های ارز دیجیتال می توان به تراست ولت (Trust Wallet) اشاره کرد. این کیف پول با بیشترین تعداد کاربر، سطح امنیتی بالایی را ایجاد می کند.

نحوه انتقال ارز در کیف پول دیجیتال: آدرس کیف پول بیت کوین حاوی یک رشته متن و عدد می باشد و همانند آدرس حساب بانکی عمل می کند و می توان آن را از قسمت Receive مشاهده کرد. برای انجام یک تراکنش در کیف پول دیجیتال، ابتدا باید کیف پول مربوطه را با ارز دیجیتال مورد نظر شارژ کرد. سپس، مقدار ارز دیجیتال مورد نظر برای انتقال، به آدرس کیف پول فرستنده وارد می‌شود.

انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال انتخاب یک صرافی مناسب به عواملی مثل امنیت، تنوع ارزی، کارمزد پایین، رابط کاربری آسان و سرعت تراکنش مناسب بستگی دارد.

نحوه خرید بیت کوین در ایران

آیا بیت کوین فرصتی برای پیشرفت مالی است؟

افزایش نوسانات قیمت بیت کوین می تواند برای معامله گرانی که به صورت کوتاه مدت خرید و فروش می کنند، بازار پر سودی را ایجاد کند. این افزایش قیمت ها می تواند با افزایش میزان عرضه و تقاضا منجر به افزایش نقدینگی شده و توجه رسانه ها را به خود جلب کند.

افزایش توجه به بازار در جریان موجب پذیرش سرمایه گذاران خواهد شد. بیت کوین یک دارایی غیر همبسته است و در صورت اضافه شدن به سبد سرمایه گذاری به کاهش ریسک کلی پرتفوی کمک می کند. نوسانات قیمت بیت کوین نیز می تواند منجر به توسعه خدمات و محصولات جدید شود. به عنوان مثال، زمانی که قیمت بیت کوین در سال 2017 در حال افزایش بود، بسیاری از صرافی ها و کیف پول های جدید، برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده برای تجارت و ذخیره سازی بیت کوین ایجاد شدند.

جمع بندی

اگر بتوانید با ابزارهای تحلیل تکنیکال (اندیکاتورها) بازار و نوسانات بیت کوین را به خوبی تحلیل و پیش بینی کنید، بیت کوین می تواند برای شما پیشرفت مالی ایجاد کند. برای اطلاع از آخرین قیمت بیت کوین، آموزش های لازم برای تحلیل بازار، آخرین اخبار حوزه کریپتو می توانید به معتبرترین صرافی ایران، صرافکس (https://sarrafex.com) مراجعه نمایید.

نحوه خرید بیت کوین در صرافکس بسیار ساده است و شما با احراز هویت سریع، می توانید به بازارهای سرمایه گذاری دسترسی پیدا کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: