کد خبر: ۳۹۵۴۴۱
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
0
رابرت اف کندی سیاستمدار آمریکایی که رقیب جو بایدن در حزب دموکرات است، اذعان کرد که آمریکا گروه تروریستی داعش را ایجاد کرده است.

رقیب انتخاباتی بایدن به ایجاد داعش به دست آمریکا اذعان کرد

رابرت اف کندی جونیور، برادر زاده جان اف کندی رئیس جمهوری ترور شده پیشین آمریکا رقیب جدید جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری این کشور در داخل حزب دموکرات شد و روز چهارشنبه به وقت محلی بطور رسمی نامزدی خود را برای انتخاب شدن به عنوان نماینده حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رابرت کندی ۶۹ ساله در سخنانی که تقریبا حدود دو ساعت به طول کشید، گفت: پلیس فاسد است، ما داعش را ایجاد کردیم. ما دو میلیون آواره را روانه اروپا کردیم و زمینه ساز بی ثباتی دموکراسی در آنجا شدیم که منجر به برگزیت شد.

این سیاستمدار دموکرات و رقیب جو بایدن در بخشی از سخنانش افزود: این هزینه جنگ عراق است. ۸ هزار میلیارد دلار در آنجا و ۱۶ هزار میلیارد دلار برای تعطیلی‌های ناشی از هزینه کردیم که در مجموع ۲۴ هزار میلیارد دلار هزینه شد.

کندی تاکید کرد: این هزینه‌ها نتیجه‌ای جز ویرانی طبقه متوسط در آمریکا نداشته است و ما باید به این وضعیت پایان دهیم.

این سیاستمدار آمریکایی در بخشی از سخنانش در انتقاد از سیاست خارجی آمریکا اذعان کرد: راهبرد ما همواره استفاده از تسلیحات نظامی برای نمایش قدرت یعنی استفاده از ارتش برای نمایش قدرت در سراسر جهان بوده است.

کندی با اشاره به موفقیت سیاست خارجی چین گفت:، اما چین کار متفاوتی کرده است. آن‌ها فلسفله راهبرد عمومی مرا اتخاذ کردند.

وی ادامه داد: ما هشت هزار میلیارد دلار خرج کردیم تا پل‌ها، بنادر، جاده‌ها و بیمارستان‌ها را بمباران کنیم، اما آن‌ها هشت هزار میلیارد دلار برای ساخت پلها، بنادر، جاده‌ها و بیمارستان‌ها هزینه کردند.

این سیاستمدار آمریکایی در ادامه انتقاد از سیاست خارجی آمریکا افزود: آن‌ها (چین) در حال گرفتن جای ما به عنوان شریک تجاری در اکثر کشور‌های آفریقایی و آمریکای لاتین هستند. برزیل از دلار به ارز چین روی آورد و عربستان سعودی نیز این کار را انجام داد.

رابرت اف کندی از جمله مخالفان سرسخت واکسن کرونا بود که اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ حساب کاربری او را به دلیل انتشار مطالب گمراه‌کننده درباره واکسن مسدود کرد.

به چالش کشیدن رئیس‌جمهور مستقر در مرحله درون حزبی انتخاب از سوی یک هم حزبی رویدادی بی سابقه در آمریکا است که با اعلام نامزدی کندی، رقیبان دموکرات بایدن در انتحابات ۲۰۲۴ افزایش یافته است در حالی که بایدن برای دور دوم ریاست جمهوری خود باید نامزد‌های جمهوری خواهان را نیز شکست دهد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: