April 2024 28 / يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
مجری طرح کمک به تأمین زیربناهای واحد فرآوری تیتانیوم کهنوج خبر داد:
کد خبر: ۳۹۵۶۹۴
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
0
مجری طرح کمک به تأمین زیربناهای واحد فرآوری تیتانیوم کهنوج از پیشرفت حدود 70 درصدی احداث این واحد تا پایان اسفند 1401 خبر داد.

پیشرفت 70 درصدی طرح احداث کارخانه کنسانتره ایلمنیت تیتانیوم کهنوج / پیش بینی راه اندازی تا اوایل 1403

به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، علی محمد سلیمانی با بیان این مطلب اظهار داشت: طبق آخرین گزارش طرح احداث کارخانه کنسانتره تیتانیوم کهنوج (اسفند ۱۴۰۱)، میزان پیشرفت تاسیسات گاز رسانی ۸۴.۶۷ درصد، واحد سنگ شکن ۷۵.۴ درصد، واحد فرآوری ۶۸.۸۷ درصد، تاسیسات برق (پست ۲۳۰ کیلوولت) ۶۷.۶ درصد و تاسیسات آب ۶۱ درصد بوده است.

وی افزود: در بخش معدن با پیشرفت ۷۳ درصدی نیز ۴۹ گمانه ایجاد شده و ۳۴۳۰ متر حفاری صورت گرفته است. پیش بینی شده این طرح با هدف تولید ۱۳۰ هزار تن کنسانتره ایلمنیت، اوایل ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.


صرف ۱۴۴ میلیارد تومان توسط ایمیدرو

مجری طرح کمک به تأمین زیربنا‌های واحد فرآوری تیتانیوم کهنوج با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح، ۱۸۰۰ میلیارد تومان و ۲۷ میلیون یورو سرمایه گذاری برآورد شده، گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱، حدود ۱۴۱۰ میلیارد تومان و ۲۳ میلیون یورو توسط سرمایه گذار بخش خصوصی و حدود ۱۴۴ میلیارد تومان از محل منابع عمومی و داخلی ایمیدرو هزینه شده است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از طرح مذکور، ۲۲۰۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم به کار مشغول خواهند شد.

مجتمع فرآوری تیتانیوم کهنوج (واحد نیمه صنعتی و کارخانه در حال احداث تولید کنسانتره) در کیلومتر ۲۵ جاده کهنوج به بندرعباس واقع شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: