April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۵۵۴۸
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
0

خالی کردن فضای ابری تلفن‌های همراه هنگامی که فایل‌های سنگینی در این فضای ذخیره شده است و نمی‌توانید فایل‌های جدید را ذخیره کنید کار بسیار مهم و ضروری است. به این خاطر که در این واقع شما با پر بودن حافظه آیکلود و ارور روبرو می‌شوید. کاربرانی که با این مشکل دست و پنجه نرم کرده‌اند می‌گویند که این ارور می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. به این خاطر که هر چند لحظه یکبار بر روی دستگاه آیفون یا اندروید آن‌ها ظاهر می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا درباره خالی کردن فضای ابری صحبت کنیم. پس اگر شما هم دچار چنین مشکلی هستید تا پایان این مقاله با پول نیوز همراه شوید تا به این پرسش خود درباره خالی کردن فضای ابری تلفن همراه دست پیدا کنید.

خالی کردن فضای ابری

فضای ابری چیست؟

اما قبل از اینکه بخواهید هر چیزی را درباره خالی کردن فضای ابری بدانید لازم است تا با فضای ابری آشنا شوید. فضای ابری هم در تلفن‌های همراه اندروید و هم در تلفن‌های همراه ios وجود دارد. این فضا در تلفن‌های همراه حافظه‌ای ۵ گیگابایتی است که به طور کاملا رایگان در اختیار کاربران تعلق می‌گیرد. شما می‌توانید از این فضا برای سیو کردن پیامک‌ها، نوشته‌ها، عکس، فیلم ،مدارک و... استفاده کنید تا هر زمان که به آن‌ها نیاز داشته باشید بتوانید به طور آنلاین به فایل‌ها و مدارک مهم خود دسترسی پیدا کنید.

چگونه فضای ابری را خالی کنیم؟

برای خالی کردن فضای ابری تلفن همراه خود به طور خلاصه پیشنهاد می‌شود که حجم بکاپ فضای ابری را کاهش دهید. به این معنی که فیلم‌ها و عکس‌ها را از فضای ابری حذف کرده و اگر فایل‌ها یا فولدرهایی را داخل گوگل درایو دارید حذف کنید. همچنین حذف کردن پیامک‌ها نیز می‌تواند به خالی کردن حافظه ابری کمک کند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که هنگامی که می‌خواهید از ذخیره شدن عکس‌های خود بر روی فضای ابری و آیکلود جلوگیری کنید، به طور معمول باید به سراغ تنظیمات فضای ابری تلفن همراه خود بروید و ذخیره شدن عکس‌ها در این قسمت را خاموش کنید. توضیحات ارائه شده در این قسمت بسیار کلی بود. اگر قصد دارید فضای ابری تلفن همراه خود را خالی کنید به راه حل‌های زیر توجه داشته باشید:

حذف صداهای ذخیره شده

یکی از فایل‌هایی که قاتل فضای ابری تلفن همراه شما هستند، صداهای ذخیره شده یا فایل‌های ضبط شده است. هنگامی که با تلفن همراه خود صدا را ضبط می‌کنید، این صدا به طور کاملا مستقیم بر روی فضای ابری ذخیره می‌شود. حذف صداهای ذخیره شده را می‌توانید از داخل تنظیمات ذخیره سازی بر روی فضای ابری و آیکلود را خاموش کنید و یا همچنین صداهای ضبط شده‌ای را که دیگر نیاز به آن‌ها ندارد را حذف کنید تا فضای ابری کمی خالی شود.

حذف بکاپ ها

فایل‌های دیگری که بیشترین مقدار فضای ابری را شامل می‌شوند بکاپ ها هستند. این بکاپ ها شامل برنامه‌های تلفن همراه می‌شوند. برای حذف کردن آن‌ها به تنظیمات تلفن همراه خود مراجعه کرده، به قسمت فضای ابری تلفن خود بروید، پس از آن به قسمت منیج بکاپ بروید و بکاپ هایی که دیگر نیازی به آن‌ها ندارید را حذف کنید تا فضای ابری شما خالی شود. اگر بکاپی در این قسمت نداشته باشید تلفن همراه به شما می‌گوید که چگونه بکاپ در این قسمت وجود ندارد.

پیوست های ایمیل را حذف کنید

علاوه بر دو مورد قبلی گفته شده، یکی دیگر از مواردی که باعث پر شدن فضای ابری تلفن‌های همراه می‌شود فایل‌هایی است که در برنامه ایمیل برای ما به طور پیوست ارسال می‌شوند. این فایل‌ها به طور مستقیم در فضای ابری ذخیره شده و می‌تواند حجم زیادی را اشغال کند. در نتیجه می‌توانید بخش پیوست ها را حذف کنید تا فضای ابری هم کمی خالی شود. البته منظور ما این نیست که ایمیل‌های خود را حذف کنید بلکه شما نیاز به حذف ایمیل‌های خود نخواهید داشت و فقط می‌توانید فایل‌های پیوست شده را حذف کنید تا فضای ابری خالی شود.

حذف پیام‌های قدیمی

حذف پیام های قبلی

حذف کردن پیام‌های قدیمی یکی دیگر از آن کارهایی است که می‌توانید برای خالی کردن فضای آیکلود یا فضای ابری تلفن همراه خود انجام دهید. پیشنهاد می‌شود که این پیام‌ها را به صورت یکجا حذف کنید تا مجبور نشوید که یکی یکی پیام‌ها را حذف کنید. به این خاطر که این کار می‌تواند کمی وقت گیر باشد.

حذف بک آپ شبکه‌های اجتماعی

همانطور که میدانید، نرم افزارهای شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، واتساپ، تلگرام و... بکاپ هایی را در قسمت فضای ابری ذخیره می‌کند که اتفاقاً حجم بالایی هم دارند. حذف کردن بکاپ های شبکه‌های اجتماعی می‌تواند کمک بزرگی به خالی کردن فضای ابری تلفن شما کند. برای انجام این کار ابتدا باید وارد تنظیمات تلفن همراه خود شوید و بر روی نام خود ضربه زده تا به فضای ابری دسترسی پیدا کنید. پس از آن به قسمت manage storage بروید و روی واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی خود ضربه بزنید. می‌توانید از این قسمت بکاپ گرفته شده را حذف کنید. نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر واتساپ خود را حذف کنید دیگر چت‌های شما به هیچ عنوان باز نخواهند شد. بنابراین اطلاعات اضافه را از آن حذف کرده و بار دیگر از واتساپ خود بکاپ بگیرید.

حذف یا خارج کردن عکس‌ها

همانطور که می‌دانید، همیشه دوربین‌های تلفن‌های همراه به خصوص تلفن‌های همراهی که پیشرفته هستند کیفیت بسیار خوبی دارند. در نتیجه جای تعجب نیست که هر عکس آن‌ها حجم زیادی را در تلفن همراه شما اشغال کند. از آنجایی که عکس‌های تلفن‌های همراه امروزی با کیفیت هستند بنابراین ممکن است گوشی موبایل شما به سرعت به دلیل عکس‌های زیاد پر شود. با این حال بدون شک شما دوست ندارید که عکس‌های مهم خود را حذف کنید و یا آن را از فضای ابری تلفن همراه حذف کنید. برای انجام این کار لازم است به سایت آیکلود یا فضای ابری تلفن همراه خود بروید، اکانت خود را وارد کنید و عکس‌هایی که نمی‌خواهید را انتخاب کرده و حذف کنید.

قابلیت بک آپ اتوماتیک را غیر فعال کنید

بدون شک یکی از موارد بسیار مهمی که می‌تواند به پر شدن حافظه فضای ابری منجر شود بکاپ هایی است که به صورت خودکار انجام می‌شود. به همین خاطر پیشنهاد می‌شود که قابلیت بکاپ اتوماتیک را از فضای ابری غیرفعال کنید تا فضای ابری تلفنتان دائماً پر نشود.

سخن پایانی

از آنجایی که فضای ابری در تلفن‌های همراه اهمیت زیادی دارد و البته ممکن است هر از چندگاهی پر شود، به همین خاطر شما باید با طریقه خالی کردن فضای ابری در تلفن‌های همراه آشنا شوید. به همین جهت در این مقاله درباره روش‌هایی که می تواند به خالی کردن فضای ابری کمک کند صحبت کردیم. در پایان امیدواریم این آموزش برای شما مفید بوده باشد تا بتوانید فضای تلفن همراه خود را به صورت بهینه تری مدیریت کنید. اما اگر قصد خرید انواع تلفن‌های همراه مانند گوشی سامسونگ، شیائومی، هواوی و... را دارید، می‌توانید به فروشگاه اینترنتی فرنا مراجعه کنید. این فروشگاه در زمینه فروش تلفن‌های همراه و لوازم جانبی مربوط به آن‌ها فعالیت می‌کند. از طرف دیگر اگر قصد استعلام گیری از قیمت گوشی شیائومی، سامسونگ و... را دارید‌، می‌توانید نام تلفن همراه مورد نظر خود را جستجو کرده تا قیمت بروز آن را مشاهده کنید. به عنوان مثال می‌توانید گوشی شیائومی نوت ۱۱ پرو ۱۲۸ گیگ رم ۸ را که یک تلفن همراه مقرون به صرفه است را از طریق این سایت خریداری کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: