کد خبر: ۳۹۵۷۱۲
۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
0

در سال‌های اخیر، علم پزشکی به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین علوم در دنیا شناخته شده‌است و تکنولوژی توانسته تأثیر به‌سزایی بر آن داشته باشد. تلاش و کوشش محققان و پزشکان سبب شده‌است تا درمان بسیاری از بیماری‌ها دیگر دور از دسترس نبوده و به یک واقعیت رایج بدل شود. همواره یکی از علومی که ارتباط تنگاتنگی با پزشکی دارد، داروسازی است. داروها به‌عنوان مؤثرترین و پرکاربردترین روش‌ برای درمان بیماری‌ها به‌کار گرفته می‌شوند. اگرچه انواع گوناگونی از داروها در اشکال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما رایج‌ترین آن‌ها را می‌توان «قرص» دانست. مزایای متعدد قرص‌ها مثل تولید راحت‌تر در مقیاس بالا، استفادهٔ آسان و مواردی از این دست، سبب استفادهٔ بیشتر در مقایسه با سایر اشکال دارویی شده‌است. حال فرایند تولید قرص ازجمله موارد جالب توجه است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. اگر در حوزهٔ تولید دارو و محصولات بهداشتی فعال هستید، با معرفی پرس قرص هیدرولیک همراه ما باشید.

دستگاه پرس قرص چیست؟

همان‌طور که گفته شد، قرص‌ها یکی از رایج‌ترین اشکال دارویی هستند که به فراوانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای تولید قرص، پودرها پس از تولید شدن توسط متخصصان، باید به‌صورت فشرده به شکل قرص در بیایند تا قابل استفاده شوند. قرص‌ها خود انواع مختلفی دارند. اما نحوهٔ ساخت آن‌ها تقریباً مشابه است. البته توجه داشته باشید که قرص را با کپسول اشتباه نگیرید. کپسول‌ها حاوی گرانول‌هایی هستند که در یک پوشش خوراکی جای گرفته‌اند.

حال برای آن‌که پودرها به شکل قرص فشرده شوند، از دستگاه پرس قرص استفاده می‌شود. دستگاه پرس قرص در انواع مختلف وجود دارد که هر یک از آن‌ها می‌توانند کار را برای تولیدکنندگان تسهیل کنند. هر دستگاه قرص ساز می‌تواند با استفاده از قالب‌های مختلف، قرص‌ها را در اشکال متفاوت تولید کند و تعداد قرص‌های تولیدشده توسط دستگاه نیز بسته به نوع آن متفاوت خواهد بود. در ادامه ضمن معرفی انواع دستگاه قرص ساز، به پرس قرص هیدرولیک نیز می‌پردازیم. دستگاه پرس قرص هیدرولیک بیشتر مناسب آن دسته از افرادی است که در حوزهٔ محصولات بهداشتی فعالیت دارند و محصولاتی مثل صابون‌ها را تولید می‌کنند.

انواع دستگاه قرص ساز

همان‌طور که گفته شد، دستگاه‌های قرص ساز یا پرس قرص، انواع گوناگونی دارند که باید بسته به نیاز آن‌ها را انتخاب کنید. هر یک از دستگاه‌های قرص‌ساز ظرفیت‌های متفاوتی دارند. دستگاه‌های بزرگ‌تر طبیعتاً توان تولید تعداد بیشتری قرص در مقیاس صنعتی را دارند. با این حال از آنجا که تقاضا برای دستگاه قرص ساز خانگی نیز به‌منظور ساخت قرص‌های گیاهی و یا قرص‌های دارویی در کارگاه‌های کوچک زیاد است، نمونه‌هایی از آن‌ها نیز در بازار وجود دارند. مسئله مهمی که دستگاه‌های قرص ساز را می‌توان براساس آن طبقه‌بندی کرد، ظرفیت تولید آن‌هاست. هر یک از انواع قرص‌سازها ویژگی‌های متفاوتی نیز دارند که به آن‌ها می پردازیم. محصولاتی که در ادامه معرفی می‌شوند، ازجمله محصولات بهترین تولیدکنندهٔ دستگاه پرس قرص در ایران، یعنی مجموعه ماشین‌سازی حسنی هستند.

  • قرص ساز دستی

قرص ساز دستی یک دستگاه قابل‌حمل است که به‌راحتی می‌توانید آن را جابه‌جا کنید. قرص‌هایی با قطر کمتر از ۹ میلی‌متر را می‌توان با استفاده از این دستگاه تولید کرد. از طرفی تعداد قرص‌های تولیدشده توسط پرس قرص دستی، بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ بسته به توانایی اپراتور متغیر است‌. قالب‌های این دستگاه را می‌توان به‌آسانی تغییر داده و اشکال مختلفی از قرص‌ها را تولید کرد.

  • قرص ساز ۶ تن اتومات

قرص ساز شش تن اتوماتیک نوع دیگری از قرص‌سازهای قابل‌حمل است که می‌تواند تعداد ۲۵۰۰ قرص را در هر ساعت تولید کند. قالب‌های این قرص ساز قابل‌تعویض هستند و می‌توانید قرص‌هایی با قطر کمتر از ۱۱ میلی‌متر را با این دستگاه پرس کنید. این نوع دستگاه پرس قرص هیچ‌گونه سروصدایی ندارد و به‌راحتی می‌توان آن را جابه‌جا کرد.

  • قرص ساز ۷ تن اتوماتیک

اگر به تولید قرص‌هایی با قطر ۲۲ میلی‌متر نیاز دارید و می‌خواهید در هر ساعت تا سقف ۳۵۰۰ عدد قرص تولید کنید، می‌توانید از قرص ساز اتومات هفت تن کمک بگیرید. این دستگاه نیز کاملاً بی‌سروصدا بوده و برای استفاده از آن نیاز به دانش تخصصی وجود ندارد. دوام این دستگاه بسیار بالاست و می‌توان تا سال‌ها بدون خرابی از آن استفاده کرد.

  • قرص ساز ۸ تن اتومات

ویژگی منحصربه‌فرد دستگاه قرص ساز ۸ تن اتومات کم‌مصرف بودن آن است که با تبدیل برق سه‌فاز به تک‌فاز، می‌تواند تا حد زیادی از مصرف برق بکاهد. این محصول یک دستگاه دائم‌الکار است و می‌توان ۲۴ساعته از آن استفاده کرد. بنابراین اگر می‌خواهید راندمان کار را افزایش دهید، می‌توانید از پرس قرص ۸ تن کمک بگیرید. با استفاده از این دستگاه می‌توان قرص‌هایی با قطر ۳۰ میلی‌متر را به تعداد ۳۵۰۰ در ساعت تولید کرد.

  • پرس قرص ۱۰ تن اتومات

پرس قرص ۱۰ تن برای تولید بین ۸ تا ۲۴ هزار قرص در ساعت مناسب است و با تنظیم سرعت این دستگاه می‌توان تعداد قرص تولیدشده را مشخص کرد. برای تولید قرص در مقیاس صنعتی، این دستگاه می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. دستگاه پرس قرص ۱۰ تن یک قرص ساز کاملاً بی‌صدا با استفادهٔ آسان است.

  • پرس قرص ۲۰ تن اتومات

دستگاه پرس قرص بیست تن برای قرص‌های بسیار ضخیم مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه نیز کاملا بی‌صدا بوده و می‌توان‌ به‌صورت دائمی و ۲۴ ساعت از آن استفاده کرد. قرص ساز ۲۰ تن بیشترین شباهت را به دستگاه پرس قرص هیدرولیک دارد. اما باز هم پرس قرص هیدرولیک ضخامت بیشتری را پشتیبانی می‌کند.

قرص ساز هیدرولیکی چیست و چگونه کار می‌کند؟

دستگاه پرس قرص هیدرولیک یکی دیگر از قرص سازهایی است که به فراوانی در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته تفاوت‌هایی میان این نوع دستگاه پرس قرص با سایر انواع آن وجود دارد. عمدتاً قرص‌های دارویی با انواع دیگری از دستگاه‌ها که پیش‌تر معرفی شدند تولید می‌شوند. اما اگر قصد تولید قرص‌هایی مثل قرص ماشین ظرفشویی، قرص نمک، نفتالین، صابون و یا قرص‌های بزرگ را داشته باشید، نیاز است که از دستگاه پرس قرص هیدرولیک استفاده کنید، چراکه این دستگاه توان تولید قرص‌هایی با ضخامت زیاد را دارد. همچنین از دیگر ویژگی‌های این دستگاه، تولید قرص در تعداد بالاست. به طوری که با داشتن ۱۰ تا ۵۰ سنبه، قرص‌ها را تولید می‌کند.

قرص ساز هیدرولیک مجهز به نمایشگر لمسی، سیستم کنترل plc، کنترل فشار پرس و رادیات خنک‌کننده روغن است و می‌توان از آن به‌صورت ۲۴ساعته استفاده کرد. این دستگاه توانایی تولید ۱۰ تا ۱۲ هزار قرص در ساعت را دارد.

مزایای خرید پرس قرص هیدرولیک از ماشین‌سازی حسنی

ماشین‌سازی حسنی یک تولیدکنندهٔ داخلی است که صفر تا صد ماشین‌آلات را توسط دانش و مهارت متخصصان خود تولید می‌کند. این مجموعه بیش از ۱۵ سال است که فعالیت خود در این حرفه را به‌صورت تخصصی انجام می دهد و تابه‌حال محصولات آن توسط بیش از ۱۰ هزار شرکت در سرتاسر دنیا خریداری شده‌اند. استفاده از نیروی کار ماهر و متخصص در ماشین‌سازی حسنی، سبب افزایش چشمگیر کیفیت محصولات آن در مقایسه با رقبا شده‌است. به طوری که امروزه حرف اول را در سطح کشور می‌زند. جالب است بدانید که محصولات این شرکت یک سال گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش خواهند داشت. بنابراین می‌توانید با خیال راحت ماشین‌آلات مدنظر خود را از ماشین‌سازی حسنی خریداری کنید.

کلام آخر

بهتر است پیش از خرید محصول موردنظر، به‌خوبی ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرار داده و از کارشناسان مجموعه نیز مشاوره بگیرید. ثبت سفارش را می‌توانید از طریق وبسایت مجموعهٔ ماشین‌آلات حسنی انجام دهید. همچنین توجه داشته باشید که امکان فروش مجدد ماشین‌آلات ازجمله قرص ساز هیدرولیک به شرکت نیز وجود دارد. امید است خریدی مطمئن از این مجموعهٔ معتبر و پیشتاز داشته باشید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: