April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۵۵۱۲
۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
0

معامله در بازار ارز های دیجیتال به آسانی رفتن به صرافی نخواهد بود. برای معامله کردن در بازار ارز دیجیتال باید مشخص کنید که چه اندازه سود می خواهید. بعد از آن با توجه به شرایط نوع معامله ای را که میخواهید، می توانید انجام دهید. پس در ادامه می خواهیم راجب سوال معامله اسپات و فیوچرز چیست صحبت کنیم و بگوییم که این دو معامله چه تفاوتی با یکدیگر دارند و در انتها به بررسی بروکر ارز دیجیتال بپردازیم؛ همراه ما باشید.

اسپات و فیوچرز چیست؟

معامله فیوچرز کریپتو

یکی از روش‌ های سرمایه‌ گذاری که به سرمایه گذار کمک می‌کند تا به بالاترین سود ممکن برسد، فارکس یا ارز دیجیتال می باشد. در معاملات فیوچرز هر دو طرف توافق خواهند کرد که یک نفر از آن ها در تاریخی مشخص و با قیمت تعیین شده، دارایی پایه را خریداری کند. خریدار یا فروشنده باید بدون توجه به قیمت روز بازار، آن را با قیمتی که قبلا تعیین شده خریداری کرده یا آن را به فروش برساند. به عبارتی دیگر ادامه پاسخ سوال معامله اسپات و فیوچرز چیست بگوییم که قراردادی است که ارزش خود را از ارز دیجیتال به دست می آورد.

در یک قرارداد شما تصمیم خواهید گرفت که یک ارز دیجیتال را در آینده با قیمت ثابتی که از قبل تعیین شده است، بفروشید و یا خریداری کنید. شما در خرید قرارداد فیوچرز صاحب اصلی ارز دیجیتال نخواهید بود. پس هیچ منفعت اقتصادی برای سهامداری و کسب سود وجود نخواهد داشت. در یک معامله فیوچرز، شما مذاکره خواهید کرد که آیا قیمت ارز دیجیتال کم یا زیاد می شود یا خیر؛ پس سود و زیان آن به خود شما بستگی دارد. بنابراین معاملات اسپات و فیوچرز سرمایه گذار را قادر خواهد ساخت که در هر صورت کسب درآمد کند که آن هم بسته به پیش بینی دقیق آن ها دارد. زمانی که انتظار دارد قیمت ارز رمز پایه کم شود، موقعیت کوتاه به دست خواهد آمد. زمانی که انتظار می رود قیمت ارز دیجیتال زیاد شود، موقعیت لانگ به دست می آید.

مزایای معاملات فیوچرز

به بررسی سوال اسپات و فیوچرز چیست، پرداختیم و در ادامه معامله اسپات چیست و چه تفاوتی با معامله فیوچرز دارد را مورد بررسی قرار میدهیم و مزایای معامله فیوچرز را توضیح خواهیم داد.

اسپات و فیوچرز چیست؟

پوشش ریسک قیمت

یکی از مزایای معاملات فیوچرز، ریسک بالای آن است. سرمایه‌ گذار هایی که ارز های دیجیتالی دارند، می‌ توانند با تهیه یک قرارداد ریسک کاهش قیمت را از بین ببرند. این حرکت زمانی کاربرد دارد که بازار ارز نزولی می باشد. در آن صورت اگر قیمت کاهش پیدا کند، آن ها از کاهش قیمت سود می کنند و اگر افزایش یابد، از سرمایه‌گذاری خود سود خواهند کرد.

حدس روند بازار

یکی دیگر از مزایای این معامله، حدس روند بازار می باشد. معاملات آتی فارکس یا ارز دیجیتال فرصتی را برای حدس و گمان به ‌وجود خواهند آورد. به‌ طوری که، معامله‌ گران می توانند نظراتشان را با این قرارداد ها ابراز نمایند. اگه یقین دارید که قیمت یک ارز دیجیتال افزایش پیدا خواهد کرد، یک قرارداد آتی طولانی مدت تهیه کرده و بازده خودتان را چند برابر نمایید.

معایب معامله فیوچرز

  1. بسیاری از سرمایه ‌گذاران برای شرکت در بازار فارکس و ارز دیجیتال، مقدار قابل توجهی پول قرض خواهند کرد. در صورتی که شرایط بازار با پیش ‌بینی‌ های انجام ‌شده متفاوت بوده باشد، معامله‌ گر لیکویید شده و تمام سرمایه اش را از دست می دهد.
  2. قوانین اهرم و مارجین در معامله فیوچرز، نسبت به دنیای معاملات اوراق آزاد تر می باشد. هر چه اهرم بیشتر بوده باشد، از این سو سود بیشتری در انتظار شما خواهد بود. اما در این شرایط، ریسک ضرر کردن نیز بیشتر می باشد.

معامله اسپات چیست؟

معاملات اسپات، جز ساده ترین و آسان ترین معاملات محسوب می شود. این معامله، به عنوان معامله لحظه ای شناخته خواهد شد که به ابزار مالی، خرید یا فروش یک ارز خارجی یا کالا برای تحویل فوری در یک تاریخ مشخص اشاره خواهد کرد. در ادامه پاسخگویی به سوال اسپات و فیوچرز چیست، بگوییم که قرارداد های نقدی فارکس یا ارز دیجیتال رایج ترین قرارداد ها می باشند و معمولا برای تحویل در دو روز کاری تعیین خواهند شد.

بازار نقدی ارز (فارکس) به صورت الکترونیکی در سراسر جهان در حال معامله می باشد. این بازار، بزرگترین بازار جهان محسوب می شود که روزانه بیش از 5 تریلیون دلار معامله صورت می گیرد. خریداران و فروشندگان با ارسال سفارش خرید و فروش خود، می توانند قیمت لحظه ای را ایجاد کنند.

اسپات و فیوچرز چیست؟

تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز چیست؟

بعد از ارائه توضیحاتی در رابطه با سوال اسپات و فیوچرز چیست، قصد داریم به این موضوع بپردازیم که افراد زیادی میخواهند متوجه تفاوت های بین معامله اسپات و معامله فیوچرز شوند.

1. اهرم

یکی از مهم ترین تفاوت معاملات اسپات و فیوچرز، اهرم در معامله ها می باشد. اهرم به سرمایه گذاران این اجازه را خواهد داد تا حداکثر سود را با کم ترین مقدار سرمایه گذاری به دست بیاورند. با اهرم، شما خواهید توانست 1 موقعیت آتی بیت کوین را تنها با کسری از ارزش بازار بیت کوین باز نمایید. در بازار نقدی، هیچ اهرمی در دسترس نخواهد بود و برای خرید 1 بیت کوین، باید قیمت فعلی بازار که هزاران دلار می باشد را پرداخت کنید.

2. ریسک طرف مقابل

از این سو یکی دیگر از تفاوت های معاملات اسپات و فیوچرز، ریسک طرف مقابل خواهد بود. در معامله فیوچرز، فروشنده و خریدار وجود خواهند داشت که سبب این احتمال می شود که در تاریخ توافق یکی از طرفین، رعایت پیمان کار را نکند و نیز تمایلی به طرف مقابل نداشته باشد. در بازار نقدی اسپات، یک معامله اولیه نیز وجود دارد که در آن هیچ ریسکی فرد را تهدید نمی کند.

اسپات و فیوچرز چیست؟

3. نقدینگی

در بازار های نقدینگی فیوچرز به عنوان مثال، بازار این معاملات بیت کوین به طور متوسط ماهانه 2 تریلیون دلار گردش مالی پیدا خواهد کرد که این مبلغ بسیار بیشتر از حجم معاملات بازار های بیت کوین می باشد. نقدینگی قوی بازار معاملات فیوچرز، پشتیبان روند کشف قیمت می باشد. بازار نقدینگی معمولا با ریسک کمتری همراه خواهد بود؛ زیرا همیشه فردی وجود خواهد داشت که طرف دیگر موقعیت معین را در اختیار خود داشته باشد تا معامله گران کمتر دچار لغزش شوند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: