April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
کمالزاده از خام فروشی بشدت انتقاد کرد
کد خبر: ۳۹۵۶۰۵
۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
0
مدیرعامل فولاد آلیاژی از خام فروشی و تولید تک محصولی بشدت انتقاد کرد و گفت: شرط موفقیت برای هر تولید و تولید کننده ای، تکمیل زنجیره تولید است.

تحقق زنجیره کامل تولید در فولاد آلیاژی

محمد کمالزاده در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز از زیان‌های ناشی از خام فروشی که در تمامی سال‌های گذشته گریبانگیر اقتصاد کشور بوده ابراز تاسف کرد و گفت: سالهاست بر تکمیل چرخه تولید تاکید می‌شود و تمامی مسوولان از خام فروشی انتقاد کرده اند، اما همچنان با معضل بزرگ خام فروشی دست به گریبان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید هرچه سریعتر سیاست گذاری کلانی برای جلوگیری از خام فروشی صورت بگیرد گفت: باید بدانیم وقتی که که منابع و ذخایر را برداشت می‌کنیم، اندازه دارند و برای همیشه ماندگار نیستند، بنابر این درست نیست فقط این منابع را برداشت کنیم و خام فروشی کنیم.

مدیرعامل فولاد آلیاژی با اشاره به اینکه بسیاری از محصولات وارداتی، ناشی از تکمیل زنجیره تولید در کشور‌هایی است که مواد خام از ایران وارد می‌کنند گفت: در حالی که دلخوش به صادرات مواد خام هستیم، چندین برابر ارز ناشی از صادرات مواد خام را برای خرید محصولاتی می‌دهیم که از مواد خام صادراتی کشورمان تولید شده اند.

تحقق زنجیره کامل تولید در فولاد آلیاژی

وی بر اهمیت محقق کردن هر چه سریعتر زنجیره تولید در همه بخش‌ها تاکید کرد و گفت: هنگامی که زنجیره تولید تکمیل شود، نه تنها از خام فروشی جلوگیری می‌کنیم، بلکه ارزش افزوده و اشتغالزایی قابل توجهی برای کشورمان به همراه خواهد داشت.

کمالزاده از خام فروشی به عنوان تهدیدی یاد کرد که شرکت‌های تولیدی فولاد را تهدید می‌کند و گفت: تشکیل زنجیره کامل فولاد می‌تواند این تهدید را به فرصت تبدیل کند و اشتغالزایی قابل توجهی به همراه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدا تا بدست آوردن محصول نهایی، یک زنجیره‌ای است که به آن زنجیره کامل فولاد می‌گوییم گفت: ارزش افزوده همواره در زنجیره فولاد در یک قسمت است، در حالی که باید شامل تمامی بخش‌ها بشود.

 

بیشتر بخوانید:

پیشروی بی نظیر فولاد آلیاژی در بومی سازی


مدیرعامل فولاد آلیاژی تبعات کامل نشدن زنجیره تولید فولاد را تشریح کرد و گفت: تجربه نشان داده گاهی مشکل در سنگ آهن است، بنابر این هنگامی که سنگ آهن ارزان می‌شود، مشکل در آهن اسفنجی صورت می‌گیرد و این روند گاهی در فولاد سازی و گاهی در نورد است.

وی با تاکید بر اینکه شرکتی موفق است که بتواند زنجیره تولید فولاد را به طور کامل داشته باشد گفت: اکنون در فولاد آلیاژی زنجیره را به صورت کامل داریم و همین امر باعث شده چالشی در شرکت وجود نداشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: